2004-08-22, 17:32
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Eller så är det tvärtom, den som grubblar och tänker mycket kanske har ett behov av att "stänga av" sina tankar ibland och super sig därför redlös..

Jag ser inte varför det ena skulle utesluta det andra, självklart finns det djupsinnade människor som uppskattar alkohol men jag hävdar fortfarande att den ytlige inte får ut något av psykedelia (iaf inte på de högre nivåerna).
Citera
2004-08-22, 17:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Alla som dricker alkohol är väll knappast alkoholiserade, även om de hatar knark..
Jo, men det är ju bonnlurkarna som hatar knark, och bonnlurkar är alltid alkoholiserade...
Citera
2004-08-22, 22:49
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plague
Det finns faktikst en stor gruppering till.

Blandarna, dom tar det dom kommer över helt enkelt. Finns det moffe så visst, finns det LSD så kör på, finns det braj så är det alltid hålligång.

Men det är oftast cannabis som är centraldrogen i det gänget men mestadels så tar dom vad som bjuds, och dom verkar ha lika kul för det.

Där känner jag mig hemma....

Sen kan jag även säga att alkohol är en "downer" Och att det inte är så kul att sitta i jupa jävla tankar från det att man vaknar på morgonen tills det att man går och försöker sova men kan inte för man har sitt satans grubblande....
Been there, remeron tog mig ur det, men svamp är kul ändå...
Citera
2004-08-22, 23:10
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jo, men det är ju bonnlurkarna som hatar knark, och bonnlurkar är alltid alkoholiserade...

Jag antar att du är ironsik.
Citera
2004-09-03, 01:09
Medlem
nyblads avatar
Tror det beror på mycket på vad som söker efter i knarket vem som torskar dit på vilken drog. Söker man efter lycka så är E den drogen man (inte )skall testa.

Letar man efter den perfekta partydrogen så är det samma visa fast med cola (+ alkohol).

Knarkar man för att slippa ångerst är det benzo (lr kanske opiater)som hjäller.

Och om man inte vill bli stutsad, stenad lr sjuk i huvudet på något annat vis fast ändå både vara av med ångersten och vara euforisk är opiater det perfekta.

Är man inte ute efter sköna rus lr lättnader utan dom fetaste och häftigaste upplevellserna är det svamp/syra mm.

Och är man bara ute efter något som kan få den gråa vardagen till något roligt är det rökat man torskar dit på.

Har jag råkat skriva något stavfel, fel ord lr något som någon anser vara fel så kan vi diskutera det någon gång nästa väcka, då jag förhoppningsvis varken stutsar lr krökar!
Citera
2004-09-03, 01:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Jag antar att du är ironsik.
Jag överdriver och generaliserar...
Citera
2004-09-03, 02:12
Medlem
fLxs avatar
jaa

Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Vad tror ni, är valet av droger förknippat med personlighetsdrag?
Själv är jag en person som ofta till vardags är rätt slö, känner mig trött och ibland önskar att jag hade mer vitalitet.
Ja, tror jag, eller i alla fall: vissa "neurlogiska" förutsättningar.
Därför är det ju rätt givet att downers inte är mina favoriter. Vare sig alkohol eller benso ger mig något nämnvärt! Jag blir inte personlighetsförändrad av alkohol, jag är som jag brukar, men lite slöare och sluddrigare.
Men samtidigt ser jag folk som blir helt annorlunda när dom dricker! Folk som i vanliga fall är gråmusar och smånördar börjar prata med hög röst, glider omkring och skojar och spexar, tallar tjejer på brösten och gör roliga hyss.. Helt annorlunda än vad de är till vardags. Folk får energi, de kaxar, slåss och raggar.. Man blir lite avundsjuk!

Kanske är det en VISS typ av människor, som t ex. får ett rus av att centralt dämpande medel släpper hämningarna, som i första hand gillar alkohol och benso? tesen styrks av att jag läst nånstanns att benso är vanligare bland alkoholmissbrukare än bland folk som tar andra droger. En annan typ av människor faller för tjack, och andra för psykedelia?

Det verkar som om det finns vissa grupper missbrukare.
Några förslag:
1.Alkohol och benso-lirarna, möjligtvis röka.
2.tjackarna,har tjack som huvuddrog och brett drogintag - man blandar friskt tjack, benso, alkohol ,röka men alltid med tjack i botten.
3.Moffarna, som håller sig till sina kära opiater och inget mer.
4.psykedelia-tomtarna, röka, svamp, lsd, möjligtvis ectacy. hatar "tunga" droger.

Men vad karaktäriserar de olika gruppernas personligheter? det kan man undra.

Jag håller med dej på varenda punkt. Känner även igen mig väldigt mycket i dina tankar om alkoholen. Har precis samma känsla inför alkohol: Jag blir lite snurrig, men kan hela tiden kontrollera mig, kan göra det mesta som jag skulle göra vid nyktert tillstånd också. Det blir alltså inte så stor skillnad från när jag är nykter. Jag älskar psykadelia och tycker om centralstimulantia i form av E (helst inte för ofta) och cola. Tjack, benzo och opiater känner jag en stor avsmak inför och skulle aldrig röra det.

Jag tillhör nog grupp 4a.

Jag är nästan lite avundsjuk på de som blir helt som förbytta när dem dricker. Min teori är att de som genomgår en stor förändring när de dricker är osäkra personer som inte riktigt har kontroll på sitt psyke och sig själv. Ju säkrare man är på sig själv, desto mindre "sköna" droger behöver man ta, ungefär så tänker jag. Orkar inte förklara helt och precis hur jag menar, så min teroi kanske blir lite bred och jag drar kanske alla över en ka(r)m.

Lev häftigt
Citera
2004-09-03, 13:06
Medlem
Min nyfikenhet är nog det som driver mig mest..
Alkohol kom ju ganska naturligt in i livet på högstadiet/gymnasiet och i början var det ju jävligt ballt, för jag var alltid blyg som fan..
Ända sedan 7:an var jag väldigt nyfiken på hallucinogener, satt och läste tripprapporter på biblioteket i skolan men tillfället att testa dök inte upp och så var jag nog samtidigt lite rädd..
Sen på gymnasiet rökte man lite holk och det tycker jag fortfarande är kul, så länge man har kontroll över sitt bruk.
Efter gymnasiet träffade jag nya polare, testade lite av varje (tjack, E, svamp..) och har haft nästan enbart positiva upplevelser..
Men jag tycker att olika droger passar till olika saker..
Tjack är bra till 10-timmars technofester, svamp och E funkar hemma med nära och kära.. röka kan man göra lite varstans iofs
Det jag är mest inne på nu är att experimentera mer med svamp och kanske andra hallucinogener, bara för att jag är nyfiken..
Tjack och E t.ex anser jag ska brukas sällan eftersom de förstör kroppen så mycket mer än bl.a. cb och svamp.
Dessutom är jag inte lika blyg längre och super mig aldrig tokfull.. men öl är gott!

Vilken kategori passar jag in på?
Citera
2004-09-04, 18:57
Medlem
fLxs avatar
=)

Du liknar mig himla mycket. Hade samma nyfikenhet som du inför svamp och läste tripprapporter i skolan och hemma. Jag blev sedan nyfiken på E också och sen blev det tillfälle för cola. Tjack skrämmer mig dock jävligt mycket, en äklig skitig drog som man inte behöver egentligen, den skulle iaf inte ge mig något.

Hajj
Citera
2004-09-04, 19:39
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLx
en äklig skitig drog som man inte behöver egentligen, den skulle iaf inte ge mig något.

Hajj

Äcklig , skitig ??
Världens bästa drog.
Citera
2004-09-04, 21:38
Awaiting Email Confirmation
Jag ångrar varenda fylla jag haft har alltid varit lugn och tystlåten, men så fort jag får sprit i mig blir jag tokig! Nu har jag inte druckit mig berusad på 25 månader. Jag tillhör helt klart kategori Nr. 4.
Citera
2004-09-04, 22:05
Medlem
getttosmurfs avatar
Kanske ska tala om att jag passar i kategori 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in