2011-01-30, 19:58
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Medierna springer inte och gömmer sig.

Många här får hjälp av medierna, så mycket tid härute går åt till att hjälpa andra, det är något medierna gärna gör.
Du tror väl inte medierna väljer att sitta här och jiddra om samma sak om och om igen hela tiden, det finns annat att göra med.
Själv blir jag snabbt utråkad av sådanthär, det är som att läsa en repris om och om igen så jag blir inte långvarig i denna tråd.
Ni skeptiker ger er inte, ni bara måste slänga in en "väl genomtänkt" kommentar då och då och om ni lyckas förstöra en tråd, då har ni tjänat ert syfte.
Därför dör många trådar ut och sköts via pm istället i ordnade former.

Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
En kostnad, Ohly?
Nä, något sådant vet jag inget om.

Klart du inte gillar mitt svar, du är en skeptiker.

Jag känner inte att du och dina vänner behöver övertygas, därför lägger jag ingen energi på det heller, råkar bara sitta här och tjattra lite i brist på annat för stunden.
Imorrn är det en ny dag och jag får mycket att göra igen och har inte tid med sådanthär trams.

Spelar ingen roll vad vi säger åt er, ni har redan bestämt er för att vi lurar er, vill bara tjäna pengar, ha uppmärksamhet osv osv.

Ni har ingen aning om vad ni talar om.

edit: Nej, jag kan inte hitta dig, var inte orolig.

Jag hoppas du inte är ett medium, för du sprang precis och gömde dig med raden "Jag känner inte att du och dina vänner behöver övertygas, därför lägger jag ingen energi på det heller"

Här har du anledningen varför vi ifrågasätter och sen sitter å skakar med huvudet när ni påstår kan hjälpa dem som redan tror men vägrar att bevisa något för den som är skeptisk. Att agera barmhärtig åt vissa sen ge andra kalla handen är förjävla äcklande bara för att man blir ifrågasatt.

Man kan ju tycka att ni är lite högfärdiga med den attityden. Tolka det som du vill..
Citera
2011-01-30, 20:07
Medlem
styckets avatar
How do you prove which do not exist?
Citera
2011-01-30, 20:08
Medlem
http://tinyurl.com/66pnbjm
Citera
2011-01-30, 20:15
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Att paranormala fenomen är ett hett ämne är ingen nyhet,nu vill jag att ni icke troende ger riktig bevisföring för att dessa fenomen inte existerar.Ni vill att vi troende ska bevisa för er gång efter annan att det finns nu vill jag att ni med konkreta bevis visar att vi är inbillnigsjuka alla vi som sett andevärlden.Nu har ni chansen att en gång för alla bevisa att andevärlden inte finns och bevisa för oss att vi verkligen är dumma i huvudet som ni så hjärtligt gärna påpekar.

Sen vore det intressant att veta varför ni orkar roa er med att anklaga troende med drogpåverkan och enbart hallucinationer,vad baserar ni den teorin på när ni inte vet något om personen bakom tangentbordet?och varför är det så intressant att tjafsa i ett forum vars ämne ni förkastar?

Så upp till bevis att andar inte finns, klarar ni av det är ni enormt duktiga kan jag lova
Jag tyckte precis som du innan jag träffade en väldigt vis soffa som berättade för mig att man inte kunde tala med andar och spöken, där har du mitt bevis på att det inte existerar. Kan du motbevisa det?
Citera
2011-01-30, 20:16
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintsMarket
http://tinyurl.com/66pnbjm

Hahaha!! Exakt
Citera
2011-01-30, 20:18
Medlem
Bara för att man inte kan bevisa att nått inte finns betyder inte det att det finns. Kan du bevisa för mig att tomten, gud och pokemon inte finns?
Citera
2011-01-30, 20:35
Medlem
Lastbil92s avatar

Du är antagligen helt oförmögen att ta in argument från någon som inte tror som du ändå. Omöjligt att prata med. Försök komma tillbaka till verkligheten
Citera
2011-01-30, 20:36
Medlem
Dudixxs avatar
Så ifall jag, med hjälp av mina superkrafter, sett in i framtiden och bevittnat jorden gå under, om 10 dagar från idag. Då bör alltså alla ställa in sig på att världen kommer gå under om 10 dagar såvida inte någon lägger fram bevis på att jag talar osanning?

Citera
2011-01-30, 20:47
Medlem
preben12s avatar
"Många troende talar som om att det skulle vara skeptikernas uppgift att motbevisa vedertagna dogmer snarare än dogmatikernas uppgift att bevisa dem. Detta är förstås ett misstag. Om jag skulle framföra att det mellan jorden och Mars funnes en tekanna av porslin som kretsar runt solen i en elliptisk bana, så skulle ingen kunna motbevisa min utsaga, förutsatt att jag var noga med att lägga till att tekannan är för liten för att kunna ses ens med våra kraftigaste teleskop. Men om jag skulle fortsätta med att säga, att eftersom min utsaga inte kan motbevisas så är det oacceptabelt övermod av det mänskliga förnuftet att tvivla på den, så skulle jag med rätta anses prata strunt. Om däremot en sådan tekanna vore beskriven i antika böcker, förkunnad som den heliga sanningen varje söndag, och ingjuten i barnens sinnen i skolan, då skulle tvekan att tro på den bli ett tecken på excentricitet och tvivlaren väcka uppmärksamhet hos psykiatrer under en upplyst era eller inkvisitorer under en tidigare."

http://en.wikipedia.org/wiki/Russell%27s_teapot

Nuff' said.
Citera
2011-01-30, 20:51
Medlem
Snavbergs avatar
Precis som många andra nämnt i tråden innan mig så är det ett relativt orimligt krav du har. Självklart är det så att folk vill ha bevis för att de finns och inte för att det inte finns, av en anledning. Det går inte att bevisa att de inte finns, då vi inte kan komma med konkreta bevis för det. Visst, vi kan hävda att vi varit med om något övernaturligt men sen hitta en logisk förklaring, men vi kan ju inte bevisa att andar och dylikt finns genom att inte hitta någon förklaring.
Citera
2011-01-30, 21:00
Medlem
Skyishs avatar
Är du dum eller? Det går inte att bevisa att de inte finns, går däremot att bevisa att de finns om de nu existerar.
Citera
2011-01-30, 21:15
Medlem
Jag förstår folk som är skeptiska. Själv var jag skeptiskt och
trodde inte alls att det kunde finnas, jag var iallafall väldigt väldigt
tveksam. Men efter att jag själv upplevt det så har jag såklart
ändrat syn på det helt och hållet.

Skulle också säga att det är i stort sätt omöjligt att övertala
någon som själv ej upplevt det. Det är omöjligt, eftersom det
är så svårt att acceptera. Då främst för ateister. Vilka jag
över huvud taget inte förstår mig på.
Senast redigerad av themove 2011-01-30 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in