Citat:
Ditt resonemang är mer som att säga att eftersom det är den nördige killen som är bra på matte och dålig på idrott som gång på gång blir mobbad av diverse jocks med låg IQ, så betyder det att det måste var hans eget fel och i själva verket är det han som är förövare som får vad han förtjänar.
Skifta ansvaret från förövare till offer. Äldsta tricket i boken. Förekommer också i våldtäktsdebatter där diverse idioter vill lägga huvudansvaret på kvinnor när de blir våldtagna.
Men visst hade det kunnat ligga viss sanning i den hypotesen du för fram. Det är bara det att du är så intellektuellt enkelspårig att du bestämt dig för att det måste vara så och inte är villig att pröva dina egna föreställningar mot verkligheten. Om du faktiskt granskar vad judar anklagats för genom dessa 2000 år så ser nog till och med du snabbt att mycket av det inte kan stämma utan är ren vidskeplighet.
Jag har förklarat redan i tråden. Judar är och har varit en tacksam syndabock.

Men visst hade det kunnat ligga viss sanning i den hypotesen du för fram. Det är bara det att du är så intellektuellt enkelspårig att du bestämt dig för att det måste vara så och inte är villig att pröva dina egna föreställningar mot verkligheten. Om du faktiskt granskar vad judar anklagats för genom dessa 2000 år så ser nog till och med du snabbt att mycket av det inte kan stämma utan är ren vidskeplighet.
Jag har förklarat redan i tråden. Judar är och har varit en tacksam syndabock.
Tja du tycker jag är enkelspårig.
Mobbing var det ja!
Det du påstår är att det är samma sak som mobbing okej men i detta fallet blir det som att ett barn ärver sin faders egenskap att bli mobbad.
Detta sker i generationer under 2000 år. Ja vad ska man säga, det enklaste är väl livet är verkligen inte rättvist. Stackars barn till denna fader.
Att tvingas mobbas för sina dåliga idrott resultat som mitt i allt helvete har ärvts från din far i generationer.
Nu tror jag inte du är så dum att du förenklar det hela med att dra en vals om mobbing.
Jag ställer mig fortfarande undrande över att man inte gör en reflektion och funderar på om det är något man borde ändra på eftersom man lyckas med konststycket att bli utslängd från 109 OLIKA länder.
Det är min undran och fråga. Har inget intresse på att gå in på vilka detaljer som gör att folk tröttnar på denna grupp. Det finns andra som kan det bättre än jag då jag skiter fullständigt i dessa detaljer personligen.
Dock kan det finnas intresse från gruppen att hitta vad som triggar denna "mobbing"