2013-01-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorskForever
Intressant!

Tycker riktigt synd om denna kille. Kan det verkligen vara en medveten scam? Varför överdriver han nåt så ofattbart i såna fall? Det låter som ett dåligt skämt som har gått för långt.

Fast kanske fungerar det så att man börjar med små överdrifter, som wiki-artikeln. Sedan byggs det upp tills man inte riktigt vet varför man gör det.
Klart det är en medveten scam mtp det jag skev tidigare i tråden. Då presenterade han sig som John och sen hänvisade till sin chef Olof. Hade Olof själv tagit kontakten (i sitt eget namn) så hade det kunnat vara dumhet eller scam. Nu är det rätt obv.
Citera
2013-01-16, 00:45
Medlem
TorskForevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Klart det är en medveten scam mtp det jag skev tidigare i tråden. Då presenterade han sig som John och sen hänvisade till sin chef Olof. Hade Olof själv tagit kontakten (i sitt eget namn) så hade det kunnat vara dumhet eller scam. Nu är det rätt obv.

Jo jag förstår vad du menar. Menar att han kanske tappat greppet om verkligheten. Det har han ju oavsett. Han borde ju förstå att man inte lurar folk så där lätt. Jag menar att det är uppenbart att tex Van Banco är ett luftslott. Men kanske han lyckas lura folk på pengar, vem vet. Det finns uppenbarligen många som går att lura på jorden.
Citera
2013-01-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorskForever
Jo jag förstår vad du menar. Menar att han kanske tappat greppet om verkligheten. Det har han ju oavsett. Han borde ju förstå att man inte lurar folk så där lätt. Jag menar att det är uppenbart att tex Van Banco är ett luftslott. Men kanske han lyckas lura folk på pengar, vem vet. Det finns uppenbarligen många som går att lura på jorden.
Jag är med på din tanke, borde försöka lura folk på 5-50.000 istället för $5-50 miljoner.
Citera
2013-01-16, 10:00
Medlem
cirkulations avatar
Jag har svårt att tro att Olof skulle kunna lura någon. Han är inte tillräckligt slipad. Företagsnamnen är som hämtade från Kalle Anka. Olof är en "seriefigur" som har det väldigt tomt bakom fasaden. Frågan är om han ens är ute efter någonting mer än en fasad?
Citera
2013-01-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulation
Jag har svårt att tro att Olof skulle kunna lura någon. Han är inte tillräckligt slipad. Företagsnamnen är som hämtade från Kalle Anka. Olof är en "seriefigur" som har det väldigt tomt bakom fasaden. Frågan är om han ens är ute efter någonting mer än en fasad?
Känns som rätt mycket jobb för en fasad, som inte ens är speciellt bra utan blev genomskådad direkt...
Citera
2013-01-16, 16:33
Medlem
cirkulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Känns som rätt mycket jobb för en fasad, som inte ens är speciellt bra utan blev genomskådad direkt...

Det beror väl på om fasaden är till för andra eller till för honom själv. I hans egen lilla låtsasvärld är han nog en toppspelare med den fasaden.
Citera
2013-01-17, 00:20
Medlem
Det kanske är ett sånt hära konstprojekt alá Hanna Widerstedt?
Citera
2013-01-22, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av kaninmedlaser
Det kanske är ett sånt hära konstprojekt alá Hanna Widerstedt?

Ar det darfor hans foretagsnamn Pallas pa spanska hade uttalats "Pajas Capital"? Det maste svida lite nar han minglar med rika mexikanska kontakter i hans mammas bostad!
Citera
2013-01-26, 12:18
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluffCatcher
Hej! Jag jobbar med att samla in grundinformation på uppdrag av granskande medier. Om den information jag samlar in verkar tillräckligt intressant så kan dom välja att producera en radiodokumentär. Jag fick tips om fallet av Mr.Bond och han har uppmanat oss att söka oss även hit för att samla in information. Om du har träffat Olof eller har information om hans verksamhet så vill jag gärna att du delar med dig, du kommer eventuellt få medverka i radioinslaget! Din anonymitet respekteras, men eftersom att det i vissa fall krävs att du avslöjar din identitet så kan du istället maila mig för att undvika koppling med ditt FB konto.

ralph.eriksson@outlook.com

Hade bra!

Haha vad kul! Hoppas det går bra med dokumentären!
Citera
2013-02-03, 02:32
Medlem
Observerads avatar
Olof Gustafsson, om du ser detta, var vänlig och läs mitt inlägg.

Vi alla har eller har haft mål i livet, oavsett små eller stora. Självklart ska man tänka stort och köra på med en vilja av stål, man lever ju bara en ynka gång. Men för att kunna uppnå sina mål måste man vara ärlig mot sig själv och se från ett realistiskt perspektiv, vilket du absolut inte gör. Du gör i princip alla fel man kan göra och just därför skriver jag detta till dig. Jag vill inte vara elak mot dig men det kommer förmodligen att gå åt helvete för dig om du fortsätter på samma sätt, om det inte redan gjort det dvs.

Du knåpade ihop några simpla hemsidor och "drev" ett par icke-omsättande firmor som kan ses som enkla skolprojekt, du började läsa om investering och företagande, blev mer och mer insnöad i ämnet och du skapade dig en fasad som en framgångsrik entreprenör, vid 17-års ålder! Den där fasaden ses inte igenom bland tonåringar eller extremt obegåvade individer, men tro mig, vi som tillhör resterande grupp gör det, vilket bara resulterar i att vi endast ser en stor bluff, därav denna tråd. Karaktären du spelar finns inte någonstans annat än i din hjärna!

Till en början tänkte man att ödmjukhet och verklighetsuppfattning kommer att hinna ikapp dig med åldern och du kommer förmodligen att lyckas med vissa drömmar, men du har istället fastnat totalt på den där karaktären som du så gärna vill bli, istället för att ha dina drömmar, kämpa på, vara dig själv och låta livet påverka vem du är och blir. Du MÅSTE släppa dina fantasier och lögner om du vill leva ett värdigt liv. Skit i dina tankar om vad folk ska tycka om dig, att du måste visa att du är på toppen, skriva och prata som ett geni, för Olof, det är du inte, och det kommer du ALDRIG att bli om du fortsätter att vara den du vill vara. Sanna mina ord.

Du lär inte läsa detta, och om du gör det är jag högst tveksam till att du tar till dig av det jag skriver. Dock måste du förstå att jag endast vill hjälpa dig då jag faktiskt tycker synd om dig.
Citera
2013-02-05, 10:19
Medlem
Mr.Bonds avatar
Jag kom hit idag för att berätta för er att jag i detta nuet fick höra i klassrummet att Olof påstår att han blivit inbjuden till "Shark Tank", en amerikansk reality TV-serie där entreprenörer försöker få kända miljardärer till att bli deras företagspartners.

Man kan undra varför han skulle behöva investerare till något start-up när han så enkelt kan plocka ut några miljarder dollar ur sin Van Banco fond
Senast redigerad av Mr.Bond 2013-02-05 kl. 10:22.
Citera
2013-02-05, 11:05
Medlem
PaulTudorJoness avatar
Bekräftat att han säger att han ska va med på TV! Olof sa detta i Skype till en kompis för bara ett antal timmar sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in