• 1
  • 2
2011-01-29, 08:57
Medlem
Tallefjant007s avatar
Har just köpt ny hårddisk och problem få den att fungera. Hur tar man bort en extern hårddisk och ersätter med ny?

Hur många hårddiskar klarar en mac?
Citera
2011-01-29, 09:04
Medlem
fags avatar
Menar du intern? För en extern hårddisk pluggar du bara in med en USB-sladd eller annan sladd in i sidan på datorn.

Vad har du för Mac?
Citera
2011-01-29, 09:06
Medlem
Tallefjant007s avatar
iMac. Det är en extern. Ersättning för en gammal.
Citera
2011-01-29, 09:14
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
iMac. Det är en extern. Ersättning för en gammal.

Den gamla håller på att krångla.
Citera
2011-01-29, 11:14
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det är enkelt.
Och sen ska man.

Med den andra.

Fast inte.

Och med. Lycka till!

Que?
Citera
2011-01-29, 11:21
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det är enkelt.
Och sen ska man.

Med den andra.

Fast inte.

Och med. Lycka till!

Kan du förklara, jag hajar inte.
Citera
2011-01-29, 11:45
Medlem
Zoolander84s avatar
Citat:
Har just köpt ny hårddisk och problem få den att fungera. Hur tar man bort en extern hårddisk och ersätter med ny?

Hur många hårddiskar klarar en mac?
På vilket sätt funkar den inte? Hittar datorn den inte alls, eller får du upp hårddisken i Finder men har problem att skriva/läsa till den?
Citera
2011-01-29, 15:10
Medlem
Citat:
Kan du förklara, jag hajar inte.
alltså... vad försöker du egentligen göra? har du en extern hårddisk som du vill byta hårddisk i eller har du en intern hårddisk du försöker ersätta med en extern eller vad? du får nog se till att förklara lite bättre vad du egentligen håller på med så kan du få lite vettiga svar. annars kommer tidigare mumbojumbo bara att fortsätta.
Citera
2011-01-29, 19:01
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoolander84
På vilket sätt funkar den inte? Hittar datorn den inte alls, eller får du upp hårddisken i Finder men har problem att skriva/läsa till den?

Den är trög i att komma upp finder vid uppstart och allmänt trög vid öppning av mappar.
Citera
2011-01-29, 19:06
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
alltså... vad försöker du egentligen göra? har du en extern hårddisk som du vill byta hårddisk i eller har du en intern hårddisk du försöker ersätta med en extern eller vad? du får nog se till att förklara lite bättre vad du egentligen håller på med så kan du få lite vettiga svar. annars kommer tidigare mumbojumbo bara att fortsätta.

Har köpt en Packard Bell Silver och ha den som ersättning för en gammal extern hårddisk som lagring av filer. Hur ersätter en en annan disk med den nya. Jag vill få bort en jag inte vill ha kvar.
Citera
2011-01-30, 01:52
Medlem
Nexus-6s avatar
Det du säger låter som vad gör jag om jag har en bil på parkeringen och vill ersätta den med en ny...

Du kanske menar att du vill ta ut en hårddisk ur den låda som du har en gammal hårddisk i...eller?

Hur eller hur så är det trots allt samma sak du ska göra så vad är problemet?

Du får skriva så att vi förstår.
Citera
2011-01-30, 01:53
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Har köpt en Packard Bell Silver och ha den som ersättning för en gammal extern hårddisk som lagring av filer. Hur ersätter en en annan disk med den nya. Jag vill få bort en jag inte vill ha kvar.

Du tar bort den och sätter ditt den nya...vad är problemet? Vad har du för Mac?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in