Vilken tråd ska man skriva i till att börja med..?
Hursomhelst.. Uppföljaren på tidernas absolut bästa spel i mitt tycke!
Kommer garanterat att bli awesome!
Tyvärr så tänker jag inte skaffa det till hösten av följande anledningar:
Det är Dice som släpper det! Förseningar vore inte direkt en skräll. Om ett år är snarare troligt.
Sen kan man väl spela det uppskattningsvis nästa höst eftersom det som sagt är Dice som gör spelet och det därför kommer att vara en miljon buggar som det alltid är med deras spel.
De första veckorna kommer servrarna vara så överbelastade så att om man ens har turen att ta sig in på en server så kommer det kuka ur en gång i kvarten med nån form av "server error."
Glitchar märkte jag iof inga av på BF2BC så man kan väl hoppas att få slippa detta som BF2 svämmade över av i form av att man kunde ta sig in i byggnader och skjuta ut men de utanför kunde inte skjuta in. (Man lär ju garanterat ha en förstörbar miljö oavsett)
Mängder med problem i form av vapen som är antingen överdimensionerat bra, eller raka motsatsen! Detta kommer även att hända på vissa fordon då deras raketer/kulspruta/etc är mindre kraftig än antagonistens, samt kanske större hitbox.
Det finns mängder av annat som jag inte hinner ta upp nu, men detta är aldrig ett undantag från Dice sida att det blir såhär, så jag räknar som sagt med att spela det om ett och ett halvt år.
Men att det kommer att bli ett enormt grymt spel när det väl släppts 3-4 patchar råder det ingen tvekan om!