• 1
  • 2
2011-01-28, 16:30
Bannlyst
Köpte igår ett copter displayskydd och satte på direkt på min iPhone4, alltså direkt ur kartongen.
Men det ser inte bra ut när skärmen är på. När den bara är svart ser det skitbra ut, syns inte att jag har filmen. Men när jag sätter på skärmen så ser den nästan fet ut, eller fuktig. Det är småååå bubblor eller vad man ska säga, som inte är luftbubblor utan det ser ut att vara i plasten liksom.

Kommer detta försvinna ?
Citera
2011-01-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walkingonair
Köpte igår ett copter displayskydd och satte på direkt på min iPhone4, alltså direkt ur kartongen.
Men det ser inte bra ut när skärmen är på. När den bara är svart ser det skitbra ut, syns inte att jag har filmen. Men när jag sätter på skärmen så ser den nästan fet ut, eller fuktig. Det är småååå bubblor eller vad man ska säga, som inte är luftbubblor utan det ser ut att vara i plasten liksom.

Kommer detta försvinna ?

Det skall försvinna, de säger mellan 12-24 timmar och man skall helst inte ha telefonen igång under dessa timmar pga filmen skall "härda" ut ordentligt
Citera
2011-01-28, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forhike
Det skall försvinna, de säger mellan 12-24 timmar och man skall helst inte ha telefonen igång under dessa timmar pga filmen skall "härda" ut ordentligt
Jo jag vet, jag satte på det igår kväll och satte på telefonen imorse. Stod att man skulle vänta en natt.Det är dock inget problem med luftbubblor, utan det är nästan som att plasten gör skärmen dålig. Blir mikrosmå prickar i olika färger.
Senast redigerad av walkingonair 2011-01-28 kl. 22:16.
Citera
2011-01-29, 01:18
Medlem
Citat:
Jo jag vet, jag satte på det igår kväll och satte på telefonen imorse. Stod att man skulle vänta en natt.Det är dock inget problem med luftbubblor, utan det är nästan som att plasten gör skärmen dålig. Blir mikrosmå prickar i olika färger.

Hörs som det är fukt, att det blir någon forma av regnbågs effekt.
Går det inte över så hade jag reklamerat filmen.
Citera
2011-01-29, 10:42
Bannlyst
Citat:
Hörs som det är fukt, att det blir någon forma av regnbågs effekt.
Går det inte över så hade jag reklamerat filmen.
Jamen precis, regnbågseffekt ser det ut som!
Ska slänga iväg ett mail till Copter.
Citera
2011-01-29, 17:04
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Har samma problem, är som ett streck med regnbågens färger på skärmen.

Kan blir störande om det är en vit bakgrund man har eller vitt överhuvudtaget. Tror dock inte att det är repor eftersom jag har haft på filmen sedan jag köpte telefonen och har varit väldigt försiktig med den.
Citera
2011-01-29, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigtnamn
Har samma problem, är som ett streck med regnbågens färger på skärmen.

Kan blir störande om det är en vit bakgrund man har eller vitt överhuvudtaget. Tror dock inte att det är repor eftersom jag har haft på filmen sedan jag köpte telefonen och har varit väldigt försiktig med den.
Jamen precis samma för mig.
Jag har varit oerhört försiktig med min telefon, och satte på skyddet direkt jag tog ur telefonen ur akrtongen.
Det är väldigt störande, då det påverkar skärmens kapacitet som f*n.
Citera
2011-01-29, 22:00
Medlem
Citat:
Jamen precis samma för mig.
Jag har varit oerhört försiktig med min telefon, och satte på skyddet direkt jag tog ur telefonen ur akrtongen.
Det är väldigt störande, då det påverkar skärmens kapacitet som f*n.

Tur att jag inte har satt på min film än, verkar som fler har problem med copters film.
Det blir till att köra ett öppet köp och ta ett Zagg skydd istället.
Citera
2011-01-29, 22:04
Bannlyst
Citat:
Tur att jag inte har satt på min film än, verkar som fler har problem med copters film.
Det blir till att köra ett öppet köp och ta ett Zagg skydd istället.
Dock kommrer Zaggs påverka skärmen väldigt mycket, just därför jag valde Copter.
Zagg har en väldigt.. gummigaktig yta, så skärmen är inte alls lika glatt längre, utan den känns.. sträv (?)
Citera
2011-01-29, 23:27
Medlem
Citat:
Dock kommrer Zaggs påverka skärmen väldigt mycket, just därför jag valde Copter.
Zagg har en väldigt.. gummigaktig yta, så skärmen är inte alls lika glatt längre, utan den känns.. sträv (?)

Det bryr jag mig inte så mycket om, bara den inte påverkar skärmen så man får sämre bild.
Hur är det med det? Har du testat Zaggs skydd?
Såg att det fanns artwizz också, vet du hur dom är?
Citera
2011-01-30, 00:32
Bannlyst
Citat:
Det bryr jag mig inte så mycket om, bara den inte påverkar skärmen så man får sämre bild.
Hur är det med det? Har du testat Zaggs skydd?
Såg att det fanns artwizz också, vet du hur dom är?
En kompis har Zaggs på sin Samsung galaxy s, det enda hon klagar på är att kanterna på skyddet blir väldigt lätt dammigt, och att det känns plastigt.

Du kan även läsa här, om du inte redan gjort det.
http://iphoneguiden.se/test-wrapsol-...isible-shield/

Sen finns det säkerligen en himla massa test om du googlar på Invisible Shield test eller liknande
Citera
2011-02-11, 19:46
Medlem
Hur gick det? försvann det? satte på min idag, på min samsung galaxy s... blev precis som du skrev, regnbågar å skit...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in