2017-04-27, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Ditt resonemang är mer som att säga att eftersom det är den nördige killen som är bra på matte och dålig på idrott som gång på gång blir mobbad av diverse jocks med låg IQ, så betyder det att det måste var hans eget fel och i själva verket är det han som är förövare som får vad han förtjänar. Skifta ansvaret från förövare till offer. Äldsta tricket i boken. Förekommer också i våldtäktsdebatter där diverse idioter vill lägga huvudansvaret på kvinnor när de blir våldtagna.

Men visst hade det kunnat ligga viss sanning i den hypotesen du för fram. Det är bara det att du är så intellektuellt enkelspårig att du bestämt dig för att det måste vara så och inte är villig att pröva dina egna föreställningar mot verkligheten. Om du faktiskt granskar vad judar anklagats för genom dessa 2000 år så ser nog till och med du snabbt att mycket av det inte kan stämma utan är ren vidskeplighet.

Jag har förklarat redan i tråden. Judar är och har varit en tacksam syndabock.

Tja du tycker jag är enkelspårig.

Mobbing var det ja!

Det du påstår är att det är samma sak som mobbing okej men i detta fallet blir det som att ett barn ärver sin faders egenskap att bli mobbad.

Detta sker i generationer under 2000 år. Ja vad ska man säga, det enklaste är väl livet är verkligen inte rättvist. Stackars barn till denna fader.

Att tvingas mobbas för sina dåliga idrott resultat som mitt i allt helvete har ärvts från din far i generationer.

Nu tror jag inte du är så dum att du förenklar det hela med att dra en vals om mobbing.

Jag ställer mig fortfarande undrande över att man inte gör en reflektion och funderar på om det är något man borde ändra på eftersom man lyckas med konststycket att bli utslängd från 109 OLIKA länder.

Det är min undran och fråga. Har inget intresse på att gå in på vilka detaljer som gör att folk tröttnar på denna grupp. Det finns andra som kan det bättre än jag då jag skiter fullständigt i dessa detaljer personligen.

Dock kan det finnas intresse från gruppen att hitta vad som triggar denna "mobbing"
Citera
2017-04-27, 13:23
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Tja du tycker jag är enkelspårig.

Mobbing var det ja!

Det du påstår är att det är samma sak som mobbing okej men i detta fallet blir det som att ett barn ärver sin faders egenskap att bli mobbad.

Detta sker i generationer under 2000 år. Ja vad ska man säga, det enklaste är väl livet är verkligen inte rättvist. Stackars barn till denna fader.

Att tvingas mobbas för sina dåliga idrott resultat som mitt i allt helvete har ärvts från din far i generationer.

Nu tror jag inte du är så dum att du förenklar det hela med att dra en vals om mobbing.

Du kan inte komma på något annat som pågått under tusentals år i många länder som varit irrationellt?? T ex religiös tro.

Citat:
Jag ställer mig fortfarande undrande över att man inte gör en reflektion och funderar på om det är något man borde ändra på eftersom man lyckas med konststycket att bli utslängd från 109 OLIKA länder.

Det är min undran och fråga. Har inget intresse på att gå in på vilka detaljer som gör att folk tröttnar på denna grupp. Det finns andra som kan det bättre än jag då jag skiter fullständigt i dessa detaljer personligen.

Klart du inte vill, kan bli pinsamt för dig om du måste zooma in närmre och försvara medeltida religiös vidskeplighet och förtryck bland annat. Men du kanske tycker det är rimligt att mördas för att man inte vill döpa sig, som judar blev på medeltiden under korstågen. "Det är deras eget fel! HAH!". Bara ett exempel. De flesta konspirationsteorier och anklagelser mot judar genom historien har visat sig vara felaktiga, kan du ha i åtanke nästa gång du är på gång att okritiskt svälja antisemitisk propaganda.

