Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-31, 10:02
  #1
Medlem
Miskatonics avatar
Hej!

Igår somnade jag med hög feber. Vaknade flera gånger under natten helt sjösvett och med en bultande huvudvärk plus nedsatt koordinationsförmåga (kändes som jag var smått berusad).

Alarmet väcker mig 0600 eftersom jag planerat att gå till skolan. Känner mig rätt kry men bestämmer mig ändå för att stanna i sängen eftersom jag fått extremt lite sömn. ställer klockan på 0900 och när jag då vaknar så känns det som att någon klistrat igen halsen på mig.

Jag är torr och dricker lite, efter tre-fyra glas försvinner torrheten och jag känner då istället att jag är väldigt slemmig i halsen. Spottar ut det men det bildas nytt hela tiden. Känns som om jag har en boll där nere, vilket jag också här - något jag kommer fram till när jag vaknat upp lite.'

Gommen har mellan 0600 - 0900 svält upp och är nu så stor att varje gång jag gör något med munnen; andas, pratar, sväljer - så slår den i bakre delen av tungan och ger mig, med väldigt lätt för krekreflexer, kräkreflexer. Jag känner verkligen hur den hoppar runt när jag går.

Jag har inte längre någon feber, i alla fall inte mycket. Ingen huvudverk eller annat problem heller. Men gommen har gjort dagens första 61 minuter till ett helvete.

Vad beror detta på? Hur gör jag för att få ned svulnaden?

tacksam för snabbt svar
Citera
2011-01-31, 10:05
  #2
Medlem
hmkns avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Halsfluss?
Citera
2011-01-31, 10:06
  #3
Medlem
Allharjarins avatar
Jag hade samma symptom för ett par dagar sedan. Tydligen en sjukdom som härjar i sverige nu.
Citera
2011-01-31, 10:23
  #4
Medlem
Tiberius.s avatar
Jag beklagar, men det ser inte så ljust ut för dig, min lille vän...

"Hiv är ett virus som skadar kroppens immunförsvar. Tidiga tecken kan vara feber, halsont, svullna lymfkörtlar, sår på slemhinnor och hudutslag..." (Från Vårdguiden)

Du behöver dock inte misströsta då dagens bromsmediciner tillåter dig att leva ett långt och värdigt liv, dock med en viss restriktion gällande sexpartners...

Det är av mycket stor vikt att tänka sig för innan man stoppar in kuken i dagens primitiva och degenererade sliddjur, då du aldrig kan veta vilka primitiva och osunda odjur dom har förlustat sig med tidigare...

Hoppas att du kan lokalisera smittokällan, och därmed likvidera horan som har förstört ditt liv och genom detta förhindra att denna moderna negroida pestsmitta sprids vidare...

Eller så har du helt enkelt drabbats av halsfluss...

/ Dr Tiberius
__________________
Senast redigerad av Tiberius. 2011-01-31 kl. 11:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback