2011-01-30, 21:22
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Kan inte ni börja med att bevisa att dom ens finns?

Total avsaknad av bevis är inte bevis för avsaknad.
Citera
2011-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themove
Jag förstår folk som är skeptiska. Själv var jag skeptiskt och
trodde inte alls att det kunde finnas, jag var iallafall väldigt väldigt
tveksam. Men efter att jag själv upplevt det så har jag såklart
ändrat syn på det helt och hållet.

Skulle också säga att det är i stort sätt omöjligt att övertala
någon som själv ej upplevt det. Det är omöjligt, eftersom det
är så svårt att acceptera. Då främst för ateister. Vilka jag
över huvud taget inte förstår mig på.

Vi är inte så svåra att förstå sig på. Vi har bara inte upplevt det.
Citera
2011-01-30, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
TS, bevisa för mig att det flygande spaghettimonstret inte finns.

This.

TS, detta var tamejfan en av de mest korkade trådstarterna jag har stött på.
Citera
2011-01-30, 21:39
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Nix nu är det upp till skeptiker att bevisa för oss andra troende att detta enbart är inbillning från alla som vart med om andebesök,ni har stora chansen att få "bevisa" att ni verkligen har rätt och vi troende fel så kör hårt.
Du förstår väl själv att ditt argument är helt värdelöst? Om jag säger att det finns en rosa elefant är det upp till mig att bevisa att det finns det. Det är inte upp till dig att leta rätt på varje elefant på jorden och bevisa att dessa inte är rosa.
Citera
2011-01-30, 21:41
Medlem
GoldShowers avatar
Citat:
Att paranormala fenomen är ett hett ämne är ingen nyhet,nu vill jag att ni icke troende ger riktig bevisföring för att dessa fenomen inte existerar.Ni vill att vi troende ska bevisa för er gång efter annan att det finns nu vill jag att ni med konkreta bevis visar att vi är inbillnigsjuka alla vi som sett andevärlden.Nu har ni chansen att en gång för alla bevisa att andevärlden inte finns och bevisa för oss att vi verkligen är dumma i huvudet som ni så hjärtligt gärna påpekar.

Sen vore det intressant att veta varför ni orkar roa er med att anklaga troende med drogpåverkan och enbart hallucinationer,vad baserar ni den teorin på när ni inte vet något om personen bakom tangentbordet?och varför är det så intressant att tjafsa i ett forum vars ämne ni förkastar?

Så upp till bevis att andar inte finns, klarar ni av det är ni enormt duktiga kan jag lova

1. Kan du bevisa att de finns?

2. Är som att säga. Kan du bevisa att min dator INTE kan lyfta från marken av sig självt?
Tro mig, den kan lyfta av sig självt, den gör det dock bara när den vill och den har inte varit så sugen än.

kan du bevisa att Jorden och vårat liv är på riktigt? Vi kanske bara drömmer det här. Pajas
Citera
2011-01-30, 21:43
Bannlyst
jag tror folk ser mangetiska impulser som dom tror sig vara något slags fenom.
Då inbillar människans hjärna sig att de sett ett "spöke djjin"
Det är ju den uppfattningen dom får efter ha sett exorsiten eller pernormal activity..
Citera
2011-01-30, 21:44
Medlem
Zokus avatar
Nee tänker hellre så här: Om spöken och monster finns så finns nog superhjältar också och då ska jag ha superkrafter!
Citera
2011-01-30, 21:46
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Att paranormala fenomen är ett hett ämne är ingen nyhet,nu vill jag att ni icke troende ger riktig bevisföring för att dessa fenomen inte existerar.
Inom juridiken ligger i princip alltid bevisbördan för den som påstår att något finns, då ickeförhållanden rent generellt inte kan bevisas. Det är en sund inställning som bör gälla även i detta fallet.
Citera
2011-01-30, 21:47
Medlem
Vet inte om detta har tagits upp men finns det inte någon gubbe som ska ge en massa miljoner till den som på något sätt kan lägga upp bevis för något övernaturligt?
Citera
2011-01-30, 21:47
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoku
Nee tänker hellre så här: Om spöken och monster finns så finns nog superhjältar också och då ska jag ha superkrafter!
jag har superkrafter, bevisa att jag inte har det.

Jag har krafterna av mint och en liten extra krisp på kanten.
Citera
2011-01-30, 21:57
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themove
Jag förstår folk som är skeptiska. Själv var jag skeptiskt och
trodde inte alls att det kunde finnas, jag var iallafall väldigt väldigt
tveksam. Men efter att jag själv upplevt det så har jag såklart
ändrat syn på det helt och hållet.

Skulle också säga att det är i stort sätt omöjligt att övertala
någon som själv ej upplevt det. Det är omöjligt, eftersom det
är så svårt att acceptera. Då främst för ateister. Vilka jag
över huvud taget inte förstår mig på.

Egna upplevelser är inte värda någonting som bevismaterial.

Ser man ett konstigt ljussken på himlen som icke troende så drar man inte slutsatser utan man lever med att man inte vet vad det är. Tror man att E.T. lever bland oss så drar man genast slutsatsen att det var ett flygande tefat man såg. Ser man konstiga skuggor som icke troende så antar man att det finns en logisk förklaring till det, medan en person som tror på spöken skulle bli upphetsad över att ha fått se ett spöke. osv...

Ibland så händer det skumma saker man inte kan förklara. De som är snabba att förklara det som, spöken eller UFO:n eller Gud är de som redan har bestämt sig i förväg vad allt oförklarligt är.

Folk som inte tror på spöken ser inga spöken eller hör inga spöken.
Folk som tror på spöken både ser och talar med spöken hela tiden.

Folk som inte tror på E.T. ser inga UFO:n och om de gör det klassas dessa inte som utomjordiska.
Folk som tror på E.T. ser UFO:n överallt och dessa är i regel alltid utomjordiska.

Samma med religion. Det är nästan alltid två sidor, men bara en sida kan ha rätt i slutändan. Antingen så finns det Aliens här i solsystemet, eller inte, bristen på bevis talar för det senare. Detsamma gäller resten av alla paranormala fenomen.

Att man kan ha skumma upplevelser tror jag inte är påhittat, men de flesta upplevelser brukar vara direkt kopplade till religionen eller populärkulturen i de områden personerna bor. Så man får lov att ta det med en nypa salt.
Citera
2011-01-30, 21:59
Medlem
paronzodas avatar
Denna tråden borde ha stängts för länge sen. Efter dom 2 första sidorna står ju allt klart. Jävla clown.(TS)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in