2022-02-11, 22:15
Medlem
Kent.Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soderstrom832
Varför gav du han 20.000sek?

För att visa att han inte är two-faced.
Det gick till så här:

Olof - Moffe, gubben du har visat på flashback att du inte är two-faced, men Escobar Inc är så stort att vi behöver alla betala in en introduktionssumma för att få vara med oss och få en chans, that's it mannen.

Olof - Ska du sitta bakom din säkerhetsdörr, eller kommer du ut i verkligheten? vi har pengarna, vi har flygen, vi har hororna that's it mannen är dags att visa att du är the real deal mannen.
Citera
2022-02-11, 22:17
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag tror han blir utnyttjad av andra oseriösa företagare då han måste ha jobbiga diagnoser. Vet inte om han fattar det själv. Men han borde ju skaffa sig ett kul jobb och sluta med alla låtsas blåsningar. Men han är ju underhållande. Funktionell adhd och aspergers ändå. Han lever ju som i en påhittad fantasivärld. Har vanföreställningar och käkar säkert inte sin medicin som han skall.

Fake it until you make it har fått en helt ny innebörd med Olof. Vart bor han nuförtiden?
Citera
2022-02-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja-Putin
Kan du googla det åt mig?

Alltså hänvisa inte till Google, utan länka till en seriös artikel, där det står att han var miljonär som 16-åring. Det kan du inte!

Jag googlade snabbt och det stod Olof miljonär 16 åring typ googla själv så hittar du det där men det jag hittar inga artiklar från seriösa medier som påstår att han är en bedragare eller var han själv har sagt att han bara lurar folk man göra affärer för bövelen SVT har gjort en en seriös dokumentär om honom SVT lite tid och hålla på glorifiera solochvårare
Citera
2022-02-12, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag googlade snabbt och det stod Olof miljonär 16 åring typ googla själv så hittar du det där men det jag hittar inga artiklar från seriösa medier som påstår att han är en bedragare eller var han själv har sagt att han bara lurar folk man göra affärer för bövelen SVT har gjort en en seriös dokumentär om honom SVT lite tid och hålla på glorifiera solochvårare
Nej, jag sa länka det! Inte hänvisa till Google. Du vet väl hur man postar en länk?
Citera
2022-02-12, 09:32
Medlem
En artikel från Expressen 2010 då Olof är sjutton år.
Står inget om att han är miljonär.
Det borde vara en hel annan rubrik isåfall.
Citat Olof
"men det är inte egentligen pengarna som driver mig, det är företagandet"

https://anonfiles.com/j8Uf3bH2xb/Olofscammer_17_jpg

Och man kan ju lungt säga att företagandet suger han hästballe på då han blivit svartlistad med samtliga sina "företag".

-Swedish Kingdom Corp
-Hintao INC
-Gustav Vasa LLC
-Von Linne LLC
-Italian Stallion LLC
-Pallas Capital LLC
-Premier Hedge Fund LLC
-Van Banco LLC
-Adenheim INC
-Bh Cash Inc
-Reichste LLC
-Coin Legal LTD
-Heralion LTD
Citera
2022-02-12, 20:32
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Citat Olof

Och man kan ju lungt säga att företagandet suger han hästballe på då han blivit svartlistad med samtliga sina "företag".

-Swedish Kingdom Corp
-Hintao INC
-Gustav Vasa LLC
-Von Linne LLC
-Italian Stallion LLC
-Pallas Capital LLC
-Premier Hedge Fund LLC
-Van Banco LLC
-Adenheim INC
-Bh Cash Inc
-Reichste LLC
-Coin Legal LTD
-Heralion LTD

Nej att driva företag tillhör inte olofs styrkor
Citera
2022-02-12, 23:57
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Citat Olof

-Swedish Kingdom Corp
-Hintao INC
-Gustav Vasa LLC
-Von Linne LLC
-Italian Stallion LLC
-Pallas Capital LLC
-Premier Hedge Fund LLC
-Van Banco LLC
-Adenheim INC
-Bh Cash Inc
-Reichste LLC
-Coin Legal LTD
-Heralion LTD

Svartlistad? Hur menar du?
Citera
2022-02-13, 06:40
Medlem
Olof verkar tro att man automatiskt är populär o rik bara man har ett företag!?

Menar han enmans-städföretag också?
Citera
2022-02-15, 09:48
Medlem
Fanfars avatar
Citat:

Alla företagen Olof startat upp i Florida är för närvarande förbjudna att bedriva verksamhet då Olof inte lämnat in några årsredovisningar. Konton tillhörande några av de här företagen, bland annat Hintao Inc, användes av Olof för att ta emot betalningar i samband med telefonbedrägeriet. Nu använder istället Olof fruns och pappans privata konton i Revolut som betalkonton.
Citera
2022-02-15, 11:25
Medlem
Citat:
Coin Legal LTD har statusen Active - Proposal to Strike off.
https://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/coin-legal

Active - Proposal to Strike off- this company, while still active, is soon going to be removed from the Companies Register, and will no longer be able to trade. There are many reasons for a company to be 'struck off' the register. It may be because the company has requested to be closed down, or dissolved. Or it maybe because the company hasn't fulfilled its statutory obligations, and is being forced off the Companies Register. This is a warning sign, get suitable assurances from the Company before dealing with them.

Så de flesta företagen som Olof "drivit" redovisas inte på rätt sätt då han inte vet hur man gör.
Senast redigerad av Person1988 2022-02-15 kl. 11:27.
Citera
2022-02-15, 12:55
Citat:
Så de flesta företagen som Olof "drivit" redovisas inte på rätt sätt då han inte vet hur man gör.

Olof vet precis hur man ska göra. Det är inte hans fel att alla andra gör fel.

Ett av företagen som Olof Gustafssons bolag använt för att ta emot betalningar är registrerat i den amerikanska delstaten Wyoming. Men det har varit upplöst sedan flera år tillbaka.

Men varför har ni bett om en betalning till ett företag som är upplöst?

"Det där är snarare ett problem i Wyoming, att de skriver att företag är upplösta fast de inte är upplösta."

Efter intervjun har Ekot kontrollerat Olof Gustafssons påstående och kommit fram till att företag som är upplösta i Wyoming inte kan fortsätta bedriva sin verksamhet.

Något han inte vill kommentera när Ekot ringer upp.

"Det vet jag ingenting om. Inga kommentarer."

https://sverigesradio.se/artikel/7616418
Citera
2022-02-15, 13:14
Bannlyst
Haha har ni sett den här, https://www.youtube.com/watch?v=X9hSDwh4WtY

Olof förhör jockiboy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto