• 1
  • 2
2011-01-30, 15:56
Medlem
Som rubriken. Alltid kört XP och funderar på att fixa windows 7, men jag vet inte vilket som passar mig. Windows 7 bör väl i någon mån vara "bättre" än XP?

Det jag använder min dator till är:

Filmtittande
Skolarbete (vissa krävande program, simuleringar, CAD osv)
Surfande, räkningar, mailen, youtube, möjligen lite torrents (gud förbjude )
En del spelande (typ cod, wc3) där några är grafikkrävande och vissa inte.

Det jag vill maximera är de grafiska egenskaperna hos datorn (mest för film).

Vad tycker ni jag ska välja för mina ändamål? Har som sagt tillgång till båda.

Edit: Om det är av intresse så har jag dual core (intel, tror det är 2*3.6 ghz), bägge OS är 32bit. Ligger på 2GB ram och har grafikkort som i alla fall klarar alla COD utan något minsta fel. Har också bra moderkort. (Vissa saker som jag är osäker på är pga att datorn har varit på reparation, och har inte fått den levererad hem än)
Senast redigerad av Kabelbounse 2011-01-30 kl. 16:00.
Citera
2011-01-30, 16:02
Moderator
Protons avatar
Det finns ju en stor anledning att välja win7 framför windows xp och det är ju att XP är numera ett obsolet system, det kommer inte komma ut så många uppdateringar och fixar till det längre.
Citera
2011-01-30, 16:03
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det finns ju en stor anledning att välja win7 framför windows xp och det är ju att XP är numera ett obsolet system, det kommer inte komma ut så många uppdateringar och fixar till det längre.

Windows 7 all the way nu. Battlefield 3 kommer ju till exempel inte släppas till XP.
Sen tror jag nyare spel är mer optimerade att köras på nyare mjukvara som till exempel Call of duty
Citera
2011-01-30, 16:04
Medlem
zullus avatar
Eftersom du vill spela en del spel och använda en del halv fancy program, så skulle väll åtminstone jag välja win7 då XP kanske inte är kompatibelt med alla ''nya''program
Citera
2011-01-30, 16:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabelbounse
Som rubriken. Alltid kört XP och funderar på att fixa windows 7, men jag vet inte vilket som passar mig. Windows 7 bör väl i någon mån vara "bättre" än XP?

Jag skulle fortsätta köra XP tills "licensen går ut" 2014.
Citera
2011-01-30, 16:08
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag skulle fortsätta köra XP tills "licensen går ut" 2014.

XP i 3 år till? Måste ju nästan vara ett handikapp.
Citera
2011-01-30, 16:08
Medlem
Slingshots avatar
Haha jävla bakåtsträvare som kör XP idag.
Citera
2011-01-30, 16:11
Medlem
Har inte använt windows 7 själv men, det är inte "nya" Vista va? För isåfall håller jag mig till XP
Citera
2011-01-30, 16:11
Medlem
XP fungerar ju fortfarande till allt, så..

Bakåtsträvare... visst.
Citera
2011-01-30, 16:16
Medlem
Freddoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabelbounse
Har inte använt windows 7 själv men, det är inte "nya" Vista va? För isåfall håller jag mig till XP

Jo det är "nya" vista, iallfall om du menar det som bygger på Vista. Jag kör hellre Win7 än XP, dock arbetar jag mycket med bildredigering osv samt har 6GB RAM vilket XP inte stöder har jag för mig?
Citera
2011-01-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddos
Jo det är "nya" vista, iallfall om du menar det som bygger på Vista. Jag kör hellre Win7 än XP, dock arbetar jag mycket med bildredigering osv samt har 6GB RAM vilket XP inte stöder har jag för mig?

Med "nya vista" så menar jag typ windows millennium och vista, dvs dom två versionerna som var så jäkla usla att inga köpte dom.
Citera
2011-01-30, 16:28
Medlem
Windows 7
Eftersom XP inte är kompatibelt med många program samt att det inte släpps några uppdateringar för det längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in