Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-30, 21:31
  #1
Medlem
Någon som har goda erfarenheter av zonterapi eller är det kvacksalveri?
Har brutal huvudvärk och har haft det ett tag. Tänkte testa på zonterapi och se om det funkar.

Någon som kan rekommendera någon klinik i Sthlms trakten?
Citera
2011-01-30, 21:35
  #2
Medlem
notwists avatar
Det är pseudovetenskap. Vad behöver du mer veta?
Citera
2011-01-30, 22:05
  #3
Medlem
weathergirls avatar
Zonterapin hjälper om din huvudvärk är av sådan sort som går över av sig själv. Beror den på något allvarligt ligger du illa till om du väljer zonterapi.

Om du inte blir nöjd, kommer zonterapeuten garanterat att tala om för dig att du har haft en annan sjukdom, som du inte vetat om, som nu är botad. Lite mer zonterapi och du blir av med huvudvärken också.

Är du inte nöjd sedan heller, så har zonterapeuten botat ytterligare en sjukdom du inte visste att du haft. Men lite mer zonterapi så försvinner huvudvärken också..................

Alternativare brukar vara väldigt duktiga på att bota sjukdomar man inte vet att man har och inte ger några symtom. Mindre bra på att bota det man faktist sökte för.
Citera
2013-10-13, 00:09
  #4
Medlem
har precis masserat min hjärtzon på foten en kvart
Citera
2013-10-13, 02:52
  #5
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
Någon som har goda erfarenheter av zonterapi eller är det kvacksalveri?
Har brutal huvudvärk och har haft det ett tag. Tänkte testa på zonterapi och se om det funkar.

Någon som kan rekommendera någon klinik i Sthlms trakten?

Zonterapi är vedertaget och erkänt på en del sjukhus i Danmark och Tyskland och där kan man få frikort efter ett tag, dock inte i Sverige tyvärr.

Ska du gå på zonterapi, välj då en rekommenderad terapeut och som har flerårig utbildning för det. Ta inte första bästa billiga som kanske bara gått en helgkurs. Den som behandlar ska ha medicinsk utbildning.

Jag har gått på zonterapi och blivit av med allvarliga cirkulationsrubbningar som kunde lett till kallbrand. När inget annat hjälpte. Zonterapi sätter igång kroppens självläkningssystem. Efter varje besök fick jag feber (vilket var rejält ovanligt). Redan efter första besöket ska vb fråga om det hjälpt. Jag gick 22 gånger, då mitt tillstånd var mycket allvarligt. Termoterapi och annan behandling på sjukhus hjälpte ej.

När man inte längre är öm då zonterapeuten trycker på de speciella punkterna så är man färdigbehandlad. Egentligen är detta med zonterapi eller reflexologi inget hokus pokus bara för att de pratar om meridianer precis som akupunktörerna gör. Om man vill så motsvaras de ju en hel del av vårt nervsystem. Och detta har ju som bekant förbindelse med våra inre organ också.

Man kan behandla huvudvärk med fotzonterapi men även med ansiktszonterapi och handzonterapi också, tror jag.
Citera
2013-10-13, 12:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Zonterapi är vedertaget och erkänt på en del sjukhus i Danmark och Tyskland och där kan man få frikort efter ett tag, dock inte i Sverige tyvärr.

Ska du gå på zonterapi, välj då en rekommenderad terapeut och som har flerårig utbildning för det. Ta inte första bästa billiga som kanske bara gått en helgkurs. Den som behandlar ska ha medicinsk utbildning.

Jag har gått på zonterapi och blivit av med allvarliga cirkulationsrubbningar som kunde lett till kallbrand. När inget annat hjälpte. Zonterapi sätter igång kroppens självläkningssystem. Efter varje besök fick jag feber (vilket var rejält ovanligt). Redan efter första besöket ska vb fråga om det hjälpt. Jag gick 22 gånger, då mitt tillstånd var mycket allvarligt. Termoterapi och annan behandling på sjukhus hjälpte ej.

När man inte längre är öm då zonterapeuten trycker på de speciella punkterna så är man färdigbehandlad. Egentligen är detta med zonterapi eller reflexologi inget hokus pokus bara för att de pratar om meridianer precis som akupunktörerna gör. Om man vill så motsvaras de ju en hel del av vårt nervsystem. Och detta har ju som bekant förbindelse med våra inre organ också.

Man kan behandla huvudvärk med fotzonterapi men även med ansiktszonterapi och handzonterapi också, tror jag.

Eftersom det handlade om cirkulationsrubbningar tryckte hon bara på zonen som hör till hjärtat eller vad man ska säga
Citera
2013-10-13, 12:21
  #7
Medlem
Intressant de här med zonterapi jag tror på det när jag har fått det bevisat för mej själv
Citera
2013-10-13, 19:31
  #8
Medlem
Fler som har testat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback