Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-28, 22:34
  #1
Medlem
Yohannahs avatar
Jag vet inte om det egentligen är något att oroa sig över eller inte. Men jag är snart 26 och känner att ett litet barn skulle inte vara helt fel. Snart har vi varit tillsammans i 3 år bott ihop 2,5år och vi har pratat om att gifta oss i framtiden (inom 5 år har min sambo sagt.) Hur ska jag få honom att ändra sig, för jag vill verkligen ha ett barn ganska snart.

Alla mina vänner har barn, jag är den enda som inte har barn i min vänskapskrets. Så när alla pratar blöjor, mat, amning, förlossningar m.m. så känner jag mig väldigt utanför. Hur ska jag kunna stå ut?? Jag behöver hjälp med dessa frågor.
2011-01-28, 22:47
  #2
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannah
Jag vet inte om det egentligen är något att oroa sig över eller inte. Men jag är snart 26 och känner att ett litet barn skulle inte vara helt fel. Snart har vi varit tillsammans i 3 år bott ihop 2,5år och vi har pratat om att gifta oss i framtiden (inom 5 år har min sambo sagt.) Hur ska jag få honom att ändra sig, för jag vill verkligen ha ett barn ganska snart.

Alla mina vänner har barn, jag är den enda som inte har barn i min vänskapskrets. Så när alla pratar blöjor, mat, amning, förlossningar m.m. så känner jag mig väldigt utanför. Hur ska jag kunna stå ut?? Jag behöver hjälp med dessa frågor.

Låter som en vettig anledning till att skaffa barn. Grupptryck. Eller?
2011-01-28, 22:47
  #3
Medlem
Tråkigt att höra, då det inte kan vara en lätt sits du befinner dig i. Men här gäller det väl att prioritera antar jag. Skulle du kunna leva med din nuvarande kille och veta att ni kanske aldrig skaffar barn? Eller skulle barn vara viktigare för dig att du skulle kunna lämna honom för en sån sak?

Vem vet, det finns ju faktiskt chansen att han ändrar sig inom några år eller så. Men det är ju svårt att veta nu.

Du får känna efter vad du helst vill.
2011-01-28, 22:47
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannah
Jag vet inte om det egentligen är något att oroa sig över eller inte. Men jag är snart 26 och känner att ett litet barn skulle inte vara helt fel. Snart har vi varit tillsammans i 3 år bott ihop 2,5år och vi har pratat om att gifta oss i framtiden (inom 5 år har min sambo sagt.) Hur ska jag få honom att ändra sig, för jag vill verkligen ha ett barn ganska snart.

Alla mina vänner har barn, jag är den enda som inte har barn i min vänskapskrets. Så när alla pratar blöjor, mat, amning, förlossningar m.m. så känner jag mig väldigt utanför. Hur ska jag kunna stå ut?? Jag behöver hjälp med dessa frågor.
Så du vill ha barn, eftersom du känner dig utanför när dina kompisar snackar om saker som har med barn att göra?
2011-01-28, 22:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashKat
Så du vill ha barn, eftersom du känner dig utanför när dina kompisar snackar om saker som har med barn att göra?
Hon menar väl mer att hon verkligen längtar efter ett barn och att det knappast gör saken bättre att hennes vänner som har barn pratar mycket om det. Det är klart att hon som är den enda som inte har barn då känner sig utanför och kommer göra det eftersom hennes kille kanske aldrig någonsin vill skaffa barn. Jag förstår om hon känner sig lite ledsen när hon umgås med sina vänner. Jag menar, hon vill själv ha barn och längtar efter ett men kan inte få det då hennes sambo inte vill ha.
2011-01-28, 22:59
  #6
Moderator
Allaballawallas avatar
Om du verkligen vill ha barn (Alltså inte bara för att all dina vänner har det.) så kanske du ska se dig om efter en annan kille. Även om det kan verka hårt, så tror jag inte att man ska skaffa barn med någon som inte vill. Föreställ dig själv barnets situation när det kommer att växa upp i ett hem där en av föräldrarna egentligen inte vill ha det där.

Försök inte att få honom att ändra på sig om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut, han kommer nog bara att bli förbannad, frustrerad och besviken. Jag tillhör själv de som inte vill ha barn (Inte nu och inte på ett väldigt bra tag i varje fall.) och har tidigare levt i ett förhållande där det tjatades ganska mycket om att skaffa barn, vilket slutade med att förhållandet sprack.

Använd inte argumentet att alla dina vänner har barn, det känns bara som något småbarn gör (Typ: Alla andra får ju, så varför får inte jag?) och visar enligt mig på att du absolut inte är redo för det ansvaret som att vara förälder innebär.
2011-01-28, 23:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Om du verkligen vill ha barn (Alltså inte bara för att all dina vänner har det.) så kanske du ska se dig om efter en annan kille. Även om det kan verka hårt, så tror jag inte att man ska skaffa barn med någon som inte vill. Föreställ dig själv barnets situation när det kommer att växa upp i ett hem där en av föräldrarna egentligen inte vill ha det där.

Försök inte att få honom att ändra på sig om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut, han kommer nog bara att bli förbannad, frustrerad och besviken. Jag tillhör själv de som inte vill ha barn (Inte nu och inte på ett väldigt bra tag i varje fall.) och har tidigare levt i ett förhållande där det tjatades ganska mycket om att skaffa barn, vilket slutade med att förhållandet sprack.

Använd inte argumentet att alla dina vänner har barn, det känns bara som något småbarn gör (Typ: Alla andra får ju, så varför får inte jag?) och visar enligt mig på att du absolut inte är redo för det ansvaret som att vara förälder innebär.
Håller med. Nu tror jag och hoppas att du inte kommer tjata på din kille att ni måste skaffa barn eller liknande. Men självklart kan ni diskutera om det, det är en annan femma. Men du kan inte ändra på honom, något som Allaballawalla också skrev.

Så betyder barn något enormt för dig och du vet att du skulle bli besviken av att leva ett liv utan egna barn så kanske du skulle avsluta förhållandet och hitta någon som faktiskt vill ha barn med dig. Det är ju du själv som kan känna efter.
2011-01-29, 09:26
  #8
Medlem
Ett barn är som en Nagasakibomd för det Japan som förhållandet är.
Din sambo kanske bara är klok nog att inse det?
2011-01-29, 11:11
  #9
Medlem
Yohannahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Hon menar väl mer att hon verkligen längtar efter ett barn och att det knappast gör saken bättre att hennes vänner som har barn pratar mycket om det. Det är klart att hon som är den enda som inte har barn då känner sig utanför och kommer göra det eftersom hennes kille kanske aldrig någonsin vill skaffa barn. Jag förstår om hon känner sig lite ledsen när hon umgås med sina vänner. Jag menar, hon vill själv ha barn och längtar efter ett men kan inte få det då hennes sambo inte vill ha.


Du förstod verkligen min situation. Jag vill ha barn, det har jag velat sedan jag var 19 men jag har väntat på den rätta. Nu har jag träffat den rätta men får veta att han inte vill ha några barn.
2011-01-29, 11:46
  #10
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannah
Du förstod verkligen min situation. Jag vill ha barn, det har jag velat sedan jag var 19 men jag har väntat på den rätta. Nu har jag träffat den rätta men får veta att han inte vill ha några barn.
Då är han inte den rätta för dig. Jag är inte den rätta för en kille som vill ha barn men jag är den rätta för min kille för han är precis som jag fullständigt ointresserad av att skaffa barn.
2011-01-29, 11:57
  #11
Avstängd
Säker på att du kommer träffa den rätta i ett "skyltfönster" i Amsterdam.
Och han kommer både att vilja gifta sej med dej och skaffa barn under en och samma kvart.
Sen kan du ju föreslå att ni ska träffas igen.
2011-01-29, 12:02
  #12
Medlem
Du är ju faktiskt bara 26 år gammal ge det 5 år till så kommer han förmodligen också längta efter barn.
Själv var jag inte det minsta sugen på barn innan jag fyllde 30.
Iofs kanske din sambo redan är i den åldern?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback