Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-25, 23:22
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Du inser motsägelsen här va? Du säger att det skämmer ut Sverige.. samtidigt är det MSM som informerat om detta så allt som sagts på detta forum rörande att MSM försöker sopa sådana saker under mattan slås ju totalt i bitar. Dvs.. de som sägs påstå att det skämmer ut Sverige, är just de som informerat om detta.
Vad jag menar är att om polisen skulle gå in i områdena och med våld slå tillbaka mot stenkastare och små langare så skulle det bli allvarliga bråk och kravaller när ligisterna slår tillbaka mot polisen.
Om polisen av misstag eller vilken anledning skulle skjuta ett sk barn ...
Tänk den dagen det ligger en död 13 -årig somalier i centrum av Angered eller Vivalla. Dödad av polisen.
Förvandlad till slamsor. Då är skandalen ett faktum och Sverige är utskämt i EU, FN och Amnesty. Det är politikerna rädda för.
Du har rätt i att det är MSM som skriver om problemet med tex Ali Khan klanen. Nu. Men det här problemet har funnits i många år i områdena.
Citera
2017-09-25, 23:27
Medlem
stone_sleepers avatar
Ali Khan nämner Berlin under intervjun, vilket förvånar mig inte det minsta.
Berlins undre värld styrs ju av libanesiska klaner. Den mest mäktiga är Al-Zein klanen.
De har tusentals medlemmar. De sysslar med droger, mord, kontrollerar nästan hela prostitution i staden, de driver även flyktinghem. De rekryterar bland nyanlända som gärna nappar på erbjudandet om snabba pengar. De har enorm makt, de gör vad de vill då ingen vågar vittna emot dem.
Skulle inte förvåna mig om Khan är besläktade med någon av dessa.
Citera
2017-09-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Hur ofta brukar präster vara ledare för kriminella klaner? Mig veterligen aldrig. Men inom islam är det tydligen normalt.

Imam är inte en direkt motsvarighet till präst. Nu råder det ju givetvis skilda åsikter beroende på vilken gren av islam vi pratar om, men vanligtvis är imam inget annat än en inflytelserik person inom samhället som blivit tilldelad av en moskés förvaltare att hålla bönen, något krav på teologisk utbildning eller bakgrund behövs inte. Så imam är inget annat än en predikant.

Och galna predikanter och pastorer finns det gott om exempel på, Jim Jones är första namnet som poppar upp i mitt huvud.

Men även de mer etablerade frikyrkliga samfunden, typ mormonerna och mennoniterna har rätt mycket kriminella figurer som predikat i kristendomens namn för egen vinning skull. Finns rätt mycket dokumentärer och nyhetsartiklar om just hur mennoniterna sammarbetar med en av de stora mexikanska drogkartellerna. (tog bara första bästa länk http://www.dailymail.co.uk/news/article-2617194/How-Canadian-Mennonites-got-involved-Mexican-drug-cartels.html)

Enligt judisk tro så är judarna det utvalda folket så att man lönnmördat folk man inte tyckt om kan ju spåras enda tillbaka till sicarii ordern som högg ner både romare och judar som inte delade samma åsikter.

Inget kan dock likställas med den katolska kyrkan och vad de ägnat sig åt. Nio korståg(?), spanska inkvisitionen osv.
Borgias familjen lyckades ju få in en påve (HBO tv-serie är någorlunda historisk korrekt) och han är inte den enda påven som genom mord eller hot blivit vald. Under andra världskriget och tiden därpå var ju den katolska kyrkan rätt vänlig mot de nazister och fascister som behövde komma ut ur landet för att slippa bli åtalade för krigsbrott. Du har dessutom mörkläggning av omfattande övergrepp på senare år. Men om du vill ha namn på riktiga katolska präster som varit ledande eller delaktiga i till exempel terrorism, läs på lite om organisationen IRA. (https://www.theguardian.com/uk/2002/dec/22/northernireland)

Den mest ökände katolska präst är dock András Kun.

