2017-06-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag har en annan syn på vad problemet är.

Det är stor skillnad på nationalism och globalism. Det är skillnad på att köpa företag på en internationell marknad (expandera) och att driva vidare familjeföretag sedan flera generationer.

Jag tror..

Min teori är att den här rasismen mot judarna historiskt har handlat om att de mer konservativa européerna stört sig på att judar lever och för sig som om det vore en mänsklig rättighet att få leva och verka var som helst på den här jorden, utan respekt för dem som har historiska band till platsen sedan flera generationer.

Före WW2 så tyckte nationalisterna t.ex. att Berlin var i fritt fall när det gäller dekadens.

Eller som när européer kom till Sverige och körde över samerna eller till Amerika och körde över indianerna... Multikultur har nog väldigt sällan införts helt smärtfritt och på lika villkor.

OBS, jag är inte jätteduktig och påläst om antisemitism. Det här är bara en känsla jag fått. Men jag vet också att det finns skillnad på genuin gemenskap i samhället och konstgjord gemenskap som du får om du är anställd av ett företag och du upplever att du inte har något val (slav).

Vi generaliserar ju naturligtvis som människor. Speciellt då det gäller stora frågor som dessa. Då måste man se den stora bilden och vart vi är på väg. Att generalisera folkgrupper är att försöka få en bild av orsaker till händelseförlopp, sett över en lång tid på flera generationer. Och rasism existerar inom alla folkgrupper. Tror du inte indianerna var rasistiska mot de vita?

Jag tror att det ligger mycket i det här. Paralella samhällen i en stat kan aldrig bli lyckat. Därav bitterheten i tyskland på 30 talet. Mycket av anti semitismen speglar sig idag på flyktingvågen och muslimerna. Därav påhittade ordet islamofobi och rädslan att det ska upprepas.

Skillnaden är dock stor mellan islam och judendom. Judar har aldrig velat ta över världen och muslimifiera den. Många judar är först politiskt aktiva och sedan judiska i den kulturella aspekten. Ledande muslimer däremot är islamiserade först och främst och sedan politiskt aktiva. Deras religion spelar stor roll in i det globala. På så sätt går dey bättre jämföra med inkvisitionen än zionism. Därför ser jag att antisemitism och islamofobi inte har en koplling och rädslan över att 30 talets Tyskland skulle bli likadan i dagens läge är felaktig.

Rika judar är inte rika för att de är judar. Precis lika lite som en rik kristen inte är rik för att han är kridten. Men en muslim vill vara rik för att han är muslim. Därför har det införts räntefria banker i islams värld. Där du ksn låna mellan bröder fritt så att inte andra muslimer blir lidande. Säg mig, tänker en jude så? Tänker en kristen så?
Citera
2017-06-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Judar har aldrig velat ta över världen och muslimifiera den.

Då får du nog vänligen förklara varför de släppte in de muslimska invasionsarmeerna i de kristna städerna Cordoba och Toledo i Spanien år 712:

http://www.jewishhistory.org.il/hist...10&endyear=719

Vilket alltså framgår av deras egna källor.

Judiska historiker har därefter kallat det muslimska styret av Spanien för "Den gyllene tidsåldern" och framställt det som ett multikulturellt paradis. Något som jag inte är helt övertygad om att de kristna höll med om eftersom de slutligen gjorde uppror efter 700 år.

/Johan
Citera
2017-06-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Då får du nog vänligen förklara varför de släppte in de muslimska invasionsarmeerna i de kristna städerna Cordoba och Toledo i Spanien år 712:

Judiska historiker har därefter kallat det muslimska styret av Spanien för "Den gyllene tidsåldern" och framställt det som ett multikulturellt paradis. Något som jag inte är helt övertygad om att de kristna höll med om eftersom de slutligen gjorde uppror efter 700 år.

/Johan

Intressant.
Citera
2017-06-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils

/Johan

Judiska makten var som jag förstått det, även direkt involverat i fallet av Konstantinopel, där de såg till att muslimerna/turkarna kunde invadera och ta över staden från de vita.
https://www.stormfront.org/forum/t276707/

David Duke tar upp detta här också under sitt tal vid Amren, att judarna med subversiva metoder splittrade och öppnade upp Konstantinopel för muslimska svartingar.
https://www.youtube.com/watch?v=RELmEPUy6lQ
https://davidduke.com/496/
Citat:
It was in that context that I asked the question of Guillaume Faye, I praised his stirring speech, and asked as politely as I could, that in regard to the old Islamic invasions of hundreds of years ago, another middle eastern group in Western society worked to undermine our defenses. That historic fact shows them to have opened the gates at both Constantinople and at Grenada to the invaders, and that they have been the primary force that has opened the immigration gates of the West in the last 50 years. I asked him what suggestions he had in dealing with the internal part of our problem, the subversion of our means and our will?
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-06-23 kl. 15:04.
Citera
2017-06-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
För det första.. Är judar en ras?

Ja, det är delvis en etnisk tillhörighet. Marilyn Monroe var aldrig judisk, trots att hon konverterade.
Citera
2017-06-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Judiska makten var som jag förstått det, även direkt involverat i fallet av Konstantinopel, där de såg till att muslimerna/turkarna kunde invadera och ta över staden från de vita.
https://www.stormfront.org/forum/t276707/

David Duke tar upp detta här också under sitt tal vid Amren, att judarna med subversiva metoder splittrade och öppnade upp Konstantinopel för muslimska svartingar.
https://www.youtube.com/watch?v=RELmEPUy6lQ
https://davidduke.com/496/

Det skulle inte förvåna mig heller - men jag föredrar att ta upp Toledo eftersom jag då kan hänvisa direkt till deras egna källor (www.jewishhistory.org).

Denna hänvisning har jag erhållit från Duke som överlag är väldigt duktig på att hänvisa till just judiska källor. Tyvärr har jag för mig att han inte presterar en lika trovärdig källa just när det gäller Konstantinopels fall.

Som jag ser det bör vi undvika att hänvisa till källor som apologeterna kommer att uppleva som kontroversiella. Det är svårt att vinna över dem genom att hänvisa till Stormfront eller Nordfront. Om vi däremot kan hänvisa till källor som DE upplever som trovärdiga så är mycket vunnet.

/Johan
Citera
2017-06-24, 18:03
Medlem
A-party-with-martys avatar
Men ärligt talat är judar egentligen en ras? Hur ser man liksom att Claes Borgström o blonda Jerry springer är judar?
Är judar rent generellt kortare än europer?
Citera
2017-06-24, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Men ärligt talat är judar egentligen en ras? Hur ser man liksom att Claes Borgström o blonda Jerry springer är judar?

Jerry Springer ser man direkt ju att han är jude.

Israel har stenkoll på det genetiska om du vill bo i landet. Hur blir du en jude om du inte tror på Gud?
Citera
2017-06-24, 18:31
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Kolla serien "alla älskar Raymond". Han är den sterotypiska juden ja tom. urjuden skulle man kunna säga . Man ser just dessa drag Raymond har i genomgående led hos i så gott som alla judar.
Citera
2017-06-24, 19:03
Medlem
Citat:

Rasläran hade sina brister men var likväl ganska utvecklad när den begravdes efter andra världskriget.

Jag och många andra har ju däremot fått lära oss att raser inte existerar och att detta skulle vara vetenskapligt "bevisat".

Kanske inte så svårt att inse att raser eller etniska grupper eller vad man nu vill kalla det existerar. Dock är ju gränserna mellan dessa grupper suddiga och blandningar förekommer. Likväl kan både kongolesiska pygméer och långa massajer klassificeras som negroida subsahariska afrikaner som delar karaktäristiska fysiska och psykologiska likheter som grupp (trots att en viss andel individer kanske avviker från dessa karaktäristika).

När det gäller judar så utgörs de till största delen av tre stora grupper: Azkenazi, sefardi och de judar som hela tiden stannat i mellanöstern.

Azkenazi och sefarder har under århundraden haft visst samröre med lokalbefolkningar som de bott samman med och plockat upp vissa av deras fysiska och psykiska egenskaper. Azkenazi är ser därför mer nordeuropeiska ut och sefarderna ser ofta mer sydeuropeiska ut.

Likväl går det även att skönja karaktäristiska judiska fysiska drag hos många kända judar idag. Och även psykologiska sådana skulle jag vilja hävda... ;-). Man kan ju jämföra med finska romer som uppvisar klart indiska utseenden men likväl ser mer nordeuropeiska ut än romska grupper från Balkan.

En vanlig idé som judar själv utvecklade under 1800-talet som förklaring till deras överlevnad som en särskild etnisk grupp i Europa under nästan 2000 år var att de individer med svagare "tro" eller svagare etnocentriska preferenser kom att lämna den judiska gemenskapen under århundradena och istället gifta in sig i majoritetsbefolkningarna. Dessa teoretiker menade att i tidevarv när det var svårt att utöva sin tro till följd av kristna pogromer så kom de mindre fanatiska judarna att överge sin religion - vilket i sin tur genom naturligt urval skulle ha förstärkt förekomsten av judiska karaktäristiska inom gruppen.

Företrädarna för den idag insomnade rasvetenskapen mätte som bekant kranium och andra kroppsdelar för att söka vetenskapliga statistiska samband. I vissa fall tror jag att de hade kommit ganska långt i sin klassificering - medan andra antaganden kanske var mindre trovärdiga.

För oss som anser att en elit av hänsynslösa judar har åstadkommit väldigt stor skada på vår kultur är det dock de psykologiska egenskaperna som vi tycker är de farligaste. Till dessa hör hänsynslöshet, girighet och oförmågan att följa naturens begränsningar. Det stora problemet idag är inte heller de enskilda judarna utan att de genom sin makt över propagandan och våra kulturella värderingar lyckats omforma resten av världen till en spegelbild av dem själva. Den enda vägen till framgång i vårt samhälle uppnås genom ett accepterande av judiska idéer som exempelvis pengafixering, nätverkande, konkurrens, ateism, polygami, globalism mm. Något som är mycket destruktivt för oss genom att dessa värderingar inte passar majoritetsbefolkningens psykiska konstitution. Därav den vida utbredningen av psykisk ohälsa som har sin grund i stressreaktioner inför en osund och väsensfrämmande kulturell livsmiljö.

/Johan
Senast redigerad av JohNils 2017-06-24 kl. 19:08.
Citera
2017-06-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jerry Springer ser man direkt ju att han är jude.

Israel har stenkoll på det genetiska om du vill bo i landet. Hur blir du en jude om du inte tror på Gud?
vAdå hur man blir? Vi snackar ju om hur vida det är en ras etc. Jag kan ju inte bli neger heller diret sen är judendomen även en religion men det är nått annat. Så om jag vill veta om jag vekligen är en jude så är det endast att typ besöka den israeliska ambasaden?
Citera
2017-06-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kolla serien "alla älskar Raymond". Han är den sterotypiska juden ja tom. urjuden skulle man kunna säga . Man ser just dessa drag Raymond har i genomgående led hos i så gott som alla judar.

han är väl typisk mörk med vit hy o kraftig näsa. Men judar är inte korta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in