2012-03-11, 22:09
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
"rjans samtal var ju en exakt kopia frn UK, allts replikerna och frgorna var ju exakt likadana "..."De kopierar ju vldigt mycket men det hr var ju exakt likadant."

Men s otroligt mycket smre. Noll tajming frn Ove.
Citera
2012-03-11, 22:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
rjans samtal var ju en exakt kopia frn UK, allts replikerna och frgorna var ju exakt likadana

De kopierar ju vldigt mycket men det hr var ju exakt likadant.

Ja men tyvrr tog det inte med det bsta frn den scenen.

Jag tycker att dagens avsnitt var snudd p fantastiskt. Nog mitt favoritavsnitt hittills. Sen reserverar jag mig fr att det kan ha att gra med mitt humr osv, med tanke p att det bara verkar vara jag i trden som uppskattade det. andra sidan tycker en av kritikerna att Time Out r kul, s...

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Herregud s pinsamt icke roligt och s horribelt dligt.

Ngra frgor ang. dagens frestllning:

Och: Med vad tnkte egentligen manusfrfattarna angende ovanstende?

Varenda en av de frgorna besvarades i avsnittet.
Citera
2012-03-11, 23:07
Medlem
Vilken skit! Det vrsta r fan relationen mellan Benn o Sulocki som knns s genuint okta.
Citera
2012-03-11, 23:32
Medlem
2mass avatar
Citat:
Men s otroligt mycket smre. Noll tajming frn Ove.

Precis, scenen saknade helt den finess och subtilitet som finns i orginalet. Till och med rjan, som jag tycker annars varit den enda roliga och trovrdiga karaktren, gjorde inte srskilt bra ifrn sig idag. Hans rst och stt att prata var inte sdr monotont och awkward som det ska vara.
Det enda som var lite kul i dagens avsnitt var Vikings fantasyhistoria, den iden hade kunnat bli riktigt rolig om kontoret hade varit en bra produktion, men det r den mil frn att vara.

Om jag ska sga nt mer positivt om dagens avsnitt s tyckte jag Britt-Marie's skdespeleri nr hon skllde ut Ove var ganska bra. Fast den scenen borde inte varit med egentligen d hela BH grejen var otroligt verdriven och trkig, typ snt som frekommer i office us.
Senast redigerad av 2mas 2012-03-11 kl. 23:43.
Citera
2012-03-11, 23:59
Medlem
Dagens avsnitt var inget att hnga i granen. Tycker annars att de andra avsnitten har varit godknda :P

Ser om US Office istllet
Citera
2012-03-12, 00:51
Medlem
Tycker dagens avsnitt var bra. Frstr inte riktigt all kritik som riktas mot serien. Solsidan succ, kontoret flopp. Personligen tyckte jag solsidan var en hgst medioker serie och kontoret ser jag som bland de bsta svenskproducerade humor-programmen just nu, helt okej!
Citera
2012-03-12, 01:00
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Tycker dagens avsnitt var bra. Frstr inte riktigt all kritik som riktas mot serien. Solsidan succ, kontoret flopp. Personligen tyckte jag solsidan var en hgst medioker serie och kontoret ser jag som bland de bsta svenskproducerade humor-programmen just nu, helt okej!

Solsidan ssong tv var riktigt usel, smre n kontoret. Ssong ett var ganska rolig, mycket bttre n kontoret. Men jag kan hlla med till viss del, den stora massan fortsatte hylla solsidan ven efter den brutalt usla andra ssongen s p s stt borde kontoret vara mer n tillrcklig humor fr dom. Fast det beror vl p att folk i allmnhet inte har nn humor och drfr hyllar ngot som frn brjan var en succe och tvrtom kritiserar kontoret som varit en flopp frn frsta brjan trots att, som sagt, solsidan 2 r smre n kontoret.
Citera
2012-03-12, 02:34
Medlem
2mass avatar
Humor i sverige tycks ofta handla om gemenskap, knslan att man r en i mngden. Jag kan lova att dom allra flesta inte vet varfr dom skrattar t alla populra skitkomediserier som gr p tv. Inte r det humorn iallafall, fr den r obefintlig. Jag vill snarare pst att det r en flockdjursinstinkt som stter igng hos den stora massan under dessa sk komediproduktioner och skratten r endast ett utlopp, en symbol, fr den inre lycka man tycker sig uppleva av den gemenskap man blir del av. Som en slags variant av indisk skratterapi skulle man kunna sga.
Flockledaren, alfahannen, vlte en gng den virtuella dominobrickan, innehllande koden om vad man br skratta t, och flockdjurens hjrnor programmerades en efter en allteftersom dominobrickorna fll i deras hjrnor. Men ngra av dominobrickorna stod pall, stod pall fr den falska gemenskap som flockledaren i sin makthunger frskte locka oss med in i frdrv. Fr vi som ser folk fr vad dom egentligen r. Det r vi som str upp fr den riktiga humorn!
Citera
2012-03-12, 07:15
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Herregud s pinsamt icke roligt och s horribelt dligt.

Ngra frgor ang. dagens frestllning:

Och: Med vad tnkte egentligen manusfrfattarna angende ovanstende?
Denna lnk svarar p dina frgor ganska bra
Citera
2012-03-12, 19:15
Medlem
samtalet med Britta var roligt. Bjrn Gustafsson r fr frutsgbar o medioker.
Citera
2012-03-12, 23:53
Medlem
Detta knns som ett program som fr vissa inte kan bli underhllande pga instllningen till det, med tanke p "originalet" och kanske lite fr hga frvntningar p det frn Oves episka medverkan i Solsidan. Jag tyckte frsta programmet var riktigt stelt och uselt rtt igenom, men sen har det bara blivit bttre och bttre.

Dorsin levererar och vriga karaktrer gr det ibland, men p lite fr ojmn niv fr att det ska bli riktigt bra. BG som Viking knns vldigt verspelad och frutsgbar imellant, visserligen r det frutsgbara betendeet p Ove en stor del av tjusningen men det knns nd inte som samma sak. Tyvrr innehller serien fr mnga karaktrer som inte fyller ngon funktion alls, snubben Benjamin med rastafrillan som hjlpte Viking att kolla upp dataintrnget fick mig dock att skratta utan ngon riktig anledning.

Lite ondig information fr er som tycker om rjan, den skdespelaren stod idag i Lules bortaklack p Hovet i Stockholm p kvartsfinalen i ishockey mellan AIK och Lule. Tyckte det var han som visades p TV och det bekrftades nr en polare hamnade bakom honom i kn p McDonalds i Luleklder, ingen hgoddsare att han kkade dr kanske
Citera
2012-03-13, 08:56
Medlem
petri.nemesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Lite ondig information fr er som tycker om rjan, den skdespelaren stod idag i Lules bortaklack p Hovet i Stockholm p kvartsfinalen i ishockey mellan AIK och Lule. Tyckte det var han som visades p TV och det bekrftades nr en polare hamnade bakom honom i kn p McDonalds i Luleklder, ingen hgoddsare att han kkade dr kanske

Haha, tack, jag tyckte att jag knde igen honom p lktaren, men kunde inte placera honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in