Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-01, 21:37
  #1
Avstängd
Guardiolas avatar
Hur kommer det sig att riktigt feta männsikor har lättare o tappa vikt?
När man kollar på Biggest Loser tappar dem liksom flera kilo bara första veckan!!
Kommer ihåg när dem sa att bara killen nyser så brände han ca 100 kalorier!!!

Citera
2011-02-01, 21:39
  #2
Medlem
burgerkungs avatar
Eeeeeh antagligen för att dom har mer fett att bränna??
Citera
2011-02-01, 21:41
  #3
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkung
Eeeeeh antagligen för att dom har mer fett att bränna??
Dem har ju iaf ett enormt dagsbehov för att bibehålla vikten. Det är fan en bedrift att bli riktigt fet. I tex biggest loser får dem ju bra mat plus träning varje dag=enormt kcal-underskott=stor viktnedgång.
Citera
2011-02-01, 21:44
  #4
Medlem
Vad jag förstått tränar Biggest Loser-deltagare runt 8 timmar/dag. Så du kan ju tänka dig hur många kalorier de gör av med per dag.
Citera
2011-02-01, 21:45
  #5
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
Hur kommer det sig att riktigt feta männsikor har lättare o tappa vikt?
När man kollar på Biggest Loser tappar dem liksom flera kilo bara första veckan!!
Kommer ihåg när dem sa att bara killen nyser så brände han ca 100 kalorier!!!


Det blir ju en så stor skillnad om man jämnför med deras tidigare livsstil utan träning och en jävla massa mat. När de är där tränar de ju otroligt mycket och äter en väldigt strikt diet vilket resulterar med att vikten rasar.
Citera
2011-02-01, 21:46
  #6
Avstängd
Guardiolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamg
Vad jag förstått tränar Biggest Loser-deltagare runt 8 timmar/dag. Så du kan ju tänka dig hur många kalorier de gör av med per dag.

Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
Det blir ju en så stor skillnad om man jämnför med deras tidigare livsstil utan träning och en jävla massa mat. När de är där tränar de ju otroligt mycket och äter en väldigt strikt diet vilket resulterar med att vikten rasar.

Så om jag gör exakt som dem. Skulle jag tappa lika mycket vikt? Jag ligger runt 10kilo överskott
Citera
2011-02-01, 21:47
  #7
Medlem
Wahlberg999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
Så om jag gör exakt som dem. Skulle jag tappa lika mycket vikt? Jag ligger runt 10kilo överskott

10kg är ju inga problem alls att få bort, räkna ut ditt kcal behov sen lägg dig på ett stort underskott så ska du se att vikten rasar.

mvh
Citera
2011-02-01, 21:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardiola
Så om jag gör exakt som dem. Skulle jag tappa lika mycket vikt? Jag ligger runt 10kilo överskott
Nej det skulle du inte. Och det är inte hälsosamt att tappa 4+ kg/vecka som dom gör.
Citera
2011-02-01, 21:52
  #9
Medlem
manhofs avatar
Ju mer du väger, ju större dagligt kcal-behovhar du för att hålla din vikt. Det är därför väsentligt mycket lättare att hamna på ett kcal-underskott om du är sjukligt fet. 1kg fett = ~7000 kcal.

En man, 25 år gammal 1.85cm lång på vikten 150kg har ett dagligt kcal-behov på ca 3400 kcal om dagen för att behålla vikten (räknade med ingen till minimal träning). Sätt han på en sträng diet med mycket träning, hypotetiskt 1500 kcal i dagligt intag i en vecka, så har personen tappat nästan 2kg fett/muskelvikt på en vecka. Om sedan kolhydrater utesluts ur kosten, så kommer det rinna av en hel del kg i vatten också. Därav den stora förlusten första veckan, och veckorna därefter.

Lyckas man bara motivera tjockisarna, så går det snabbt sen Gillar program som går ut på att förändra folks liv, som leder till bättre leverne överlag. Förhoppningsvis så inser fler feta människor att man utan problem kan gå ner i vikt.

Mvh
__________________
Senast redigerad av manhof 2011-02-01 kl. 21:57.
Citera
2011-02-01, 22:04
  #10
Medlem
KeyboardCats avatar
Biggest loser
Vad jag inte förstår i det där jävla programmet är hur de feta orkar med en sån stor träningsdos? Från att ligga som en strandad bardval i soffan och trycka pizza till att bli drillade 8 timmar om dagen.
Man tycker ju att de borde bli övertränade efter 2 veckor och få div förkylningssympom alt bara dö.
Antingen matar dom i deltagarna duktigt med prepp för att dom ska orka med träningsdosen eller så är det bara producenterna som gjort ett fint jobb med att få det att framstå att dom inte gör annat än att träna.

Men det är ju som ni säger,är man kolosalt fet så krävs det ju ett fint kalori-intag bara för att bibehålla massan.
Citera
2011-02-01, 22:08
  #11
Medlem
manhofs avatar
Jag tror dock inte att de tränar 8h om dagen, gå från fet och totalt otränad till 8h = hjärtinfarkt. Tror nog bara att det ska framstå som om de inte gör annat än tränar
Citera
2011-02-01, 22:11
  #12
Medlem
KeyboardCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof
Jag tror dock inte att de tränar 8h om dagen, gå från fet och totalt otränad till 8h = hjärtinfarkt. Tror nog bara att det ska framstå som om de inte gör annat än tränar


Det har du nog helt rätt i. Men tycker endå de gör det jävligt bra när dom tar tag i sina liv på det där sättet.Men det svåra kommer ju efter programmets slut. att gå ner till sin idealvikt är en sak,att bibehålla den är en annan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback