Har jag förstått det hela rätt nu...?
Det är Pablos Escobars bror,
Roberto Escobar som har nån form av samröre med Olof? Halvblinde Roberto driver nån form Escobar-museum o ger guidade turer för kanske $5. Roberto som var stor tillsammans med brodern Pablo är numera en gammal gubbstrutt.
Om det då kommer nån snubbe o föreslår "Vi ska sälja mobiler till Pablos ära" eller nått liknande vet han knappt vad en smartphone är. Än mindre att man klistrar på Escobar-klistermärken över andrahandssorterade Samsungs, som inte ens levereras...
Och så säger han till Roberto "Nu ska vi trycka pengar som kommer att bli en supersuccé, Escobar cash!" Vad hade Roberto tyckt om det? Roberto funderar; Hur gör man det, trycka pengar? Kryptovalutor, vad är det? När han o hans bror hade problemet att de inte hade gummisnoddar till alla buntar med pengar han tjänade på kokainet.
O vidare tänker Olof, wow, jag är ju bundis med Roberto Escobar, nu har jag rätten till namnet Escobar?
Till på köpet har vi Pablo Escobars egen son,
Sebastián Marroquín, som säger att det där (Escobar Inc) är rent nonsens, eller "scam" som man säger numera.
Olof själv dyker upp lite då o då, när han "flyger privatjet" men glömmer sudda bort logotypen;
https://www.the-jet-studio.com/rates/ Har han inte åkt rymdfärjan också? Samt när han hittar nån snygg bil, så poserar han med den, men suddar bort regnumret. Har två fina bilar med över en miljon i lån? Filmar när han köper en Rolex på kredit o säger att han inte har den för att flasha med säger ändå; -Titta, jag har en Rolex, jag flashar inte med den titta, jag bara har den, titta?
Han har väl ett visst kapital, men knappt mer än vad gemene man har på sina ISK-konton.
Jag tycker vi tilldelar Olof en doktorshatt, Refaat El-Sayed 2.0!