• 1
  • 2
2011-01-30, 19:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
XP inte är kompatibelt med många program

Jag har naturligtvis svårt att säga att du har fel här, då jag omöjligen kan ha koll på alla mjukvaror. Men jag kör rätt mycket olika program, och jag har ännu inte stött på något som funkar på Windows 7 med inte på XP.

Finns det någon lista du kan hänvisa till?

Citat:
samt att det inte släpps några uppdateringar för det längre.

Det påståendet kan jag dock med bestämdhet säga är felaktigt. Jag får uppdateringar var och varannan vecka i de maskiner jag kör XP.
Citera
2011-01-30, 19:57
Medlem
charkovs avatar
Skippa Windows 7 och XP. Skaffa Vista istället, finns inget bättre operativsystem än Vista.
Citera
2011-01-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Skippa Windows 7 och XP. Skaffa Vista istället, finns inget bättre operativsystem än Vista.

Kör hellre windows 95 än Vista
Citera
2011-01-30, 20:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov

Jag skulle nog inte välja Vista varken på en gammal eller ny dator. Det enda som är bättre tänkt i Vista gentemot i Windows 7 är att det finns en särskild skyddad area på skärmen för sk widgets. Windows 7 känns dock mycket stabilare.
Citera
2011-01-30, 20:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabelbounse
Kör hellre windows 95 än Vista

Jaha.

Fast det är många mjukvaror idag som inte fungerar under Windows 95. Dessutom kommer det inga patchar till det systemet längre.
Citera
2011-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jaha.

Fast det är många mjukvaror idag som inte fungerar under Windows 95. Dessutom kommer det inga patchar till det systemet längre.

Jag var såklart till en viss del mycket sarkastisk. Däremot skulle jag välja XP framför vista utan att blinka.
Citera
2011-01-30, 21:39
Medlem
new-eurochilds avatar
Citat:
Windows 7
Eftersom XP inte är kompatibelt med många program samt att det inte släpps några uppdateringar för det längre.

Vad snackar du för skit, XP är kompatibelt med betydlig mer än WIN7 och jag fick en uppdatering så sent som idag.
Citera
2011-01-30, 21:52
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-eurochild
Vad snackar du för skit, XP är kompatibelt med betydlig mer än WIN7 och jag fick en uppdatering så sent som idag.

Ja, tänkte samma sak. XP är kanske gammalmodigt nu, och jag har funderat på att uppdatera sen...
Men det funkar klockrent för tillfället, plus uppdateringar. Och majoriteten av internets datorer idag kör nog xp gissar jag på. Många som inte hunnit uppdatera på jobbplatser, och annat gissar jag på med...

För mig funkar det mesta till xp. Win7 däremot, stödjer inte en massa saker och spel som xp gör, av vad jag har läst. Lite äldre spel funkar inte alls i win 7. Men sen har jag inte testat det ännu, men lär gradera upp mig till 7:an inom 1-2 år iallafall. Får se

Kör 7:an om du vill ha lite nyare, eller xp om du trivs mer med det....
Senast redigerad av [complex] 2011-01-30 kl. 21:57.
Citera
2011-01-30, 21:53
Medlem
Feberns avatar
Windows 7.

Men vad berör dina spel kan du eventuellt uppleva problem med att kunna spela dem. Därför hade jag valt XP, i spelsyfte.
Citera
2011-01-30, 22:02
Medlem
Luciditys avatar
Jag är en trogen XPare om man bortsett från att jag kör ubuntu nu och börjar föredra det mer. Det enda jag saknar i XP är nog Dx11. Men eftersom jag just nu inte har ett så kraftigt grafikkort så skulle jag spelat i Dx9 även om 11 fanns tillgängligt.
Så om du köper en dator med bra delar så skulle jag tatt W7 för att kunna spela i Dx11.
Se till att ditt grafikkort klarar Dx11 om du gör det. Om du är van vid XP är det enklast att hålla kvar vid det.

Många säger att XP inte får uppdateringar längre. Jag får uppdateringar till och från när jag kör XP. Sedan finns det ju inte så mycket man kan tänka sig uppdatera, medans nyare OS kan ha buggar som behöver uppdateras (antar att W7 är rätt så buggfritt numera).

Och angående att inte klara av vissa program är det väl tvärt om? Det är bara nyare spel som endast stödjer Dx11 som inte funkar på XP. Medans en större summa äldre spel inte fungerar på W7.

När/om jag skaffar W7 så ska jag installera det här: http://www.askvg.com/download-window...for-windows-7/
Senast redigerad av Lucidity 2011-01-30 kl. 22:08.
Citera
2011-01-31, 11:12
Medlem
Tror jag prövar W7, strular det kan jag alltid byta tillbaks

Är det stor skillnad mellan dx10 å dx11?

Edit: Hur vet jag om mitt grafikkort klarar det (dx11)? Kan iafl köra cod blackops och dylikt, om det hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in