2020-09-24, 16:00
Medlem
När "bevis" kommer upp på instagram i sådana här sammanhang vet man ju till 100% att saker och ting inte stämmer. Han har väl lurat till sig några 100 lax och tror han är lyckad.
Citera
2020-09-24, 16:24
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skkkkrrt
När "bevis" kommer upp på instagram i sådana här sammanhang vet man ju till 100% att saker och ting inte stämmer. Han har väl lurat till sig några 100 lax och tror han är lyckad.

Ser framför mig en misslyckad bilförsäljare med samma kostym i 30 år som fortfarande försöker verka rik berömd och vacker.
Citera
2020-09-24, 23:14
Medlem
Fortfarande fascinerad över hur man kan sitta här och håna hans företagande/prestationer. Killen har rest jorden, träffat sjukt intressanta människor, testat sina vingar, skapat tidningsrubriker. Man kan kritisera hans moral och mycket annat. Men om man själv sitter som tjänsteman på någon kommun, fastighetsmäklare eller något annat zzzzz och har som främsta mål i livet att köpa ett svenssonhus och bygga pool så bör man kanske tagga ned i kritiken
Citera
2020-09-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Fortfarande fascinerad över hur man kan sitta här och håna hans företagande/prestationer. Killen har rest jorden, träffat sjukt intressanta människor, testat sina vingar, skapat tidningsrubriker. Man kan kritisera hans moral och mycket annat. Men om man själv sitter som tjänsteman på någon kommun, fastighetsmäklare eller något annat zzzzz och har som främsta mål i livet att köpa ett svenssonhus och bygga pool så bör man kanske tagga ned i kritiken

Jag är helt enig. Tycker det är skitkul att det verkar gå bra för honom. Andas mycket avundsjuka här.
Senast redigerad av Gotlaborj 2020-09-24 kl. 23:23.
Citera
2020-09-25, 06:34
Medlem
Rekas avatar
Citat:

Jag håller med. En del av det han påstår tror jag inte stämmer, men han har onekligen varit med om en hel del intressanta och ovanliga händelser.
Citera
2020-09-25, 09:09
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:

Det verkar helt klart som att han har gjort en hel del intressanta saker. Det roliga för min del är mest hans desperata behov av följare, hatet emot jockiboi och björk, om det ska visa sig några fler scams likt dessa med mobilerna.

Skulle inte vilja påstå att jag är avundsjuk, har absolut inga problem att glädjas åt andras framgång.
Jag tror faktiskt han har fått in en del pengar och är jävligt driftig, men ska bli jävligt intressant om det dyker upp några fel konstigheter.
Citera
2020-09-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Det verkar helt klart som att han har gjort en hel del intressanta saker. Det roliga för min del är mest hans desperata behov av följare, hatet emot jockiboi och björk, om det ska visa sig några fler scams likt dessa med mobilerna.

Skulle inte vilja påstå att jag är avundsjuk, har absolut inga problem att glädjas åt andras framgång.
Jag tror faktiskt han har fått in en del pengar och är jävligt driftig, men ska bli jävligt intressant om det dyker upp några fel konstigheter.

Har han några pengar - har han skulder - hur har allt finansierats?
Citera
2020-09-25, 11:36
Citat:

Ja! Någon sorts talang och sinne för affärer har ändå Gustavsson. Ingen har egentligen kommer fram med riktiga bevis som bevisar motsatsen (att han är en scammer). Återstår att se. Personligen blir jag glad av folk som lyckats, speciellt de människor som gjort det utan att ärva familjens företag eller tillgångar.
Citera
2020-09-25, 12:05
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Ja! Någon sorts talang och sinne för affärer har ändå Gustavsson. Ingen har egentligen kommer fram med riktiga bevis som bevisar motsatsen (att han är en scammer). Återstår att se. Personligen blir jag glad av folk som lyckats, speciellt de människor som gjort det utan att ärva familjens företag eller tillgångar.

Ja, han är ju verkligen en duktig affärsman som sysslar med hederlig handel: https://uk.pcmag.com/smartphones/125...cobars-brother

https://www.engadget.com/roberto-esc...184539563.html

Har du några exempel på där han tjänat pengar på något som visat sig vara ärligt?

Han försökte ju hantera betalningarna genom Klarna men de kastade ut honom tämligen omgående eftersom det var en uppenbar scam.
Citera
2020-09-25, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ja, han är ju verkligen en duktig affärsman som sysslar med hederlig handel: https://uk.pcmag.com/smartphones/125...cobars-brother

https://www.engadget.com/roberto-esc...184539563.html

Har du några exempel på där han tjänat pengar på något som visat sig vara ärligt?

Han försökte ju hantera betalningarna genom Klarna men de kastade ut honom tämligen omgående eftersom det var en uppenbar scam.

Du tror inte Escobar Inc har skaffat sig mäktiga fiender efter deras stämningar haglat de senaste året? Givetvis förstör det för Samsung och Apple att kränga beggade telefoner till 1/4 av original priset. Jag väntar att uttala mig tills Escobar Inc är dömd för bedrägeri. Att klarna drog sig ur affären är väl för de lättklädda ryska modellerna som inte klingade med deras riktlinjer. Låter faktiskt som en Klarna grej att göra så
Senast redigerad av dirtydave82 2020-09-25 kl. 12:38.
Citera
2020-09-25, 13:18
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Du tror inte Escobar Inc har skaffat sig mäktiga fiender efter deras stämningar haglat de senaste året? Givetvis förstör det för Samsung och Apple att kränga beggade telefoner till 1/4 av original priset. Jag väntar att uttala mig tills Escobar Inc är dömd för bedrägeri. Att klarna drog sig ur affären är väl för de lättklädda ryska modellerna som inte klingade med deras riktlinjer. Låter faktiskt som en Klarna grej att göra så

Nu sålde de ju knappast några telefoner för 1/4 av priset. Det är bara ett fåtal bloggare som faktiskt fått telefoner levererade. Han verkar vara väldigt glad för att figurera med och tagga sociala mediaprofiler. I övrigt verkar det ha varit en scam. Inte ens i de bakersta leden av brokers så säljs moderna och aktuella elektronikserier för 25% av konsumentpriset.

När det gäller stämningen mot Apple så har den inte kommit någonstans och läser man vad juridiskt kunniga anser om saken så är det otroligt att saken ens skulle komma till någon form av förhandling.
De har såklart stämt Klarna också. Svenska media som DI och Omni har inga problem att kalla det hela för bluff.

Jag tror det finns bättre aktörer att beundra för deras entreprenörskap.
Citera
2020-09-25, 15:54
Medlem
Han använder ju materiella ting för att visa sin framgång och rikedom. Problemet är ju att en gammal california är inte speciellt dyr. Ghosten vet jag inte? Hans guldrolex är i sämsta skick och från tråkigaste tidseran -inte dyrt alls. Omodern, inte vintage. Böckerna osv han visade är ju väldigt lätta att fejka om man vill. Trumpgrejen var ju köpt på eBay tex? Hans swishbetalningar till kids verkar vara under 1000:- styck, således inga summor där heller.

Lite pengar finns/fanns någonstans. Men en bra avlönad arbetare hade i princip kunnat skaffa de grejer han skryter med på ett par år med tex aktier som sidekick. Poängen är att det inte är speciellt extremt alls, och i kombination med behovet att hävda rikedom fallerar det fort imo.

De som påstår att han är en lyckad företagare borde kanske läsa lite mer. Onekligen verkar flera av hans verksamheter gått ut på att lura till sig pengar. Högst oärligt och ej imponerande alls isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in