Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-04, 13:06
Medlem
Hej FB,

Jag har hört riktigt bra saker om den här oljan och jag undrar om det finns någon med erfarenheter från den? Sägs vara bra mot folk med torr hy och det har jag själv så funderar på att köpa.

Hittade den här, 100 ml för 199kr nyss. http://www.topformula.se/produkter/leverantorer/rosenserien/49197__jojobaolja_100_ml_-_rosenserien/
Citera
2011-02-04, 14:00
Medlem
Harmandas avatar
http://www.shenet.se/ravaror/jojobaolja.html tycker jag ger en bra beskrivning av egenskaperna.
Citera
2011-02-04, 19:42
Medlem
Ja,

Men vad är då skillnaden mellan

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/jojobaolja-kallpressad-100-ml

och den jag länkade tidigare? Den sista kostar 69 kronor och innehåller likamycket medans den tidigare kostar 130 kronor mer.
Citera
2011-02-04, 19:55
Medlem
MisterToms avatar
Jag använder diverse oljor för att hjälpa töjd hud (jag töjer piercings), och jag finner Emu-oljan helt överlägsen. Så vill du ha det bästa, titta på det istället.

Jojoba är mycket bra, men jag tycker att Sheasmöroljan är något bättre. Brukar även använda Sheasmöroljan som serum/bas under sminket. Dessutom luktar sheasmöroljan mycket bättre än jojoba.
Citera
2011-02-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Jag använder diverse oljor för att hjälpa töjd hud (jag töjer piercings), och jag finner Emu-oljan helt överlägsen. Så vill du ha det bästa, titta på det istället.

Jojoba är mycket bra, men jag tycker att Sheasmöroljan är något bättre. Brukar även använda Sheasmöroljan som serum/bas under sminket. Dessutom luktar sheasmöroljan mycket bättre än jojoba.

Emu-oljan och Sheasmörolja, hjälper bägge mot torr hy? Grejen är att jag använder lite olika medel som rengöring och då blir huden väldigt torr. Den blir också väldigt torr när jag duschar ofta. Så tänkte att jag kunde ta på en olja efter duschningen / rengöringen för att få huden ren utan att torka ut. Vet du någon särskild hemsida som man kan beställa den oljan du rekommenderar ifrån?

Många tack på förhand

Mvh
Citera
2011-02-04, 20:10
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suresugar
Emu-oljan och Sheasmörolja, hjälper bägge mot torr hy? Grejen är att jag använder lite olika medel som rengöring och då blir huden väldigt torr. Den blir också väldigt torr när jag duschar ofta. Så tänkte att jag kunde ta på en olja efter duschningen / rengöringen för att få huden ren utan att torka ut. Vet du någon särskild hemsida som man kan beställa den oljan du rekommenderar ifrån?

Många tack på förhand

Mvh

Nu vet jag inte dina skäl till att du använder produkter som är uttorkande, men är det inte bäst att du kanske börjar i den änden och utreder ditt behov av dessa produkter, och kanske ser om det finns något bättre du kan använda? Och vilka produkter använder du när du duschar?

Om det är efter duschen, och alltså hela kroppen, så kan jag rekommendera dig att smörja in vanlig babyolja på fuktig hud direkt efter duschen.

Jag har köpt emu-olja från bodystore förut och det funkade fint, numera köper jag på andra håll så jag har inte koll på hemsidor.
Citera
2011-02-04, 20:31
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte dina skäl till att du använder produkter som är uttorkande, men är det inte bäst att du kanske börjar i den änden och utreder ditt behov av dessa produkter, och kanske ser om det finns något bättre du kan använda? Och vilka produkter använder du när du duschar?

Om det är efter duschen, och alltså hela kroppen, så kan jag rekommendera dig att smörja in vanlig babyolja på fuktig hud direkt efter duschen.

Jag har köpt emu-olja från bodystore förut och det funkade fint, numera köper jag på andra håll så jag har inte koll på hemsidor.
Nejnej, det är bara i ansiktet jag blir torr efter att jag duschar, blir torr på vintern utan att jag använder något rengöringsmedel. Vill bara ha något annat till rengöring som inte torkar ut, dvs en olja. Så tror du att det hjälper med någon av de oljorna du nämnde?
Citera
2011-02-04, 20:33
Medlem
Eliza CTs avatar
Flyttar över denna tråd till hår- och kroppsvård
Eliza CT//mod.
Citera
2011-02-04, 21:44
Medlem
hejabjorns avatar
Testa olivolja istället. Kommer att fungera lika bra
Citera
2011-02-05, 00:51
Medlem
Citat:

Funderar på att köpa Sheasmöroljan men det står att man kan använda den även som vax i håret.. Är det något att ha i ansiktet?

Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn

Köpte både Jojobaolja och Sheasmörolja nu, får se hur det fungerar
Citera
2011-02-05, 11:00
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Ja. olivolja är grymt. Jag använder den vid avsminkning och vid återfuktning av ansikte och hud. Bara onödigt att köpa specialoljor.
Citera
2011-02-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ja. olivolja är grymt. Jag använder den vid avsminkning och vid återfuktning av ansikte och hud. Bara onödigt att köpa specialoljor.
Ingen risk att huden blir för fet och man får finnar eller dyl? Eller om det kan påverka om man redan har det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in