Citat:
Ursprungligen postat av
dirtydave82
Du tror inte Escobar Inc har skaffat sig mäktiga fiender efter deras stämningar haglat de senaste året? Givetvis förstör det för Samsung och Apple att kränga beggade telefoner till 1/4 av original priset. Jag väntar att uttala mig tills Escobar Inc är dömd för bedrägeri. Att klarna drog sig ur affären är väl för de lättklädda ryska modellerna som inte klingade med deras riktlinjer. Låter faktiskt som en Klarna grej att göra så
Nu sålde de ju knappast några telefoner för 1/4 av priset. Det är bara ett fåtal bloggare som faktiskt fått telefoner levererade. Han verkar vara väldigt glad för att figurera med och tagga sociala mediaprofiler. I övrigt verkar det ha varit en scam. Inte ens i de bakersta leden av brokers så säljs moderna och aktuella elektronikserier för 25% av konsumentpriset.
När det gäller stämningen mot Apple så har den inte kommit någonstans och läser man vad juridiskt kunniga anser om saken så är det otroligt att saken ens skulle komma till någon form av förhandling.
De har såklart stämt Klarna också. Svenska media som DI och Omni har inga problem att kalla det hela för bluff.
Jag tror det finns bättre aktörer att beundra för deras entreprenörskap.