Citat:
Ursprungligen postat av themove
Jag förstår folk som är skeptiska. Själv var jag skeptiskt och
trodde inte alls att det kunde finnas, jag var iallafall väldigt väldigt
tveksam. Men efter att jag själv upplevt det så har jag såklart
ändrat syn på det helt och hållet.
Skulle också säga att det är i stort sätt omöjligt att övertala
någon som själv ej upplevt det. Det är omöjligt, eftersom det
är så svårt att acceptera. Då främst för ateister. Vilka jag
över huvud taget inte förstår mig på.
Egna upplevelser är inte värda någonting som bevismaterial.
Ser man ett konstigt ljussken på himlen som icke troende så drar man inte slutsatser utan man lever med att man inte vet vad det är. Tror man att E.T. lever bland oss så drar man genast slutsatsen att det var ett flygande tefat man såg. Ser man konstiga skuggor som icke troende så antar man att det finns en logisk förklaring till det, medan en person som tror på spöken skulle bli upphetsad över att ha fått se ett spöke. osv...
Ibland så händer det skumma saker man inte kan förklara. De som är snabba att förklara det som, spöken eller UFO:n eller Gud är de som redan har bestämt sig i förväg vad allt oförklarligt är.
Folk som inte tror på spöken ser inga spöken eller hör inga spöken.
Folk som tror på spöken både ser och talar med spöken hela tiden.
Folk som inte tror på E.T. ser inga UFO:n och om de gör det klassas dessa inte som utomjordiska.
Folk som tror på E.T. ser UFO:n överallt och dessa är i regel alltid utomjordiska.
Samma med religion. Det är nästan alltid två sidor, men bara en sida kan ha rätt i slutändan. Antingen så finns det Aliens här i solsystemet, eller inte, bristen på bevis talar för det senare. Detsamma gäller resten av alla paranormala fenomen.
Att man kan ha skumma upplevelser tror jag inte är påhittat, men de flesta upplevelser brukar vara direkt kopplade till religionen eller populärkulturen i de områden personerna bor. Så man får lov att ta det med en nypa salt.