Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Men så verkar ju de flesta också vara överkåta på indexfonder. Självklart blir det inga speciella vinster på det även om fonden heter Avanza Zero.
Haha!!! Upptäckte denna tråd av en slump, minns inte att jag lagt upp den...
Tjänade riktigt bra med pengar på KappAhl aktien under en period sedan kom Northland resources in i bilden och jag fick mitt kapital att växa grymt genom att gå "all in".
Sålde ganska kvickt när det avslöjades att styrelsen för Northland ljugit om ekonomin och om mesta så jag torskade "bara" drygt 60% av mitt kapital. Det sved ganska rejält och under ett år kunde jag bara tänka på båten jag inte köpt, Lotusen jag var sugen på och lite annat.
Har självklart fortsatt att spara, numera lite mer vettigt med mer än en aktie i portföljen. Har inte de summorna jag hade för 5år sedan, men kan garva åt det som hände. Min tröst har varit att mina pengar kom från värdeökningarna på aktierna jag ägt... Även om mycket försvann på ett bräde har jag ett bra sparande och en viktig erfarenhet... Bli aldrig girig...
Köpte en Ford Focus av 2012:s modell 2012 som hade gått 600mil, kontant... Har efter det även införskaffat en Lada Niva. Har fortfarande kvar min gamla båt eller rättare sagt jolle... Kommer dock köpa ny båt inför nästa säsong.