2013-01-16, 11:00
Medlem
Hans privata person blir förvirrande för folk som bara sett honom i <musikhjälpen o sånt. Privat är han ju mer av en rockstar både vad gäller droger, brudar och allmän framtoning. I alla fall förr i tiden, har inte stött på honom på 5-6 år nu.
Citera
2013-01-16, 11:07
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har funderat över en sak, den där fula hatten som Jason nästan alltid visar upp sig i, är det för att dölja en begynnande flint ?

Nja han är väl ganska hårfager om jag inte har fel. Har väl kanske mer att göra med hans längd om det måste bero på nått annat än att han gillar att ha hatt.
Citera
2013-01-16, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Hans privata person blir förvirrande för folk som bara sett honom i <musikhjälpen o sånt. Privat är han ju mer av en rockstar både vad gäller droger, brudar och allmän framtoning. I alla fall förr i tiden, har inte stött på honom på 5-6 år nu.

Han dubbelmoralar sig lite.
Men det är ok, vem gör inte det?

Å andra sidan börjar jag bli mer o mer kritisk till sådana här insamlingar.
Vi har en regering som skickar ut 35 miljarder! i bistånd av skattepengarna till behövande.
Ändå sänds musikhjälpen och andra galor samt ideliga reklamsnuttar med svältande barn där vi uppmanas skänka pengar.

ALDRIG att det sänds en reklamfilm på svenska uteliggare eller andra människor i VÅRT samhälle här hemma i Sverige! Där man efterfrågar hjälp!

För det vore ju ett nederlag för vår käre landsfader som tror sig skapat det perfekta samhället.

Idag steg jag över en svensk uteliggare som höll på att frysa häcken av sig, han huttrade värre än satan själv i skärselden.
Alla arbetande och stressade samhällsmedborgare steg antingen över eller förbi honom.

Men misströsta inte.
Jag får bidrag av er (visserligen inte mycket) men jag gav honom vad jag kunde undvara av det jag hade.

Trevlig kväll, medborgare!
Citera
2013-01-16, 21:27
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Han dubbelmoralar sig lite.
Men det är ok, vem gör inte det?

Kan inte påstå att det är nån slags dubbelmoral då han aldrig försökt dölja i sin musik eller intervjuer att han är svag för rockstarlivet gillar marijuana och brudar. Brukade inte hans farsa röka gräs med Peps på 70-talet?

Han åkte dock fast för kokain för några år sedan och det är i och för sig någonting han inte är stolt över.
Citera
2013-01-20, 15:18
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kan inte påstå att det är nån slags dubbelmoral då han aldrig försökt dölja i sin musik eller intervjuer att han är svag för rockstarlivet gillar marijuana och brudar. Brukade inte hans farsa röka gräs med Peps på 70-talet?

Han åkte dock fast för kokain för några år sedan och det är i och för sig någonting han inte är stolt över.

Vadå att han åkte fast eller att han använde det ?
Citera
2013-01-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Vadå att han åkte fast eller att han använde det ?

Antagligen för att han använde det. Vem fan är stolt över sig själv när man tar sånt?
Citera
2013-11-27, 22:31
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
I Kartellen och Timbuktus kommande singel, ”Svarta duvor & vissna liljor” går artisterna hårt åt Sverigedemokraterna bland annat med textraden ”dunka Jimmie gul och blå”. Det rapporterar SVT:s PSL.

Hoten mot SD:s partiledare kommer trots att Kartellens Sebbe Staxx tidigare dömts för liknande hot mot Jimmie Åkesson. Det verkar dock inte bekomma Sebbe Staxx som i låten själv säger: ”Här kommer ett hot till. Kungsgatan med Soran hade jag varit med hade jag tagit järnröret och lagt dem i koma alla tre."
http://www.metro.se/nyheter/harda-hot-mot-jimmie-akesson-i-ny-lat/EVHmkA!e3Ggwvqv8bJFQ/
Citera
2013-12-05, 17:57
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Timbuktu har sagt att själva kokainet gör honom stolt. Däremot skäms han för att han åkte fast av polisen.
I hans kretsar är brott alltid OK sålänge man inte åker fast.