"András Kun (1911 – 19 September 1945 in Budapest, Hungary) was a Roman Catholic priest of the Franciscan Order. He was also the commander of a religious death squad for Hungary's Fascist and Pro-Nazi Arrow Cross Party.[1] After the Second World War, Father Kun was prosecuted for war crimes by the new Communist People's Republic of Hungary. He was convicted and hanged...

On 12 January 1945, Kun's squad broke into the Jewish hospital in Maros street (Hospital of the Buda Chevra Kadisha), where 149 Jewish patients and doctors were summarily shot. On another occasion, the St. John's Hospital was invaded by Kun's unit and between 80 and 100 people were murdered. His squad also invaded sheltered housing and abducted some 500 Jews and their protectors. All were shot and thrown into the Danube. On another occasion, men under his command broke into a sanatorium, where, by their own admission, 100 Jewish patients were shot to death."

Min poäng är att man genom alla tider rättfärdigat sina handlingar med hjälp av religion, de abrahamitiska (judendomen, kristendomen, islam) skiljer sig inte så mycket ifrån varandra när de kommer till textinnehåll. Problematiken med islam är att den hamnat på rejäl efterkälke med några hundra år då dessa kulturer inte genomgått en rad förändringar eller har den kulturhistorik vi i västvärlden har, till exempel när det kommer till syn på demokrati eller mer sekulariserade perspektiv att tolka sin religion på. Att man inte genomgått en urbanisering är också ett stort problem då jag skulle gissa att detta är vad som bibehåller mycket av den klanmentaliet som leder till mycket av de hedersrelaterade problem vi tyvärr får läsa om dagligen nuförtiden. Det är galenskap att man valde att ta emot så många då man måste insett att en fungerande integrationspolitik skulle vara omöjlig.

Konceptet religion är ett dubbeleggat svärd då det alltid kommer föra med sig både gott och ont. Jag är personligen icke-troende och rätt kritisk till islam. Jag skulle kunna sitta och spotta ut mig lika långa poster som denna dedikerade enbart till islam och dess brister dag in och dag ut i ren affekt likt många av de inlägg man ofta ser på detta forum. Att ta ett steg bakåt och kritisera något objektivt är dock mer givande då det är som att lägga ett pussel utan att fuska, dessutom brukar det slutgiltiga resultatet bli mer detaljerat desto fler gånger man lägger det.
Senast redigerad av LeavingLasVegas 2017-09-26 kl. 00:33.
Citera
2017-09-26, 09:40
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Religion hit och dit ... just vad det gäller de här klanproblemet är det väl skit samma om det hanlar om muslimer i göteborg eller kristna syrier i södertälje. Vi lever i vetenskapens tidevarv och sverige har, eller hade får man väl lov att säga anpassat sig till detta fakutm och i stort sett tagit makten från olika religösa institutioner och grupper. Nu har vi raskt gått flera hundra år tillbaka i utvecklingen och religösa grupperingar och religösa fantasier tillåts på nytt bli en maktfaktor i samhället.

Nu är det väl förmodligen för sent men samhället borde ha motverkat de invandrade religionerna istället för att uppmuntra och stödja dom ekonomiskt. Multikultur light kan väl vara trevligt i en viss omfattning men vad har vi som land och folk (och då inbegriper jag såväl svenskar som invandrare som har etablerat sig i samhället) för nytta/glädje av klaner etableras och könsförtryck och hederskulturen tillåts breda ut sig?

Importerar man MENA-folk får man ett MENA samhälle. Så ja du har ju rätt i sak. Men det spelar roll då folk måste förstå vad vissa religioner för med sig. Tyvärr verkar det svårt att få folk att förstå eller så vill de helt enkelt inte förstå. Jag förstår varför Muhammed skapade såna hårda lagar som shaira. det behövs uppenbarligen för vissa folkslag.
Citera
2017-09-26, 12:51
Medlem
MaarekSteles avatar
Är det någon som gjort en JO-anmälan mot polisen?

Vi kanske skulle fila på en bra formulering annars.
Citera
2017-09-26, 15:50
Medlem
Zneds avatar
Polisen ber Imamen få stopp på en inbrottsvåg. Inbrottsvågen upphör p.g.a att Imamen har "talat" med inbrottstjuvarna.

Undrar vad Imamen fått i gengäld? Kan man prata om vänskapskorruption mellan polis och kriminella?

Inbrottstjuvarna slutar väl inte med brott för någon gubbe vem som helst ber dem om det.

Så kan man undra: familjen består av var det 120 pers? Vad lever dom av? Går de till jobbet varje morgon? Kan kan man köra en Al Capone och ta dem för skattebrott?
Senast redigerad av Zned 2017-09-26 kl. 15:52.
Citera
2017-09-26, 16:23
Medlem
Jofs avatar
Självsanering.
Vad säger ni om polisen som pratade i AB om att det var bra att samarbeta med familjen.

Jag tolkar det som att man tillämpar självsaneringsprincipen.

Att man låter dom sköta rättvisan själva - så länge dom inte dödar vita (icke-mena) människor.

Är det smart eller kortsiktigt och dumt bara?
Citera
2017-09-26, 16:31
Medlem
Researchgruppen101s avatar
Johanna bäcktröm har blåst upp detta till mer än vad det är endast för att blåsa upp sig själv...
Citera
2017-09-26, 17:51
Medlem
I Angered finns 41 Ali Khan enligt Ratsit - 17 av dem återfinns i Lexbase.

Tre målförteckningar över Ali Khanare som bor i Angered. Om åldern stämmer på de fingerade namnen i AB-artikeln så bör ett par av dem finnas med här;
https://minfil.org/L3Zc6ac9b3/Bilal_Ali_Khan.pdf (misshandel, försök till mord och misshandel)
https://minfil.org/SbZ067c6bc/Abdelbaset_Ali_Khan.pdf (olovlig körning)
https://minfil.org/U6Ze6bc2b5/Hassan_Khalil_Ali-Khan.pdf (rån m.m., gemensam ansökan om vårdnad)
Citera
2017-09-26, 19:31
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Hur "farlig" är denna familj? Och "farlig", för vem? Mordet man refererar till i artikeln är en dödsskjutning där "kränkta" unga kriminella gett sig på en annan, stöpt i samma form? GM dömdes för brottet och har avtjänat fängelsestraff.

"Lika barn leka bäst" - tror det i allra högsta grad gäller även denna grupp och deras (o)vänner?

Det är Aftonbladet och trådar på Flashback Forum som ger familjen "rykte". Nu spär även jag, min dumsnut, på detta då jag skriver i denna tråd.

Men du trygga lilla svenne som tror att detta bara är slödder vs slödder och att du är fredad så länge du bor i din förortsvilla i ett vitt kvarter.
Ge utvecklingen 15 år och du kommer surt få betala fri-peng till dessa avskum med låt säga 5k i månaden för att inte få villan nerbränd.
Det är verkligheten vi andra ser komma, när polisen står handfallna och låter kriminella styra.
Citera
2017-09-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nej.. Poängen är att detta är ett kriminellt nätverk likt många andra. Men enbart i islams fall kopplar man det till religionen.. Detta är ett kriminellt nätverk som råkar styras av en muslim. Inte ett muslimskt kriminellt nätverk. Brotten har inget koppling till folkgruppen eller religionen. Precis som att det inte är kopplat till att vara rysk eller spansk. Det finns kriminella nätverk av alla slag..såklart det även finns arabiska, konstigt vore annars.
Nej, det är du som gör den kopplingen bara i detta fall, samtliga dina tidigare exempel är naturligtvis direkt kopplade till mångkultur. Mångkultur har aldrig varit positivt, och detta är bara ännu ett tecken på dess negativa effekter.

Du kanske kan presentera lite bevis för att det här kriminella nätverket och de brott de begår inte på något vis har med folkgruppen eller religionen att göra?
Det enkla faktum att ledaren är imam och att alla tillhör samma släkt talar ju väldigt starkt emot det du påstår nämligen.
Citera
2017-09-26, 20:30
Medlem
Elashbacks avatar
x
Senast redigerad av Elashback 2017-09-26 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in