Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-05, 17:42
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suresugar
Ingen risk att huden blir för fet och man får finnar eller dyl? Eller om det kan påverka om man redan har det.
Jag har aldrig fått finnar iaf och har använt ekologisk olivolja i över 10 år, nu har jag iofs ganska torr hud.
Citera
2011-02-07, 09:41
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Emu-oljan och Sheasmörolja, hjälper bägge mot torr hy? Grejen är att jag använder lite olika medel som rengöring och då blir huden väldigt torr. Den blir också väldigt torr när jag duschar ofta. Så tänkte att jag kunde ta på en olja efter duschningen / rengöringen för att få huden ren utan att torka ut. Vet du någon särskild hemsida som man kan beställa den oljan du rekommenderar ifrån?

Många tack på förhand

Mvh
Jag brukar smörja in ansiktet med olja (då mandelolja eftersom den är billig och lättillgänglig på apotek) innan dusch för att skydda det mot vattnet eftersom jag blir så torr. Dessutom tvättar jag ansiktet genom att smörja det med olja och torka av med en fuktad, urvriden varm handduk. Man behöver inte använda starka medel för att få bort smink och smuts.
Citera
2011-02-07, 09:42
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ingen risk att huden blir för fet och man får finnar eller dyl? Eller om det kan påverka om man redan har det.
Det är minst lika stor risk för kosmetikaacne med jojobaolja som med olivolja.
Citera
2011-02-16, 06:48
Medlem
Citat:

Jag har använt jojobaolja både på torr och fet hud och som jag upplever det tar huden helt enkelt åt sig olika mycket beroende på hudtyp. Man brukar torka bort överskottsoljan ett tag efter att man har lagt på oljan, så det blir aldrig riktigt flottigt på huden heller (om man har fet hud). Jag har aldrig fått finnar av det heller, snarare blev min hud bättre och mjukare sedan jag började med olja. Vet inte om detta stämmer för alla men så upplever jag det
Citera
2013-10-28, 09:23
Medlem
Hej

Använder Desert Essence jojobaolja på 118ml funkar bra för mig

Du kan kolla mer här

http://www.biglife.se/store/p/kroppsolja-173729/jojobaolja-118ml-desert-essence-287731

Ha det bra

Andreas
Senast redigerad av Biglife 2013-10-28 kl. 09:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in