• 1
  • 2
2011-01-30, 03:33
Medlem
Johnieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Jag är inte någon höjdare på det här med fasta eller så heller, men EAA innehåller ju inte särskilt mycket kalorier, så jag vet inte om det "räknas" eller så. Vassleprotein är däremot lite "matigare" så man kanske bör undvika det? helt ärligt så vet jag faktiskt inte.

Själv kör jag på WheyFX och EAAFX (både billigare och godare!). Det kommer inte att bli någon jätteskillnad om du börjar ta EAA eller så, men det blir ju inte sämre i alla fall!

EAA innehåller ju inte speciellt mycket mindre kalorier än vassle.
Citera
2011-01-30, 03:40
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnieboy
EAA innehåller ju inte speciellt mycket mindre kalorier än vassle.

Det kanske stämmer, men du får ju inte i dig lika mycket EAA som vassle. Sen vet jag som sagt inte hur noga det är när det kommer till fastan. Det kanske beror på syftet med fastan. Är det för att man ska få lite mer spelrum lär det ju inte göra någon större skillnad om du får i dig 200kcal en dag.
Citera
2012-03-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Det kanske stämmer, men du får ju inte i dig lika mycket EAA som vassle. Sen vet jag som sagt inte hur noga det är när det kommer till fastan. Det kanske beror på syftet med fastan. Är det för att man ska få lite mer spelrum lär det ju inte göra någon större skillnad om du får i dig 200kcal en dag.
Jag lånar tråden lite.

10g före och 10g efter, men kan man även ta en gainer efter EAAn eller blir det överflödigt?.

Någon som kan tala efter egen erfarenhet? Vad brukar ni göra?
Endast EAA runt träning eller blandar ni även in en Gainer i leken?
Citera
2012-03-22, 16:05
Medlem
nomroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Jag lånar tråden lite.

10g före och 10g efter, men kan man även ta en gainer efter EAAn eller blir det överflödigt?.

Någon som kan tala efter egen erfarenhet? Vad brukar ni göra?
Endast EAA runt träning eller blandar ni även in en Gainer i leken?

Varför är du så kåt på Gainer?
Du behöver bara dricka den om du inte kan få i dig energi på annat sätt.
Det är inget magiskt med dem.
Du behöver inte dricka Gainer om du äter som man borde.
Citera
2012-03-22, 16:06
Medlem
För er som söker samma information.

Fick mitt svar i första inlägget på den här tråden: https://www.flashback.org/t876861
Citera
2012-03-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomrom
Varför är du så kåt på Gainer?
Du behöver bara dricka den om du inte kan få i dig energi på annat sätt.
Det är inget magiskt med dem.
Du behöver inte dricka Gainer om du äter som man borde.

Men jävlar, varför är du så kåt på mig?
stalkar mig i trådarna....

EAA innehåller protein precis som en Gainer skulle göra, visst. Men inte lika mycket om jag förstått det rätt.
Om jag då tränar ett eftermiddagspass, tar 10g EAA efter passet och sedan åker hem och gör middag. Så har jag inte middagen klar förrän 1.5 timmar senare. Vilket inte är optimalt om jag ska bygga muskler.
Jag vill ju få i mig tillräckligt med protein direkt efter träningen.
Så frågan är ju: klarar jag mig på det lilla protein jag får i mig genom EAAn. Eller är det optimala att lägga till lite extra proteiner(och såklart Malto) i form av en gainer, låt säga 15-20 minuter(efter duschen) efter träningen.

Men som sagt så har jag fått mitt svar.
Att köra 10g EAA innan träningen. Sedan efter träningen köra 10g EAA tillsammans med Malto (0.8 g x kroppsvikt).
Citera
2013-03-08, 22:17
Medlem
Kant1s avatar
Lånar tråden lite. Jag tar EAA före och efter träning, och har inte vart så insatt i styrketräning förr och har "alltid" tagit proteinpulver efter också. Gör jag fel där när jag både tar EAA och proteinpulver efter?
Citera
2013-03-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kant1
Lånar tråden lite. Jag tar EAA före och efter träning, och har inte vart så insatt i styrketräning förr och har "alltid" tagit proteinpulver efter också. Gör jag fel där när jag både tar EAA och proteinpulver efter?

Tar du EAA ihop med vassle så kommer du inte få ut det där extra utav EAAt då kroppen tar upp aminosyrorna i den följd den får dem. Och då bromsar man upp det positiva med EAA/BCAA. Dvs den där 200, 350, 600% extra snabba upptagningen.
Citera
2013-03-09, 14:48
Medlem
King Grubs avatar
Vilken 200, 350, 600% snabba upptagning? Är inte det hur mycket proteinsyntesen stimuleras? Inte upptag. Dessutom hur mycket proteinsyntesen stimuleras jämfört med... ingenting. Siffrorna låter alltså enormt mycket större än dom är. 350% större muskeluppbyggnad jämfört med ett glas vatten? Absolut. Men jämfört med lika mycket EAA från mjölk, proteinpulver eller mat?
Citera
2013-03-09, 16:01
Medlem
Varför köra protein pulver efter Eaa, finns liksom ingen jävla anledning. Se vassle som mellanmål, drink till mat eller vad som helst, om du nu inte får tillräckligt protein från din normala kost, då är vassle överflödigt. Alla är så fixerade vid att ta vassle till träningen, vilket känns rejält onödigt när man dessutom har eaa eller bcaa..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in