2011-01-28, 14:39
Medlem
Har precis fått hem min nya dator, men när jag startar hamnar skärmen i energispar läge. Någon som vet vad det kan bero på?

Är inte så där super high på datorer kan jag lägga till

OS och allt är redan installerat när den köptes, ska bara vara att starta och börja använda
Citera
2011-01-28, 14:41
Medlem
Sebottendorfs avatar
Pröva att trycka på strömbytarknappen på skärmen när datorn är igång?
Citera
2011-01-28, 14:44
Medlem
Provat, samma sak
Citera
2011-01-28, 14:45
Medlem
Cosmouses avatar
Säker på att inte någon energisparar läge är inställd på kontrollpanelen?
Citera
2011-01-28, 14:51
Medlem
Säker är jag ju inte, men borde inte vara så efter som företaget lyckats installera alla grejer.

Det går inte ens att gå in i menyn via skärmen och försöka ändra där, kan det vara skärmen som är problemet då och inte datorn?
Citera
2011-01-28, 15:12
Medlem
Cosmouses avatar
När en dator går in i energisparar läge så brukar datorn oftast loggas ut, går ner i ström sparar läge och skärmen stängs av. Datorn startas igen när man antingen klickar på en tangent, eller trycker på ström knappen på datorn.

Om din skärm visar någon information om att den ska gå in i energisparar läget så är det skärmen det är fel på de.

Finns där ingen knapp på skärmen där du kan gå in i menyn och ändra de?

Edit: I Kontrollpanelen / Energialternativ så kan du ändra när skärmen ska stängas av. Kolla där om den är inställd på 1 minut.
Citera
2011-01-28, 15:43
Medlem
Kontrollpanelen\System och underhåll\Energialternativ
Redigera när datorn och skärmen ska sättas i viloläge, din är förmodligen inställd på 1 minut.
Citera
2011-01-28, 15:45
Medlem
techmans avatar
Finns en tråd;

https://www.flashback.org/p23189976
Citera
2011-01-28, 16:04
Medlem
Från det att jag startar skärmen tar det max 3 sekunder innan den går till energispar läge, så är det skärmen då troligtvis?

Ja, det kommer upp en liten ruta på skärmen där det står energispar läge. Och när skärmen är igång lyser den blå vid ett ställe, men nu gul när den är i energispar läget..

Testade nu att starta med min gamla data och samma skärm, då funkade det. Den här har varit konstig senaste månaderna så har inte haft den igång, men inget energispar läge då inte, så helt klart något med datorn..
Senast redigerad av fizkjanne 2011-01-28 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in