2025-05-20, 22:58
Medlem
Får han sitta häktad till rättegången startar i juli ? Fanskapet slä ps väl inte ut ?
Citera
Igår, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Får han sitta häktad till rättegången startar i juli ? Fanskapet slä ps väl inte ut ?

Olof blir kvar i häkte tills rättegång där hab kommer lagföras och får spendera minst 5 år bakom lås och bom är min gissning.
Citera
Igår, 01:59
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse

Det lär aldrig bli aktuellt med tanke på flyktrisk men också mycket annat. Olof har ingen legal status in landet och heller ingen anknytning till landet så han kommer att få sitta där han sitter i ca 12 månader framöver.
Citera
Igår, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det lär aldrig bli aktuellt med tanke på flyktrisk men också mycket annat. Olof har ingen legal status in landet och heller ingen anknytning till landet så han kommer att få sitta där han sitter i ca 12 månader framöver.

Ok Tack !
Citera
Igår, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Rättegången har begärts flyttad tills i juli och det godkändes av domstolen: (FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc

Tack för länk och info. Jag var lite för snabb med att skriva min fråga...
Citera
Igår, 17:15
Medlem
Vad för typ av status tror ni han har där han sitter nu? Är han högt upp i hierarkin?
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Fast nu är det ju knappast 12 månader till den 22 juli...
Citera
Idag, 01:37
Medlem
HRCs avatar
Men ungefär hur lång tid tar det då från 22 juli tills målet avgörs och dom meddelas? En månad, tre månader? Sedan ska det väl förstås överklagas så långt som möjligt antar jag. Blir det till hösten eller årsskiftet som vi till slut får veta hur länge han får sitta?
Citera
Idag, 02:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad för typ av status tror ni han har där han sitter nu? Är han högt upp i hierarkin?

Nej. Lågt ner.
Citera
Idag, 02:31
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Men ungefär hur lång tid tar det då från 22 juli tills målet avgörs och dom meddelas? En månad, tre månader? Sedan ska det väl förstås överklagas så långt som möjligt antar jag. Blir det till hösten eller årsskiftet som vi till slut får veta hur länge han får sitta?

Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Fast nu är det ju knappast 12 månader till den 22 juli...

Läs gärna historiken i tråden så förstår ni vad jag menar med 12 månader. Det blir ingen rättegång. Varför har redan avhandlats.
Citera
Idag, 02:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag har läst ca 10 trådar idag på flashback och i hälften av dessa så ser man dina inlägg om att du har suttit inne i USA och talar om dina erfarenheter om rättssystemet i USA.

Är ingen merit direkt grabben.

Blir skoj att se vad herr Olof får för straff.

Grattis till att du äntligen har lärt dig att läsa "grabben" men din besatthet av mig låter väldigt osund men jag tar det som en komplimang. Du har noll vetskap om vad jag gör, vad jag har gjort och mycket annat lille vän.

Jag ser att du kommer med tung fakta i fallet med "blir skoj att...." vilket verkligen tillförde tråden något. Men du kan lära dig av mästaren i alla de trådar du har läst för du hittar inte många fel från min sida.

Jag tillför. Du bara existerar. Ungefär som Djurgården gör just nu. Barely exists.

Olof får 4-5 år om han inte fuckar upp det. I detta fall hoppas jag att jag har helt fel och att han får mer och att han propsar på att gå till rättegång.

Med det lilla jag har sett USA presentera i fallet så har dom honom dead, right and center. Nu när du har lärt dig att läsa lille vän så kanske du kan hitta denna dokumentation och lära dig lite om fallet?
Citera
Idag, 03:24
Medlem
Novus4212s avatar
Någon som har orkat lyssna på denna?

https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/episode/385524
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem