Nu fanns det en ny och frsch Evergrey-intervju (June 3rd) p Metal Covenant och det r som vanligt huvudmannen Tom S. Englund som
blir intervjuad.
Rtt lng intervju men ett smakprov kan ni nog kosta p oss:
Citat:
Hromdagen, Jonas Ekdahl, han slutade, helt pltsligt. Bertta om det hr.
Nmen fr oss var det inte s pltsligt. Vissa av oss visste om det fr vldigt lnge sedan, skulle jag sga. Och samtidigt var vi i en kreativ process just d, s det var liksom inte lge att dyka in i det d, utan d hade vi en skiva vi skulle gra, och d fr man gra det. Jag r vldigt pragmatisk. Jag blir vldigt funktionell, allts Det hr r det vi ska gra, och s fr vi prata om det hr sedan.. Men det var inte s mycket att prata om, fr att han sa Det knns som att jag bara ker ifrn saker. Aldrig till ngonting. och d r det ju frdigdiskuterat. Det r liksom ingenting att diskutera. Man kan inte f ngon att vilja gra ngonting om de inte vill det sjlva. Den positiva grejen med det hr r ju att han kommer vara kvar som medproducent och ltskrivare, s lnge han och vi vill det sklart. Det r inte skert att det blir s nr vi vl kommer dit, men just nu s knns det som att det hade varit en helt fantastisk utveckling av det hr, att hamna dr sedan och att han kan ha p sig en producenthatt mer n ngonting annat och att ocks knna bandet mer n ngon annan. Och sedan r vi nu i ett slpp av en skiva, som ocks r otroligt vl mottagen hittills. Jag tror bara jag har sett Mnadens album hittills. Men det kanske bara r fr att det r bara det de visar mig. (Skratt) Nej, men allts, allt som jag har lst av alla som har hrt den, r att de r mkta imponerade. Jag r jvligt stolt ver den hr skivan. Det r vldigt sllan jag kan sga, s hr ttt inp ett skivslpp, jag har aldrig gjort det, att jag tror att det hr r den bsta skivan vi har gjort. Det har jag aldrig sagt tidigare. Det har jag kunnat sga kanske ett r efter eller ngonting. Men det hr knns som att det startar s, och det r ovant och Hur fan ska det sluta?, tnker jag.