2012-12-17, 00:47
Medlem
Europes avatar
Hur går det med hans kamp för "sitt folk", kannibalerna? Har han lyckats få till ett förbud mot att skämta om kannibaler? Vad har han för inställning till t.ex. veganer?
Citera
2012-12-17, 01:38
Medlem
Min bror har berättat för mig att när han jobbade på The Tivoli i Helsingborg runt 2004 i samband med att Jason skulle uppträda att han var en spänd jävel. Han hade bland annat gett en städare en örfil för han hängt upp Jason tshirt på en krok.
Han hade gått runder bakom scenen och varit allmänt spänd och dryg mot allt och alla. Även enligt rykten dragit några linor.
Citera
2012-12-17, 08:41
Avslutad
Gillar/de Jason (minus hans överreagerande på kanibalstrippen).
Men så hörde jag hans låt om Malmö på Musikhjälpen igår.
Vad var det för nå`t?!

En gettolåt om ett segregerat malmö i värsta gangstastil, med fånigt slang och allt
Vad vill han uppnå, ge för budskap med den?
Att allt är bra som det är och att rosengårdsungarna är hippa med sitt stenkastande på polisbilar och dåliga svenska.
Eller att de ska integreras genom en låt som är stereotyp för dem?

Jag fattade ingenting?!
Å andra sidan var det svårt att höra hela texten eftersom han låtsasbröt på invandrarsvenska.

Förklara för mig, tack.
Citera
2012-12-17, 08:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Timbuktu 165 cm?
Skitsnack!
Så lång (!) är jag. Och när jag mötte honom i Malmö. Var han ett halvt huvud kortare än mig.
Eller så är jag längre än vad jag vet..
Precis, jag är 168, han är rejält mycket kortare än mig.
Citera
2012-12-17, 11:42
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Precis, jag är 168, han är rejält mycket kortare än mig.

tror han är typ 155cm kodjo i morgonpasset påpekar ju ofta att det är skönt att ha timbuktu och soran ismael på besök i studion då de är de enda som är kortare än hans 165cm.

Det är ju inte för inte en annan radiostation för några år sedan hade en timbuktusmurfen, tror det var megapol.

sen har jag hört av många att han är ett riktigt svin som gärna hänger med sina stora polare och gör livet surt för andra och raggar på andras flickvänner framför killen.

men detta är ju hörsägen från typ 2000talet.
Citera
2012-12-17, 16:49
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
tror han är typ 155cm kodjo i morgonpasset påpekar ju ofta att det är skönt att ha timbuktu och soran ismael på besök i studion då de är de enda som är kortare än hans 165cm.

Det är ju inte för inte en annan radiostation för några år sedan hade en timbuktusmurfen, tror det var megapol.

sen har jag hört av många att han är ett riktigt svin som gärna hänger med sina stora polare och gör livet surt för andra och raggar på andras flickvänner framför killen.

men detta är ju hörsägen från typ 2000talet.
Träffade honom på en festival en gång, gick fram och snackade med honom. Hans "livvakt" gick lite aggressivt emot oss men han vinkade bort honom.
Vi hade ett trevligt samtal om old-school hiphop i 5 minuter. Det är min enda erfarenhet av honom.
Citera
2012-12-17, 18:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonhej
Min bror har berättat för mig att när han jobbade på The Tivoli i Helsingborg runt 2004 i samband med att Jason skulle uppträda att han var en spänd jävel. Han hade bland annat gett en städare en örfil för han hängt upp Jason tshirt på en krok.
Han hade gått runder bakom scenen och varit allmänt spänd och dryg mot allt och alla. Även enligt rykten dragit några linor.

Jag har länge misstänkt att Timbuktu har en mörk sida, bara han inte gör en "Papa Dee" om hans flickvän Ronja råkar hänga upp hans t-shirt på en krok
Det bästa vore om hon lämnade den lille mannen med usel musik för gott.
Citera
2012-12-17, 19:37
Medlem
Alla har väl en mörk sida eller dåliga dagar... bara att det märks mer på kändisar.
Tycker Jason är en av sveriges skönaste personer iaf, och jag förlåter honom ifall han haft några dåliga dagar i sitt liv.
Citera
2012-12-28, 21:51
Medlem
CutUups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeerow
Alla har väl en mörk sida eller dåliga dagar... bara att det märks mer på kändisar.
Tycker Jason är en av sveriges skönaste personer iaf, och jag förlåter honom ifall han haft några dåliga dagar i sitt liv.

well put.
Killen är både ödmjuk snäll och har ett stort hjärta.Alla har "a bad hairday"ibland.
Han gör tillräckligt med gott,han borde slippa att dras i skvallersmutsen.
Citera
2012-12-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan

Det var Deluxe i P3 som körde timbuktu-smurfen

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3389&artikel=4626916
Citera
2012-12-29, 00:24
Medlem
cybergrodans avatar
Jag träffade honom i somras, och tyckte faktiskt att han var rätt trevlig, hade helt fel uppfattning om honom
Citera
2013-01-16, 10:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag har funderat över en sak, den där fula hatten som Jason nästan alltid visar upp sig i, är det för att dölja en begynnande flint ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in