2021-07-06, 13:39
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Jag tycker vi slutar ge Mofasti uppmärksamhet och så fryser vi ut honom från tråden. Han tillför absolut ingenting.
Han kan starta en egen tråd istället så får han köra sitt race där.

Olof dementerar alla rykten om att mofasti jobbar för orscobar inc på twitter

Mofasti vad har du att säga om att olof säger att du är ett flashbacktroll?
Citera
2021-07-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman

Det enda jag har att säga är att Olof är two-faced och en bedragare. Först skrev han en bra tweet om mig som han sedan tog bort och nu påstår att jag är ett troll.

Detta är nog för att jag fick reda på för mycket om deras verksamhet som Olof och El Lobo är rädda ska komma ut. Kanske jag gör en Joz och talar ut om vad jag har sett om några år.

Jag har alltid varit lojal mannen, men nu kommer jag ta en paus från tråden. Vi får se vad som händer.

Välmött mina vänner
Citera
2021-07-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman

😂😂😂😂😂😂
"Mofasti är ett flashback troll och har aldrig jobbat för oss eller degat ett skit lol. Rolig läsning men trollning".

https://anonfiles.com/p231Nf42u0/Twitter_jpg
Citera
2021-07-06, 14:17
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ett tag så var jag en så kallad con artist, så jag kan dom flesta finter och trix i gamet. Det är därför det tog en fentosekund att se igenom Olof. Så det är ju klart att det vore att dalta med dig om du fick åka första klass. Lika självklart så kommer du "snart", "när som helst" faktiskt få bli en del av företaget på riktigt.

This!

Även undertecknad har en gång i tiden inte enbart haft rent mjöl i påsen utan har tidvis varit något slags mellanting av hustler och opportunist med en välsmord käft som främsta framgångsverktyg. Och med den erfarenheten är det som du säger inte speciellt svårt att klocka en bedragare. Oavsett om det är en redan fullfjädrad sådan eller "bara" en bedragare i vardande.

En av riskerna med sån verksamhet är att man med tiden blir fartblind, slarvig etc. och klantar till det. Det känns lite som att El Fläsko är på god väg rakt i den fällan. Om han hade tagit sin knäpp-medicin och nöjt sig med lite "loan sharking", telefonbedrägerier etc. hade han sakta men säkert med lätthet kunna bygga sig en förmögenhet precis lagom för en bekväm tillvaro livet ut. Och detta rel. riskfritt i förhållande till dom möjliga vinsterna. Helt enkelt ett mycket bekvämt leverne enligt gängse risk/reward avvägning.

Det gäller att känna sin omgivning, vilka kretsar man rör sig i, vilka man beblandar sig med etc. och när El Fläsko helt oblygt försöker bygga upp någon slags aura av mafioso utan att ha varken reguljärt kapital eller våldskapital att backa upp sin image med kan det inte gå bra för honom i längden, punkt! I.o.f.s. är det kanske inte så konstigt med tanke på att han sannolikt har någon slags psykisk åkomma som åtminstone delvis ligger bakom det märkliga beteendet.

Om han inte byter bana så ser jag enbart en handfull möjliga slutstationer för El Fläsko. Död i hjärt/kärlsjukdom, död i sviterna av att ha blivit tagen med "byxorna nere" av element med det kapital han så uppenbart saknar, tväralkad och ruttnande i en hydda någonstans på den colombianska landsbygden eller en sliten soc-lägenhet i Högdalen kämpandes mot både beroende och jobbiga biståndshandläggare.

Den sistnämnda slutstationen är förövrigt den som hans vapendragare El Dokusåpkomplexio redan knackar på dörren till. Eller det är i.a.f. den bilden man får av honom. Ni vet typen man ofta stöter på i krogmiljö eller i utkanten av ens bekantskapskrets. Den coola snubben, ständigt stissig och aggro p.g.a. år av helgpundande. Ladd-inducerad ADHD och bristande impulskontroll är Dr. LOUDmouths utlåtande.

El Trollo-Korko som underhåller oss i tråden med sitt "kreativa" och nydanande språk och sina bad boy-drömmar är egentligen svårt att säga något alls om. En gycklare, downie eller bara drömmande samhallare ........?

Tänker hur som helst att 3-5 år bör räcka innan vi har facit på hur det går för El Fläsko

/#LOUDmouth#
Citera
2021-07-06, 14:30
Medlem
Blåtås avatar
Kom igen nu. Visst han ljuger lite men det han ändå uppnåt är sjukt. Han är redan en legend, har blivit omnämnd i internationella tidskrifter osv. Hoppas bara han mognar lite så ska vi se vad denna lirare kan göra.
Citera
2021-07-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Hur många uppskattar du jobbar inom Escobar Inc?

Är dom bara 2, nu när Olof lurade av dig pengar och rövkörde dig i ansiktet som den tattare han är?

Esccobar Inc är Olof är därför det bara finns tre e-postaddresser.
Han sitter maniskt och försöker ändra wikipedia, bara kolla hur moderatorerna där vill låsa tråden då folk med motiv vill skriva saker.

Han följer även vad som händer på flashback, däärför han ibland svarat snabbt eller tagit bort inlägg när han har blivit exposad som sagt. Han kan inte bevisa något och har alltid tagit en mängd filmer från när han har hyrt privatjets på marken som andra visade. Eller lite gamla bilder från före pandemin när han var i LA.

Som sagt bevisar det inget, vem som helst kan flyga första klass om man har ett amex och sparar ihop lite eurobonus, vem som helst kan åka hyffsat billigt till Dubai, hyra en AirbnB och ta lite foton.

Finns även ett klipp där Olof flyger RyanAir.

El Lobo kommer snart bli utkastad tills han hittar nästa offer, jag var inte tillräckligt tät så blev utkastad då han visste han inte kunde scama mig mer. Sedan används "kompanjonerna" för att ta emot skulden som med Reitberg då det blev någon tramsig stämning.

Roberto Escobar försöker bara överleva. Ni hör väl själv i hans samtal att det är skitsnack om väder och knappt något om pengarna, Olof kan inte prata någon vidare avancerad spanska.

Hade Roberto inte riskerat fattigdom hade han inte beblandat sig med Olof. Det finns rika i Colombia med mannen.
Citera
2021-07-07, 12:31
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Esccobar Inc är Olof är därför det bara finns tre e-postaddresser.
Han sitter maniskt och försöker ändra wikipedia, bara kolla hur moderatorerna där vill låsa tråden då folk med motiv vill skriva saker.

Han följer även vad som händer på flashback, däärför han ibland svarat snabbt eller tagit bort inlägg när han har blivit exposad som sagt. Han kan inte bevisa något och har alltid tagit en mängd filmer från när han har hyrt privatjets på marken som andra visade. Eller lite gamla bilder från före pandemin när han var i LA.

Som sagt bevisar det inget, vem som helst kan flyga första klass om man har ett amex och sparar ihop lite eurobonus, vem som helst kan åka hyffsat billigt till Dubai, hyra en AirbnB och ta lite foton.

Finns även ett klipp där Olof flyger RyanAir.

El Lobo kommer snart bli utkastad tills han hittar nästa offer, jag var inte tillräckligt tät så blev utkastad då han visste han inte kunde scama mig mer. Sedan används "kompanjonerna" för att ta emot skulden som med Reitberg då det blev någon tramsig stämning.

Roberto Escobar försöker bara överleva. Ni hör väl själv i hans samtal att det är skitsnack om väder och knappt något om pengarna, Olof kan inte prata någon vidare avancerad spanska.

Hade Roberto inte riskerat fattigdom hade han inte beblandat sig med Olof. Det finns rika i Colombia med mannen.

Så med andra ord så ljög du så in i helvete tidigare i tråden.

Var det på eget bevåg, eller ... trodde du verkligen på allt Olof spydde ur sig?
Citera
2021-07-07, 12:39
Medlem
Rekas avatar
Citat:

Var det på eget bevåg, eller ... trodde du verkligen på allt Olof spydde ur sig?

Eller så ljuger han så in i helvete fortfarande. D.v.s. att han aldrig har varit i kontakt med OG ö.h.t.
Citera
2021-07-07, 12:42
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Eller så ljuger han så in i helvete fortfarande. D.v.s. att han aldrig har varit i kontakt med OG ö.h.t.

Så kan det vara... Men utan tvivel så smetade scam Olof skit i ansiktet på mofasti på twitter.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-07-07 kl. 12:45.
Citera
2021-07-07, 13:23
Medlem
@mofasti

Har du bevis på pengarna du investerade rakt in i Olofs feta isterbuk? Swish? Cash?
Citera
2021-07-07, 13:36
Medlem
Fanfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Asså, han drar ju samma gamla lögner som vanligt och inget är nytt och noll bevis.

Man fick dock mer förståelse hur Escobar Inc. Har går till. Han har åkt dit, sökt upp den urfattiga, turistguiden Roberto och sedan betalat honom för att vara målvakt för Olofs bolag Escobar Inc. Det blir ju mer och mer tydligt att Roberto har noll med saken att göra. Han är endast målvakt för att Olof ska ha ett bra ”skrämmande” namn när han utgör sina scams.

Kan nån även bekräfta att gofundme aldrig betalade ut några pengar?

Jag kontaktade GoFundMe:s pressavdelning angående TMZ-artikeln där det påstås att kampanjen samlat in tio miljoner dollar. Enligt det svar jag fick existerade kampanjen och den togs bort av GoFundMe då den bröt mot deras villkor och eventuella donationer återbetalades i samband med detta. De intygade även att skärmdumpen i TMZ-artikeln var förfalskad och att kampanjen inte hade lyckats samla in den nämnda summan.

Det är med allra största sannolikhet Olof som lekt lite i Google Chrome, ändrat beloppet och sedan skickat detta vidare till TMZ som såklart inte faktagranskat uppgifterna.
Senast redigerad av Fanfar 2021-07-07 kl. 13:54.
Citera
2021-07-07, 14:36
Medlem
Citat:

Som jag sa trodde jag på allt han sa, han visade upp en del men bad alltid om mer bevis för att försvara honom men det kom inget utan bara undanflykter och annat.

Det pratades om legal och pr-avdelningen men fick aldrig se den. Men förstår nu att Olof var PR-och legal med tanke på att han alltid satt med sin mobil när vi möttes. Och att breven som skickades till målsman för elvis och rask är skrivet av någon kratta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in