Nu senast fick han han pris av den afrosvenska fem i tolv-rörelsen för sin blackpowe-hatlåt mot Jimmie Åkesson. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/5i12-priset-och-timbuktu_8787986.svd
Citera
2013-12-18, 08:30
Medlem
När han tog körkort fick han göra det två gånger. Han blev nämligen av med det första gången pga rattfylla (eller möjligen drograttfylla).
Citera
2013-12-19, 13:04
Medlem
keysters avatar
Jason går ut hans bejublade tal att hans hudfärg är "fel", att folk försökt få honom att skämmas över att han inte ser ut som andra mm. Jason din jävla pissmyra, testa att gå en vecka i mina dojjor!

Jag är så blek att jag blivit retad sen jag var 12. När jag åker på semester så flyr folk stranden när jag tar av mig tröjan. Kommer alltid hem till kommentarerna "Vafan, regnade det hela semestern eller?". Din hudfärg är precis vad 7,9 miljoner svenskar åker halvvägs runt jorden för att efterapa. Du får ligga i varenda liten jävla håla du kommer till. Tjejerna slänger mus på dig när du går av tåget, du har ju i stort sett legat dig igenom hela Sverige från Happaranda till Ystad. Jag kommer inte ens ihåg när jag låg senast. Det kan ha vart hon Sussie som alla vart på nere på pizzerian. Stor kvinna. Riktigt stor.

Jason, det är inte ett dugg synd om dig. Det är I-Landsproblem du dras med. Vifta du med ditt jävla pass och gråt en skvätt men du går säkert hem och ligger med en jävligt het tjej ikväll och skrattar hela vägen till banken då du typ är miljonär för alla vita kids gett dig sina pengar för att du e superrapparen som alla vill vara. Jag går hem och älskar med internet under tända ljus. Får ett bootycall från en damsugsförsäljare sent på Fredagskvällen och loggar in på Happy Pancake för att återigen se "Inbox - inga meddelanden".
Citera
2014-06-19, 00:19
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Nu har Timbuktu en ny dröm: att bli politiker och komma in i Riksdagen. I en lång intervju i DN berättar han om både sin karriär som musiker och om sina funderingar om framtiden:

Citat:
Vadå, vill du in i riksdagen?

– Ja, absolut. Även om jag kanske skulle ångra mig bittert för att det inte alls är lika kul som att sitta i studion eller uppträda på Bråvalla.

Du är ju onekligen en skarp retoriker.

– Ja. Eller, det tackar jag för att du säger. Jag har ju jobbat med text länge.

Vilka politiker lyssnar du på?

– Jag gillar Gustav (Fridolin, MP), jag gillar Fi, Soraya Post och Margaret Gärding. Jag gillar Jonas Sjöstedt (V), Rosanna Dinamarca (V), Margot Wallström (S). Mona Sahlin (S) har jag alltid gillat. Det finns flera på den kanten. Vi rör oss mer mot ett tvåpartisystem med höger och vänster. I och med att alla måste täcka allt – alla måste ha en klimatlösning, en ekonomisk lösning, en utbildningsplattform och hälsa … Det som skiljer partierna är mer vilka av frågorna de lyfter fram och hur de gör det.

– När jag säger att jag gärna vill tro att mitt bästa arbete ligger framför mig så är det kanske inom politiken. Det skulle vara något som inte kändes helt onaturligt med tanke på hur mycket åsikterna har varit en del av min musik.
http://www.dn.se/kultur-noje/jason-diakite-jag-vill-in-i-riksdagen/
Citera
2014-06-19, 01:45
Medlem
Kwatos avatar
Han saboterar sin egen karriär som artist genom att samarbeta med våldsvänstern och avslöja sina partipolitiska sympatier. Var får han inkomster ifrån? Har svårt att tro att konserter och spotify räcker till för honom. Troligtvis får hans projekt stora kulturbidrag, men ändå. Då blir hans utgifter mindre, men som sagt, var får han inkomster ifrån?

Citat:
Det är vänstern som gäller för artisten. Han säger att han gillar en rad politiker i MP, Fi, V och S. Det är "hårfina ideologiska gränser mellan de fyra", anser han.
http://www.expressen.se/nyheter/artisten-timbuktu-vill-in-i-politiken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in