2020-08-30, 17:31
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Han har ju bott här väldigt länge o inte blivit integrerad, dels förmodligen för att många svenskar tyvärr är fördomsfulla rasister. Vem vet hade de blivit integrerade tidigt hade barnen kanske aldrig hållt på med vapen o narkotika men det går inte att veta.
Om jag flyttar till Spanien, vem ska se till att jag integreras? Det ska givetvis jag själv. Och för mina barn ansvarar jag också.
Citera
2020-08-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Om jag flyttar till Spanien, vem ska se till att jag integreras? Det ska givetvis jag själv. Och för mina barn ansvarar jag också.

Det e enklare att integrera sig själv i spanien än i sverige. Vi svenskar e inte direkt kända för att vara öppna o sociala.
Citera
2020-08-30, 17:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Jag har läst den.
I vissa länder (iaf i Mellanöstern så långt jag vet) så undviker man att gå till polisen så mycket det går. Man går först till äldre respektera människor för att medla (ibland blir de blir erbjudna pengar/gåvor för sin tid, Ali khan imamen har enligt han sj inte tagit pengar för att medla)
I värsta fall går man till polisen.
Så i princip ser han sig själv som något helgon som läser problem så att polisen slipper.
Själv har han inte blivit dömd för något men blivit häktad två(?) gånger.
I princip så lever de som om de vore i Mellanöstern.
Han säger att han inte kan hindra eller kontrollera vad hans barn/släkt gör.

Han har ju bott här väldigt länge argo inte blivit integrerad, dels förmodligen för att många svenskar tyvärr är fördomsfulla rasister. Vem vet hade de blivit integrerades tidigt hade barnen kanske aldrig hållt på med vapen o narkotika men det går inte att veta.
Tack!
Men varför denna brottslighet här om den inte sker i hemländerna? Ger författaren svar på det?
Citera
2020-08-30, 17:36
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det e enklare att integrera sig själv i spanien än i sverige. Vi svenskar e inte direkt kända för att vara öppna o sociala.
Vi kommer att vara laglydiga utan att integreras 😀.
Citera
2020-08-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tack!
Men varför denna brottslighet här om den inte sker i hemländerna? Ger författaren svar på det?

Nepp inte vad jag minns iaf.

Få av de verkar ha skattbar inkomst.
Citera
2020-08-30, 17:40
Medlem
Citat:
Vi kommer att vara laglydiga utan att integreras 😀.

Stämmer, men dem flesta av oss har sparade pengar eller föräldrar som kan hjälpa oss om det skulle skita sig.
Nån vars pappa kommit hit som flykting o e imam i ett sekulärt land lär inte ha de förutsättningarna.

Det e lätt att säga att jag hade varit laglydig oavsett men jag vet vetifan alltså, det e nog inte så lätt som man tror. Människor har ju visat sig göra mycket för att överleva.
Citera
2020-08-30, 17:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Nepp inte vad jag minns iaf.

Få av de verkar ha skattbar inkomst.
Misstänker att dom hade sina egna klanregler i hemländerna också 😎.
Citera
2020-08-30, 17:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Stämmer, men dem flesta av oss har sparade pengar eller föräldrar som kan hjälpa oss om det skulle skita sig.
Nån vars pappa kommit hit som flykting o e imam i ett sekulärt land lär inte ha de förutsättningarna.

Det e lätt att säga att jag hade varit laglydig oavsett men jag vet vetifan alltså, det e nog inte så lätt som man tror. Människor har ju visat sig göra mycket för att överleva.
Tja. Nöden har ingen lag, heter det. Men här har dom knappast lidit nöd. Så det ser jag inte som en trolig förklaring till deras brottslighet. Det
Citera
2020-08-30, 17:44
Medlem
Citat:
Misstänker att dom hade sina egna klanregler i hemländerna också 😎.

Kanske det.
Men är inte många syrier välutbildade o välintegrerade?
Citera
2020-08-30, 17:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Kanske det.
Men är inte många syrier välutbildade o välintegrerade?
En hel del. Respektabla personer.
Citera
2020-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
Jag har läst den.
I vissa länder (iaf i Mellanöstern så långt jag vet) så undviker man att gå till polisen så mycket det går. Man går först till äldre respektera människor för att medla (ibland blir de blir erbjudna pengar/gåvor för sin tid, Ali khan imamen har enligt han sj inte tagit pengar för att medla)
I värsta fall går man till polisen.
Så i princip ser han sig själv som något helgon som läser problem så att polisen slipper.
Själv har han inte blivit dömd för något men blivit häktad två(?) gånger.
I princip så lever de som om de vore i Mellanöstern.
Han säger att han inte kan hindra eller kontrollera vad hans barn/släkt gör.

Han har ju bott här väldigt länge o inte blivit integrerad, dels förmodligen för att många svenskar tyvärr är fördomsfulla rasister. Vem vet hade de blivit integrerade tidigt hade barnen kanske aldrig hållt på med vapen o narkotika men det går inte att veta.

Varför är det ingen som slaktar honom? Han är väl inget troll, bara en nobody! Ta hela släkten på en gång, statuera vem som bestämmer vad de inte får göra. Vapen finns väll? Men staken..?
Citera
2020-08-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Varför är det ingen som slaktar honom? Han är väl inget troll, bara en nobody! Ta hela släkten på en gång, statuera vem som bestämmer vad de inte får göra. Vapen finns väll? Men staken..?

Vem ska göra det? Dessutom vet man vet ju inte om hela släkten e kriminella bara att en del är det.
Ska man skjuta alla gängkriminella? Då blir vi väl själva ett gäng kriminella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in