Citat:
Dock kan det finnas intresse från gruppen att hitta vad som triggar denna "mobbing"

Du har kört fast.
Citera
2017-04-27, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ditt resonemang är mer som att säga att eftersom det är den nördige killen som är bra på matte och dålig på idrott som gång på gång blir mobbad av diverse jocks med låg IQ, så betyder det att det måste var hans eget fel och i själva verket är det han som är förövare som får vad han förtjänar. Skifta ansvaret från förövare till offer. Äldsta tricket i boken. Förekommer också i våldtäktsdebatter där diverse idioter vill lägga huvudansvaret på kvinnor när de blir våldtagna.

Men visst hade det kunnat ligga viss sanning i den hypotesen du för fram. Det är bara det att du är så intellektuellt enkelspårig att du bestämt dig för att det måste vara så och inte är villig att pröva dina egna föreställningar mot verkligheten. Om du faktiskt granskar vad judar anklagats för genom dessa 2000 år så ser nog till och med du snabbt att mycket av det inte kan stämma utan är ren vidskeplighet.

Jag har förklarat redan i tråden. Judar är och har varit en tacksam syndabock.

Det där är iofs egentligen semantisk ohederlighet. Att judar har varit förkastade genom historien beror knappast på något annat än att folkgruppens "utvalda" har gett andra argument att just förkasta dem. Samma fenomen, om även något differentierat, kan man se om man kikar på romer ur ett historiskt perspektiv.

De delar mycket av anledningar till varför de aldrig riktigt har fungerat med andra folkslag.
Citera
2017-04-27, 13:39
Bannlyst
Citat:
Det handlar om konspirationsteoretiskt tankegods och syndabockstänkande. Judar är smarta och framgångsrika och håller ihop, vilket väcker avundsjuka och hat.

Det handlar även om att vissa judar vill förstöra de etniska vita nationalstaterna. Vilket en del av dem öppet erkänner.
Citera
2017-05-01, 12:54
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Det där är iofs egentligen semantisk ohederlighet. Att judar har varit förkastade genom historien beror knappast på något annat än att folkgruppens "utvalda" har gett andra argument att just förkasta dem. Samma fenomen, om även något differentierat, kan man se om man kikar på romer ur ett historiskt perspektiv.

De delar mycket av anledningar till varför de aldrig riktigt har fungerat med andra folkslag.

Misslyckad liknelse. Romer befinner sig i botten på samhället och har väl alltid gjort? Judar har varit duktiga och framgångsrika där de haft möjlighet till det.

Judar har blivit förföljda och mördade oavsett ifall man levt "traditionellt judiskt" eller om man levt som vilka Svenssons som helst. Hitler dömde judarna utifrån deras blod. Så om du som jude var tysk patriot som blivit dekorerad i första världskriget hamnade du ändå under Nürnberglagarna och blev fråntagen rättigheter som tyskar hade.

Med judar har det varit your damned if you do, your damned if you dont, vilket tyder på att psykologin hos förövarna är en mycket sannolikare förklaring än att skylla på offren för förföljelser. Anklagelserna har varierat över tid, men man har länge varit en passande syndabock.

Enda relevanta liknelsen med romer är att båda varit minoriteter som haft en avvikande etnisk identitet. Du skulle därför lika gärna kunnat jämföra romer med samer.

Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Det handlar även om att vissa judar vill förstöra de etniska vita nationalstaterna. Vilket en del av dem öppet erkänner.

Haha... Om nu judar har en konspiration mot européer och tydligen är väldigt effektiva i denna (enligt antisemiter får man en hel värld att dansa efter ens pipa ), är det inte väldigt lustigt hur dessa mästerkonspiratörer samtidigt är så banala att de öppet avslöjar hela grejen?

Går för övrigt att finna fler ickejudiska européer som "vill förstöra de etniska vita nationalstaterna".

Bara att du accepterar att invandringspolitiken och dess följder är vårt eget fel och du blir starkare av det än att konspirera kring en minoritetsgrupp på 0.2 % av Sveriges demografi. Personligt ansvar är en dygd.
Senast redigerad av TheChain 2017-05-01 kl. 12:56.
Citera
2017-05-22, 21:40
Medlem
Citat:
Misslyckad liknelse. Romer befinner sig i botten på samhället och har väl alltid gjort? Judar har varit duktiga och framgångsrika där de haft möjlighet till det.

