2010-05-18, 23:12
Medlem
Om jag t ex har Vuze igång avbryts ju nerladdningen när datorn går ner i energisparläge. Undrar om man kan göra någon inställning så vissa program blockerar energisparläge från att aktiveras. Ex.vis när jag har Vuze igång går datorn aldrig ner i energisparläge.
Citera
2010-05-18, 23:15
Medlem
micaeles avatar
Vad för typ av dator har du, samt vilken form utav Windows? Du kan med lätthet stänga av energisparläge helt och hållet om så önskas.
Citera
2010-05-19, 00:16
Medlem
Acer aspire laptop, windows 7. Vill ha energissparläge på som default. Bara att det inte startar när jag har vissa program igång. Lite irriterande när jag ska vara borta i 24 timmar och startar Vuze för nedladdning, och när jag kommer hem inser att nedladdningen avslutades efter en halvtimme p g a att datorn försattes i energisparläge.
Citera
2010-05-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Acer aspire laptop, windows 7. Vill ha energissparläge på som default. Bara att det inte startar när jag har vissa program igång. Lite irriterande när jag ska vara borta i 24 timmar och startar Vuze för nedladdning, och när jag kommer hem inser att nedladdningen avslutades efter en halvtimme p g a att datorn försattes i energisparläge.

Jag vet inte om nåt sådant program. Jag har stängt av mitt helt då jag seedar rätt mycket.
Om du hittar ett prgram så vill jag gärna veta vad det heter.
Citera
2010-05-19, 11:07
Medlem
Dra ut ikonen för energialternativ från kontrollpanelen till skrivbordet så kan du med några snabba klick byta energiprofil när det passar?

Har för mig att man kan byta profilen från systray också om man väljer att visa batteriindikatorn där.
Citera
2010-05-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Dra ut ikonen för energialternativ från kontrollpanelen till skrivbordet så kan du med några snabba klick byta energiprofil när det passar?

Har för mig att man kan byta profilen från systray också om man väljer att visa batteriindikatorn där.

ok, är nog bästa lösningen ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in