Vi har konkreta bevis på att liv existerar. Därför finns det även en sannolikhet (hur stor är givetvis omöjligt att säga) att det existerar på andra ställen.
Det är en stor skillnad.
Inte om du är sosse. Då ska du ifrågasätta allt utom det som kommer ur din egen och liktänkandes mun. Mindre smart = troende. 99,9% av de som har syner eller påstår sig ha sett ufon är vitt slödder
Var det inte du som var så rädd för lite knak i din källarlägenhet???
Alla skeptiker är överviktiga, vad kan det bero på?
Eller så tog jag bara upp helt random vanliga fenomen som händer i ALLAs lägenheter och hus till och från för att se hur förvirrade i huvudet ni som tror på andar verkligen är.
Och tro på fan, folk kommer in på tråden och säger att det är andar, fick pm ifrån folk som ville driva ut andarna åt mig ifrån min lägenhet osv.
Skillnaden på normalt folk och troende är att när en normal hör trät i huset knaka så hör dom jusst trät i huset knaka, en troende inbillar sig att han hör någon gå där och övertygar sig själv att han VET någon gick där, när det i själva verket var ett helt naturligt fenomen att trät knakade.
Att någon äns kan tro att det är andar som orsaker dessa random ljud jag tog upp är absurt, naturen kan spela oss större spratt än det jag skrev, jag skrev bara ner dom självklaraste av grejer som kan hända i en lägenhet/hus och folk börjar redan där tro det rör sig om andar.
Jag är inte överviktig så där har du fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
En troende person säger:
Jag tror på spöken, jag tror på paranormala fenomen och så vidare.
Skeptikern kritiserar personen, skeptikern skrattar och kallar personen för foliehatt och så vidare.'
Skeptikern till och med säger att personen måste bevisa det han säger...
Men om nu fysiker, vetenskapsmän, NASA, SETI folk säger:
Jag tror på att det finns liv i universum. Vare sig det är mikroskopiska bakterier eller superintelligenta humanoider så får de applåder, och om folk inte tror på detta så är de foliehattar och allt vad skeptikern bajsar ut från munnen.
Så du får gärna tro på att det finns liv ute i universum, utan att behöva bevisa dina påstående.
Men om jag säger att jag tror på att utomjordingar har varit på Jorden, eller om någon säger jag tror på spöken eller annat icke normalt för då får du skeptikern på dig.
Det är väldigt konstigt vad som är acceptabelt att tro på och vad som får skeptikern att spruta mens över forumet...
Seriöst alltså, kan du inte se skillnaden på att tro det finns liv i universum och tro det finns andar?
Det är en rätt jävla stor skillnad på dom två, det är bevisat att liv existerar, i miljontals olika former bara här på våran planet. Det är inte bevisat att andar existerar.
Hur kan en vuxen person inte förstå detta utan att få det förklarat för sig?
Senast redigerad av Johan86 2011-01-30 kl. 19:27.
Men snälla då, visa något för mig. Det skulle vara så enkelt att omvända mig. Skeleffteewa har inte lyckats men snackar om att skicka andar till höger och vänster.
Hon påstod sig ha skickat bort 3 andar i en tidigare tråd. Det visade sig dock att det hela blivit värre bara. (då sa hon att det kanske kommit tillbaks någon, MEN KOLLA DET DÅ). Någon annan i samma tråd såg något helt annat.
Kan inte ni bara förbereda ert dravel via pm så ni lämnar samma uppgifter i alla fall?
Det fallet är unikt, det kommer vad jag förstått inte skötas här över tråden mer.
Haha, hur hade du hanterat om det kom en ande då?
Du, det är inte meningen att du ska lära dig det som tog mig över tio år att behärska någorlunda.
Ge oss en chans, du kommer att bli förvånad en dag.
Förutsättningar? Man kan inte bygga något vetenskapligt med förutsättningar, hur skulle det se ut?
- "Om vi förutsätter att vatten kokar i 30 graders värme"
- "Men vatten kokar inte i 30 grader..."
- "Tyst, jag är vetenskapsman, och man kan förutse i vetenskapens namn"
Så nej. Lägg ner.
Att det finns liv i en planet av alla de miljarder som finns kan inte heller vara grunden till en vetenskaplig teori. De finns människor och elefanter på Jorden, finns dom också på andra planeter?
Naivt och bygga fakta, vetenskap med detta skitsnack.
Så den som säger "De finns inga liv i andra planeter" har egentligen mer rätt än den som säger "ja tror de finns liv i andra planeter" för att den första har rätt, inte den andra.
Jag ser ingen skillnad på vetenskaplig tro och andra människors tro på spöken och så vidare.
Vetenskap. Hypoteser kommer innan Teorier innan de har bevisats. Liv i rymden är just nu en hypotes som ska bevisas genom att påvisa existensen av. I denna tråd så försöker TS och andra påstå att inga bevis mot, är bevis för. Det är vad vi diskuterar. Sen att vi skeptiker kräver bevis innan vi fullt accepterar ett påstående stänger inte för spekulationer.
Det är ingen här som kan bevisa "DET FINNS LIV I RYMDEN" nej, men på sätt och vis så gör det ju det, vi är ju här, och vi befinner oss i rymden. Det förutsätter att liknande reaktioner skett på andra platser i universum, vi försöker hitta dem.
Kan nu ett medium bevisa för mig/oss att denne verkligen klarar av att ta reda på saker den omöjligt kunde veta utan massa ingående grävande frågor så kör hårt. Jag personligen skulle aldrig diskutera dessa ämnen om de inte intresserade mig.
Det fallet är unikt, det kommer vad jag förstått inte skötas här över tråden mer.
Haha, hur hade du hanterat om det kom en ande då?
Du, det är inte meningen att du ska lära dig det som tog mig över tio år att behärska någorlunda.
Ge oss en chans, du kommer att bli förvånad en dag.
Jaha, det fallet är unikt. Vad lägligt. Var det någon/något som satte stopp för hennes dårskap så var det hennes egen tristess eller socialen som fick nog av hennes idioti.
Lära mig? Vad pratar du om? Jag vill bara du ska göra mig till en troende. Skicka hit en ande eller två. Pm'a mig min hemadress eller berätta vad hotellet jag befinner mig på heter (eller staden där det ligger).
Jag ger dig nu en ärlig chans.
Ps. Teven flimrade till. Var det du, anden eller någon typ av störning som gjorde det?
Förutsättningar? Man kan inte bygga något vetenskapligt med förutsättningar, hur skulle det se ut?
- "Om vi förutsätter att vatten kokar i 30 graders värme"
- "Men vatten kokar inte i 30 grader..."
- "Tyst, jag är vetenskapsman, och man kan förutse i vetenskapens namn"
Så nej. Lägg ner.
Att det finns liv i en planet av alla de miljarder som finns kan inte heller vara grunden till en vetenskaplig teori. De finns människor och elefanter på Jorden, finns dom också på andra planeter?
Naivt och bygga fakta, vetenskap med detta skitsnack.
Så den som säger "De finns inga liv i andra planeter" har egentligen mer rätt än den som säger "ja tror de finns liv i andra planeter" för att den första har rätt, inte den andra.
Jag ser ingen skillnad på vetenskaplig tro och andra människors tro på spöken och så vidare.
Så om jag säger, jag tror Jorden är platt så kan jag ha min tro?
Kan jag också ha rätt? Om inte, vad är då skillnaden mellan folk som säger sig tro att de finns liv i andra planeter och dessa som tror på Gud?
Jag håller med om att den som säger sig prata med tomtar och troll också har bevisbördan på sin sida, men å andra sidan borde den som tror på saker och ting också ha bevisbördan på sin sida
Klart du kan få ha din tro, men det är ju idiotiskt för att det är ju bevisat att den inte är platt.
Hur kan det komma sig att du inte förstår skillnaden mellan att tro något och att veta något? Vetenskapen tror på hypotes -> experiment -> bevis -> teori. Tro på andar eller om jag vet att andar finns är skilda saker. Om jag vet att de finns så ska jag kunna påstå för att därav redogöra och påvisa fakta sedan visa upp bevisen och etablera teorin.
ALLT inom naturen håller sig hittills inom vissa ramar, hur kan det komma sig att vi har en hel drös med saker som vissa kan se men andra inte? Vi hittar inga förklaringar för det, men vi kan ju förklara så in i helvete mycket annat. Hur kan detta undgått oss helt, varför går det inte att mäta? allt annat går ju att mäta? Det är sådana här frågeställningar som tar oss framåt i utvecklingen.
Tråkigt och kallt logiskt måhända men är du ensam om att se saker som ingen annan kan se och du har samma genetiska förutsättningar som resten av mänskligheten så är det störst chans att det är något fel i dig och inte alla andra. Men tro? Det får du göra på precis vad du vill.. så länge du inte påstår att det är sanningen... utan bevis för det.
Jaha, det fallet är unikt. Vad lägligt. Var det någon/något som satte stopp för hennes dårskap så var det hennes egen tristess eller socialen som fick nog av hennes idioti.
Lära mig? Vad pratar du om? Jag vill bara du ska göra mig till en troende. Skicka hit en ande eller två. Pm'a mig min hemadress eller berätta vad hotellet jag befinner mig på heter (eller staden där det ligger).
Jag ger dig nu en ärlig chans.
Ps. Teven flimrade till. Var det du, anden eller någon typ av störning som gjorde det?
Javisst, jag tänkte på din tv och bad den flimmra.
Nä, skärp dig.
Ja, lära dig.
Det finns massor av tips här på Fb om hur man lär sig att öppna upp för en annan värld.
Inte kan jag omvända dig, det är något du får göra själv och det kräver sin man.
Javisst, jag tänkte på din tv och bad den flimmra.
Nä, skärp dig.
Ja, lära dig.
Det finns massor av tips här på Fb om hur man lär sig att öppna upp för en annan värld.
Inte kan jag omvända dig, det är något du får göra själv och det kräver sin man.
Om det innebär att jag måste ner på samhällets lägsta trappsteg och börja rösta på Ohly så tackar jag nej, vänligt men bestämt. Jag trivs bra där jag är idag.
Du kan säkert öppna upp mitt sinne, mot en liten kostnad.
Tack, du visade återigen noll trovärdighet i andefrågor/dravel/påhitt.
Edit: Även om jag inte är öppen för detta borde du ju kunna hitta mig eller?
Skelefteewa kan ju göra sånt... men inte mig kanske. Felriktnummer månne?
Senast redigerad av Kill bill 2011-01-30 kl. 19:39.
Om det innebär att jag måste ner på samhällets lägsta trappsteg och börja rösta på Ohly så tackar jag nej, vänligt men bestämt. Jag trivs bra där jag är idag.
Du kan säkert öppna upp mitt sinne, mot en liten kostnad.
Tack, du visade återigen noll trovärdighet i andefrågor/dravel/påhitt.
En kostnad, Ohly?
Nä, något sådant vet jag inget om.
Klart du inte gillar mitt svar, du är en skeptiker.
Jag känner inte att du och dina vänner behöver övertygas, därför lägger jag ingen energi på det heller, råkar bara sitta här och tjattra lite i brist på annat för stunden.
Imorrn är det en ny dag och jag får mycket att göra igen och har inte tid med sådanthär trams.
Spelar ingen roll vad vi säger åt er, ni har redan bestämt er för att vi lurar er, vill bara tjäna pengar, ha uppmärksamhet osv osv.
Ni har ingen aning om vad ni talar om.
edit: Nej, jag kan inte hitta dig, var inte orolig.
En kostnad, Ohly?
Nä, något sådant vet jag inget om.
Klart du inte gillar mitt svar, du är en skeptiker.
Jag känner inte att du och dina vänner behöver övertygas, därför lägger jag ingen energi på det heller, råkar bara sitta här och tjattra lite i brist på annat för stunden.
Imorrn är det en ny dag och jag får mycket att göra igen och har inte tid med sådanthär trams.
Spelar ingen roll vad vi säger åt er, ni har redan bestämt er för att vi lurar er, vill bara tjäna pengar, ha uppmärksamhet osv osv.
Ni har ingen aning om vad ni talar om.
edit: Nej, jag kan inte hitta dig, var inte orolig.
Varför skulle jag vara orolig? Ska du kasta stödkragen på mig?
Imorgon är det en ny dag, då ska skeptikerna gå till jobbet