• 1
  • 2
2011-01-30, 11:59
Medlem
fridh44s avatar
Jag vet inte vad inet gör med datorn när dem sätter ihop datorn, installerar dem den då? asså lägger in windows? och om dem inte gör det, hur gör man för att installera windows på den?
Citera
2011-01-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridh44
Jag vet inte vad inet gör med datorn när dem sätter ihop datorn, installerar dem den då? asså lägger in windows? och om dem inte gör det, hur gör man för att installera windows på den?

Jag är relativ säker på att de inte installerar Windows på den. Gissningsvis får man inhandla (eller motsvarande) en Windows-licens, där det ingår en skiva du stoppar i din nyköpta dator.
Citera
2011-01-30, 12:03
Medlem
Sätter in skivan och bootar den, sen följer du bara instruktioner.
Citera
2011-01-30, 12:04
Bannlyst
Inet monterar alla delar tillsammans så att datorn är klar att användas. Om dom installerar Windows åt dig vet jag däremot inte, men det kan en 5åring göra hemma så det är väl ingen fara.
Citera
2011-01-30, 12:35
Medlem
Har också en fråga isf.

Kan man (med en windows 7 skiva) installera windows 7 utan att ha windows tidigare (alltså direkt efter man har fått datorn från inet)?
Citera
2011-01-30, 12:36
Medlem
fridh44s avatar
Men hårddisken innehåller ju typ inget när man får den, går att att bara sätta i en skiva så installerar den windows eller? (precis samma fråga som han innan)
Citera
2011-01-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan
Har också en fråga isf.

Kan man (med en windows 7 skiva) installera windows 7 utan att ha windows tidigare (alltså direkt efter man har fått datorn från inet)?

Citat:
Men hårddisken innehåller ju typ inget när man får den, går att att bara sätta i en skiva så installerar den windows eller? (precis samma fråga som han innan)

Som sagt, boota med Windows 7 skivan.
Citera
2011-01-30, 12:40
Medlem
fridh44s avatar
har gjort en lista nu http://www.inet.se/kundvagn/visa/162552/ide men är det värt?
Senast redigerad av fridh44 2011-01-30 kl. 12:45.
Citera
2011-01-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yekox
Som sagt, boota med Windows 7 skivan.

Tack =)
Citera
2011-01-30, 12:47
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Vet inte ricktigt vad boota är :S

Att boota är att starta datorn med skivan i..

När du får din dator så kommer hårddisken vara helt tom så då stoppar du in skivan, startar om datorn, följer dom super lätta instruktionerna på skärmen sen efter en timme ca så har du dig en ny dator med ett helt cleant operativsystem (finns inget bättre )

Så du menar att du aldrig formaterat en dator förut? Shit, trodde alla hade gjort det minst en gång i sitt liv vid detta laget..

Jaja, lycka till, hoppas du blir nöjd nu när du slipper alla skit program som alla "märkes datorer" slänger med
Citera
2011-01-30, 12:59
Medlem
fiskfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Så du menar att du aldrig formaterat en dator förut? Shit, trodde alla hade gjort det minst en gång i sitt liv vid detta laget..
Själv tror jag tvärtom och är rätt säker på att jag har rätt också. Majoriteten har nog aldrig någonsin tänkt tanken på att själv försöka "mixtra" med datorn överhuvudtaget. Svensson ser hellre att "en sån där hackare" fixar det åt honom
Citera
2011-01-30, 15:05
Medlem
Continental Ops avatar
he he han ska vara glad att det inte är 1995 då man fick installera manuellt med drivrutiner o grejer, nu är det ju aslätt, bara sätt i skivan o gör som den säger bara

ang grafikkortet om du är på en budget så skulle jag nog inte välja nvidia 470, som bara är marginellt snabbare än ett 460 men ett 460 får du för 1500 spänn
jag tror du kan få ett 560 för 2300 när de släpps i dagarna dessutom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in