2011-02-04, 16:35
Medlem
snuskers avatar
Antar att detta är den officiella Battlefield 3 tråden då jag postade i någon ny precis men here goes.
Har aldrig riktigt gillat Battlefield spelen, gillar mindre banor med mer intensivt spel alá mw2.
Men förhoppningsvis så blir det annorlunda när man kan vara så pass många spelare, sen måste jag också bara säga att rörelserna ser sjukt skumma ut i BF spelen, när man ser folk springa rundor strafe etc.
Citera
2011-02-04, 16:42
Medlem
F.Ks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=MLGnf...layer_embedded
Citera
2011-02-04, 16:44
Medlem
Kommer bli awsome, men vad kmr de bli för skillnad på de här o BC undrar jag
Citera
2011-02-04, 16:47
Medlem
datoriprograms avatar
Lite osäker om jag gillar att BF3 har Singleplayer, men är det tillräckligt mycket folk som arbetar på spelet så borde det inte vara några problem. Men det känns lite onödigt med Singleplayer. Måtte de pussla ihop något väldigt mycket bättre än BF:BC2:s singleplayer som var medioker och sänkte overall-betyget för spelet.
Citera
2011-02-04, 16:54
Medlem
DanteAlighieris avatar
Fin teaser, den lämnade ju lite åt fantasin om man säger så.
Citera
2011-02-04, 17:05
Medlem
xposures avatar
Vilken tråd ska man skriva i till att börja med..?

Hursomhelst.. Uppföljaren på tidernas absolut bästa spel i mitt tycke!
Kommer garanterat att bli awesome!

Tyvärr så tänker jag inte skaffa det till hösten av följande anledningar:
Det är Dice som släpper det! Förseningar vore inte direkt en skräll. Om ett år är snarare troligt.

Sen kan man väl spela det uppskattningsvis nästa höst eftersom det som sagt är Dice som gör spelet och det därför kommer att vara en miljon buggar som det alltid är med deras spel.

De första veckorna kommer servrarna vara så överbelastade så att om man ens har turen att ta sig in på en server så kommer det kuka ur en gång i kvarten med nån form av "server error."

Glitchar märkte jag iof inga av på BF2BC så man kan väl hoppas att få slippa detta som BF2 svämmade över av i form av att man kunde ta sig in i byggnader och skjuta ut men de utanför kunde inte skjuta in. (Man lär ju garanterat ha en förstörbar miljö oavsett)

Mängder med problem i form av vapen som är antingen överdimensionerat bra, eller raka motsatsen! Detta kommer även att hända på vissa fordon då deras raketer/kulspruta/etc är mindre kraftig än antagonistens, samt kanske större hitbox.

Det finns mängder av annat som jag inte hinner ta upp nu, men detta är aldrig ett undantag från Dice sida att det blir såhär, så jag räknar som sagt med att spela det om ett och ett halvt år.

Men att det kommer att bli ett enormt grymt spel när det väl släppts 3-4 patchar råder det ingen tvekan om!
Citera
2011-02-04, 17:20
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
...

Men att det kommer att bli ett enormt grymt spel när det väl släppts 3-4 patchar råder det ingen tvekan om!

Japp! Battlefield 2 var t.ex. fulländat efter den sista patchen då de gav bort massa banor osv!
Citera
2011-02-04, 18:36
Medlem
svampdamps avatar
Hela DICE jobbar alltså med BF3 just nu och DICE har över 200 anställda. Hoppas fan på något riktigt bra nu.
Citera
2011-02-04, 19:07
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hela DICE jobbar alltså med BF3 just nu och DICE har över 200 anställda. Hoppas fan på något riktigt bra nu.

Nja, de har ju Battlefield Pay2Win också.
Citera
2011-02-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Vilken tråd ska man skriva i till att börja med..?

Hursomhelst.. Uppföljaren på tidernas absolut bästa spel i mitt tycke!
Kommer garanterat att bli awesome!

Tyvärr så tänker jag inte skaffa det till hösten av följande anledningar:
Det är Dice som släpper det! Förseningar vore inte direkt en skräll. Om ett år är snarare troligt.

Sen kan man väl spela det uppskattningsvis nästa höst eftersom det som sagt är Dice som gör spelet och det därför kommer att vara en miljon buggar som det alltid är med deras spel.

De första veckorna kommer servrarna vara så överbelastade så att om man ens har turen att ta sig in på en server så kommer det kuka ur en gång i kvarten med nån form av "server error."

Glitchar märkte jag iof inga av på BF2BC så man kan väl hoppas att få slippa detta som BF2 svämmade över av i form av att man kunde ta sig in i byggnader och skjuta ut men de utanför kunde inte skjuta in. (Man lär ju garanterat ha en förstörbar miljö oavsett)

Mängder med problem i form av vapen som är antingen överdimensionerat bra, eller raka motsatsen! Detta kommer även att hända på vissa fordon då deras raketer/kulspruta/etc är mindre kraftig än antagonistens, samt kanske större hitbox.

Det finns mängder av annat som jag inte hinner ta upp nu, men detta är aldrig ett undantag från Dice sida att det blir såhär, så jag räknar som sagt med att spela det om ett och ett halvt år.

Kan hålla med om nästan allt där. Riktigt störande att det är så jääävla mycket tabbar i BC2 med bla serverna. Man vill bara slå sönder EA el DICE efter att det är SAMMA problem varje dag och då skämtar jag inte.. men får hoppas dom ändrar på sig
Citera
2011-02-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan
Kommer bli awsome, men vad kmr de bli för skillnad på de här o BC undrar jag
Bf har mycket större banor. bc är mindre banor. vet inte hur jag ska förklara det. Alltid älskat battlefield spelen gilar bc2 också men det är inget "riktigt" battlefield spel.
Citera
2011-02-04, 19:58
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Ruskigt intetsägande trailer, inte mycket till teaser där inte. Jets, prone och 64-players till pc verkar vara ledorden bland utvecklarnas twitterflöden nu iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in