Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-03, 22:06
  #1
Medlem
Halloj Flashback läsare! Jag har två ringa narkotika brott i mitt register på grund av de brott som jag begick när jag var 16-17 år, en gång i 2007 och andra gången i 2008.

Nu till frågan:

Vet någon när mina prickar går bort?

När prickarna har gått bort, kan arbetsgivare hos securitas se tillbaka till mina prickar? för jag vill gå i en utblidning hos dom!

Snälla förstå mitt problem och kom med seriösa svar, det skulle jag verkligen uppskatta!
Citera
2011-02-03, 22:08
  #2
Avstängd
Migrationsverkets avatar
5 år.
Citera
2011-02-03, 22:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyface100
Halloj Flashback läsare! Jag har två ringa narkotika brott i mitt register på grund av de brott som jag begick när jag var 16-17 år, en gång i 2007 och andra gången i 2008.

Nu till frågan:

Vet någon när mina prickar går bort?

När prickarna har gått bort, kan arbetsgivare hos securitas se tillbaka till mina prickar? för jag vill gå i en utblidning hos dom!

Snälla förstå mitt problem och kom med seriösa svar, det skulle jag verkligen uppskatta!


Tror du är ganska körd om du vill jobba på securitas, de skulle aldrig anställa någon som blivit dömd för narkotikabrott. De borde kunna se vilka brott du är dömd för. Tyvärr.

Edit: de kan beställa ett utdrag av ditt register och då borde dom kunna se allt du blivit dömd för,även efter 5 år.
__________________
Senast redigerad av Groundtotem 2011-02-03 kl. 22:31.
Citera
2011-02-03, 22:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groundtotem
Tror du är ganska körd om du vill jobba på securitas, de skulle aldrig anställa någon som blivit dömd för narkotikabrott. De borde kunna se vilka brott du är dömd för. Tyvärr.

Hur kan dom göra det om det redan är borta?
Citera
2011-02-03, 22:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyface100
Hur kan dom göra det om det redan är borta?


Är inte helt 100 på hur det hela fungerar, men som jag har förstått så kan de fortfarande se om du blivit dömd för något! Hoppas nån mer påläst kan ge klarhet på den punkten.
Citera
2011-02-03, 22:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groundtotem
Är inte helt 100 på hur det hela fungerar, men som jag har förstått så kan de fortfarande se om du blivit dömd för något! Hoppas nån mer påläst kan ge klarhet på den punkten.

Okej, kan man vända sig till polisen med den här frågan eller till securitas?
Citera
2011-02-03, 22:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyface100
Okej, kan man vända sig till polisen med den här frågan eller till securitas?


Du kan nog fråga båda, men polisen är kanske lämpligast att fråga. Dock är jag väldigt säker på att du kommer få det svårt att få jobb som väktare om de kan se att du blivit dömd för narkotikabrott.

Önskar dig lycka till!
Citera
2011-02-03, 22:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groundtotem
Du kan nog fråga båda, men polisen är kanske lämpligast att fråga. Dock är jag väldigt säker på att du kommer få det svårt att få jobb som väktare om de kan se att du blivit dömd för narkotikabrott.

Önskar dig lycka till!

Ska nog göra det! Jag tänkte inte på att välja väktarutbildning, tänkte försöka välja flygplarskontrollant utbildningen om dom nu låter mig när prickarna är borta, dom kanske inte är så lika hårda då som väktare eller?
Citera
2011-02-03, 22:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyface100
Ska nog göra det! Jag tänkte inte på att välja väktarutbildning, tänkte försöka välja flygplarskontrollant utbildningen om dom nu låter mig när prickarna är borta, dom kanske inte är så lika hårda då som väktare eller?

De är nog lika hårda skulle jag tro, gäller ju säkerhet och då är det inget vidare att ha varit dömd för narkotikabrott! Men som sagt jag kan ha fel.
Citera
2011-02-03, 23:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groundtotem
De är nog lika hårda skulle jag tro, gäller ju säkerhet och då är det inget vidare att ha varit dömd för narkotikabrott! Men som sagt jag kan ha fel.

Okej, det skadar ju aldrig och försöka och se vad dom säger tack för dina svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback