Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
Vilket område rekar ni för en med kötid sedan 1989?
Sett treor i Bredäng(bra hyror, behöver ingen inneboende) med en kötid som gör att jag skulle kunna få en sådan, är skb´s område i Bredäng trevligt?
Det beror på vad du är ute efter. I Husby är lägenheterna nyare och dyrare än i te x i Tensta Dessutom närmare t-bana och kista centrum.
I Tensta har man nästan inga ettor, men väldigt stora och billiga tvåor och nära till grönomården.
Med kötid från 89 borde du kunna få något bättre än Bredäng, Husby, Tensta, Vårberga, Hallunda om kanske 3-4 år (beroende på hur utvecklingen går).
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
härligt å höra!
skriver man "bo i Bredäng" på google och skummar igenom de flesta forum och dylikt, så är många väldigt negativa till Bredäng. Är skb´s område i Bredäng en liten pärla i ett "skit" område eller tror du många överdriver om Bredäng?
Även nyfiken hur du gick vidare efter din vistelse i Bredäng, bytte du internt inom SKB? Tror du man enkelt kan byta en 3a i Bredäng till någon mindre lya närmare stan?
Ja och ja. SKB:s förortsområden är i regel mycket bättre än andra bostadskvarter i samma område. Jag bor i en SKB lägenhet i Järvaområdet och min gård är alldeles superb. Sen är givetvis ryktena om hur illa ställt det är med Stockholms förortsområden i regel överdrivna.
Att byta upp sig inom SKB verkar helt omöjligt, det finns lixom ingen anledning för någon att byta ner sig (skulle någon, av någon outgrundlig anledning, vilja byta sin lya i stan mot en lägenhet i förorten så är det bara att han säger upp den och sen väljer och vrakar med sin troligtvis väldigt långa kötid).