Judar har blivit förföljda och mördade oavsett ifall man levt "traditionellt judiskt" eller om man levt som vilka Svenssons som helst. Hitler dömde judarna utifrån deras blod. Så om du som jude var tysk patriot som blivit dekorerad i första världskriget hamnade du ändå under Nürnberglagarna och blev fråntagen rättigheter som tyskar hade.

Med judar har det varit your damned if you do, your damned if you dont, vilket tyder på att psykologin hos förövarna är en mycket sannolikare förklaring än att skylla på offren för förföljelser. Anklagelserna har varierat över tid, men man har länge varit en passande syndabock.

Enda relevanta liknelsen med romer är att båda varit minoriteter som haft en avvikande etnisk identitet. Du skulle därför lika gärna kunnat jämföra romer med samer.

Haha... Om nu judar har en konspiration mot européer och tydligen är väldigt effektiva i denna (enligt antisemiter får man en hel värld att dansa efter ens pipa ), är det inte väldigt lustigt hur dessa mästerkonspiratörer samtidigt är så banala att de öppet avslöjar hela grejen?

Går för övrigt att finna fler ickejudiska européer som "vill förstöra de etniska vita nationalstaterna".

Bara att du accepterar att invandringspolitiken och dess följder är vårt eget fel och du blir starkare av det än att konspirera kring en minoritetsgrupp på 0.2 % av Sveriges demografi. Personligt ansvar är en dygd.
Man ska inte glöma bort att judar som hamnade i koncentrationsläger var offer för deras egen ledarskap som var sionister.De offrade fattiga judar från hela Europa för att få bilda Israel.Dessa sionister samarbetade med nazisterna i högsta grad och hade infiltrerat det nazistiska ledarskapet i Tyskland.
Citera
2017-06-21, 20:25
Medlem
Vad är anledningen att Du är emot judarna?

Vill gärna veta från er "antisemiter" varför ni tycker som ni tycker om judarna.

Enbart svar från "antisemiter"/judemedvetna här. Ni andra är inte intressanta.

Ge enbart en huvudanledning till varför ni har någon slags beef med judarna!
Citera
2017-06-21, 20:38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Att kalla någon för antisemit är ungefär lika trovärdigt som att kalla någon för islamofob.
Citera
2017-06-21, 20:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Att kalla någon för antisemit är ungefär lika trovärdigt som att kalla någon för islamofob.

Antisemit är ett ord judarna använder på folk dom inte gillar. Judar är märkliga. De är otroligt paranoida över allt som kan förknippas med deras definition av ordet rasist. En jude på jobbet var extremt upprörd över att någon hade en sydstatsflagga i bilen och menade att han måste vara kkk-medlem. Det är tydligen så i deras värld att varje vit man är potentiell rasist/nazist.
Senast redigerad av Mad monk 2017-06-21 kl. 20:43.
Citera
2017-06-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vill gärna veta från er "antisemiter" varför ni tycker som ni tycker om judarna.

Enbart svar från "antisemiter"/judemedvetna här. Ni andra är inte intressanta.

Ge enbart en huvudanledning till varför ni har någon slags beef med judarna!
I grund och botten så handlar det om att judar saknar moral. De agerar därför som psykopater.
Citera
2017-06-21, 21:09
Medlem
ExtremParanoias avatar
För att dom försöker förinta den vita rasen med invandring. För att dom styr våra banker, media, stora företag. Judarna är det mäktigaste folket på jordklotet.

Btw Antisemit är inte den som hatar judar utan den Judar hatar.
Senast redigerad av ExtremParanoia 2017-06-21 kl. 21:15.
Citera
2017-06-21, 21:22
Medlem
goran744s avatar
Jag kallar den som kallar mig antisemit, bland semiter, för antikrister.
Accepterar inte att Judar skall slänga runt med antisemitkortet likaväl som jag inte accepterar rasistkortet.

Jag avskyr den egenskapen hos Judar som slänger det runt sig och som konstant gråter om hur synd om dem det är.
Jag tycker inte synd om Judar mer än några andra människor på den här jorden och vägrar ta antisemitkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in