2011-02-22, 19:52
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Han stavar Judd Apatow. Jag hade för mig att Mila Kunis var född i Israel, men jag hade visst fel. Vad tror du om Steve Jobs. Han ser väldigt judisk ut iförsig står det på wikipedia att han är syrian så han kanske inte är jude ändå. Hur ligger det till med Jon Cryer, han ser väldigt Judisk ut eller Angus T Jones?

Jag har själv ställt mig den frågan men tydligen är det så att syrianer och judar är väldigt lika utseendemässigt då jag har misstänkt andra syrianer för att vara judar.
Citera
2011-02-22, 20:11
Medlem
AliBarracudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toski.toski
Jag är nyfiken, varför hatar folk judarna? Är det någon konspirations teori om styrande av världen eller bara avundsjuka? Invandrare kan jag förstå (jag förstår faktiskt inte hur man kan hata någon, men jag har "fattat" varför folk hatar dem) Muslim hatet har man ju läst om en del och jag fattar att folk är rädda för alla muslimska terrorister o.s.v. men judarna, vad har de gjort?

Kärlek!!

Tror många som hatar judar, egentligen hatar zionister och zionism http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism. Vilket är en sorts politiskt judisk rörelse (Jude-Talibaner) och ofta missupfattas zionister för vanliga judar. Israel är till exempel zionistiskt och som dom beter sig är det fan inte konstigt att folk hatar zionister. Men folk som hatar riktiga Judar är väl helt enkelt efterblivna som alla andra som hatar folk pågrund av människors religösa eller etniska bakrunder.
Citera
2011-02-22, 20:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliBarracuda
Tror många som hatar judar, egentligen hatar zionister och zionism http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism. Vilket är en sorts politiskt judisk rörelse (Jude-Talibaner) och ofta missupfattas zionister för vanliga judar. Israel är till exempel zionistiskt och som dom beter sig är det fan inte konstigt att folk hatar zionister. Men folk som hatar riktiga Judar är väl helt enkelt efterblivna som alla andra som hatar folk pågrund av människors religösa eller etniska bakrunder.

Men nu är det så att nästan samtliga judar är zionister.
Citera
2011-02-24, 15:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Men nu är det så att nästan samtliga judar är zionister.
om man inte inser hur skadliga judarna är så kan man se på SD. Till och med dom har judarna tagit lyckts överbemanna.
Citera
2011-02-26, 20:19
Medlem
Queen-Obscences avatar
Fördommar som precis med all annan främlingsfientlighet går ut på.
Citera
2011-02-27, 08:32
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Fördommar som precis med all annan främlingsfientlighet går ut på.
Oj... Jag glömde visst att börja förra inlägget med stor bokstav. Vad är det som är fördomar, att dom kontrollerar Hollywood, att dom kontrollerar bankerna? Det är bara att ta att söka på en kand person så kommer du få se att han eller hon hör till guds utvalda folk. Min dator krånglar och a med två prckar över sig knappen krånglar.
Citera
2011-02-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Oj... Jag glömde visst att börja förra inlägget med stor bokstav. Vad är det som är fördomar, att dom kontrollerar Hollywood, att dom kontrollerar bankerna? Det är bara att ta att söka på en kand person så kommer du få se att han eller hon hör till guds utvalda folk. Min dator krånglar och a med två prckar över sig knappen krånglar.

Har du några pålitliga källor till detta, som inte är öppet antisemitiska?
Citera
2011-02-28, 15:45
Medlem
zonee2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garethbalek

Men googla så förstår du! Det är allmänt känt (läs: även bland gemene svensk) att Hollywood är en enda stor orgie för omskurna. Dra en snabb titt på IMDB, googla ägarna till de stora internetsidorna (facebook, yahoo, google, youtube), titta på lite släktforskning om Bonnierfamiljen - och titta sedan vilka som äger Sveriges största tv-kanaler, dags/kvällstidningar, skolböcker (!!) och SF-bio. Vårt lands mäktigaste judefamilj har nästan patent på information&kultur-flödet i Sverige.

Sedan förstår du vilket enormt inflytande judarna har i hela världen. Inte förrens då bör du också inse hur djävla fel det är att en av de mindre minoriteterna styr resten av Sverige, och världen.
Citera
2011-02-28, 17:33
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Det är bara att söka på valfri skådis eller regissör så ser du att han eller hon är jude.
Citera
2011-02-28, 21:39
Medlem
Citat:
Här har du två "neutrala" listor:

http://www.nndb.com/lists/875/000071662/
http://www.nndb.com/lists/481/000045346/
Citera
2011-02-28, 22:04
Medlem
Avsiktarens avatar
Igår var oscarsgalan. En riktigt stor samling judar. Så gott som varenda film som nominerades var mer eller mindre judisk och i varje kategori var det en eller flera judar som var nominerade och när vinnarna utropades kom den ena kroknäsan upp efter den andre.
Även den manlige värden var jude.
Citera
2011-03-04, 12:32
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Igår var oscarsgalan. En riktigt stor samling judar. Så gott som varenda film som nominerades var mer eller mindre judisk och i varje kategori var det en eller flera judar som var nominerade och när vinnarna utropades kom den ena kroknäsan upp efter den andre.
Även den manlige värden var jude.
Jag insåg först att Lisa Kudrow var Judinna när jag såg den amerikanska (antagligen orginalversionen) av här är ditt liv där hon grät ut över hur hennes judiska släktingar hade blivit behandlade som jag förstod att hon var judinna och när man ser på Vänner med det i åtanke ser man att hennes näsa är ganska Judisk om än inte lika stor som tillexempel det sexistiska judesvinet Judd Apatow. Självklart är det inte bara Lisa som är judisk utan också skaparna. Att Judar är så onda och giriga har det något genetiskt tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in