2021-07-05, 10:47
Medlem
BigFatCones avatar
Vänta lite..

Vet ni inom vilken bransch som man behöver betala för att "få in en fot" och där en stor del av ens arbetsuppgifter är att alltid prata väl om firman och produkter? MLM, eller "pyramidspel" som vi säger på svenska.

Bara en spontan tanke.
Citera
2021-07-05, 10:58
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänta lite..

Vet ni inom vilken bransch som man behöver betala för att "få in en fot" och där en stor del av ens arbetsuppgifter är att alltid prata väl om firman och produkter? MLM, eller "pyramidspel" som vi säger på svenska.

Bara en spontan tanke.

Jo så är det... om nu inte mofasti trollar så är han utan tvekan ett av Olofs mest lättlurade offer.
Citera
2021-07-05, 11:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Jo så är det... om nu inte mofasti trollar så är han utan tvekan ett av Olofs mest lättlurade offer.
Och som jag skrev en bit upp i tråden så uppvisar Olof alla tecken på att vara en con artist.
Citera
2021-07-05, 11:46
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar

Mofasti trollar och svamlar så det ryker.
Men jag är osäker på om Olof och Mostafi har haft en viss kontakt eller inte.
Olof har tidigare tweetat "Mofasti, skön jävel. Mejla mig".

OG kan ju ha sett målvakts-potential till en kommande scam.
Citera
2021-07-05, 13:00
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Vänta lite..

Bara en spontan tanke.

Snart i ett köpcentrum nära dig: Mofasti nasar OGkosttillskott och vårdande oljor.

Fast Mofasti har ju varit ett troll i 10 år så låg risk för det, tyvärr. Han var roligare när han var multikultikramande LBGTQ-fantast.

.
Citera
2021-07-05, 13:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
OG kan ju ha sett målvakts-potential till en kommande scam.
Det är ju min första tes. Tes #2 är MLM.

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Snart i ett köpcentrum nära dig: Mofasti nasar OGkosttillskott och vårdande oljor.

Fast Mofasti har ju varit ett troll i 10 år så låg risk för det, tyvärr. Han var roligare när han var multikultikramande LBGTQ-fantast.
Det kan ju tyvärr vara så enkelt att han är helt dum i huvudet.
Citera
2021-07-05, 19:08
Medlem
Citat:
Så du är dräng? Prospect som man säger i gängkretsar? En GoFer? Vad gör du egentligen i firman?

Det är mycket arbete mannen. Jag är en inoficiell prospect eller vad man nu ska säga då jag inte har gått med i ett gäng. Jag städar, gör administration och massa saker som är NDA. Betalar för utlägg för att visa att jag inte är en tattare och får lära mig deras business och verksamhet och ibland lär mig Olof och EL lobo mig massor om hur man gör äkta business.

Kan inte säga så mycket då jag har skrivit på en jädra massa NDA där jag blir skyldig stora belopp om jag råkar säga för mycket. Men har även blivit sagt jag blir rik om jag är kvar och visa jag är seriös och inte där för att scamma escobar inc.

Dock har jag fått lite saker gratis. Ni såg en tweet när Olof flög first till hemlig plats, han hann inte få tag i en privatjet på kort tid men köpte en biljett åt mig via ryan air för att flyga efter honom.

Men som sagt har inte gjort så mycket ännu så klart dem inte kommer bekräfta min existens inom bolaget ännu.
Citera
2021-07-05, 20:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det är mycket arbete mannen. Jag är en inoficiell prospect eller vad man nu ska säga då jag inte har gått med i ett gäng. Jag städar, gör administration och massa saker som är NDA. Betalar för utlägg för att visa att jag inte är en tattare och får lära mig deras business och verksamhet och ibland lär mig Olof och EL lobo mig massor om hur man gör äkta business.
Dräng. Slav. Prospect. Neger. GoFer. Bankomat. Ja, det låter som att du gör många saker.

Citat:
Kan inte säga så mycket då jag har skrivit på en jädra massa NDA där jag blir skyldig stora belopp om jag råkar säga för mycket. Men har även blivit sagt jag blir rik om jag är kvar och visa jag är seriös och inte där för att scamma escobar inc.
Sydamerikansk exklusivitet på Vincent van Gogh, Escobar Inc surfplatta? En album med Family Guy möter American Dad som ingen köper? Näe, jag ska inte sitta här och lura dig till att försäga dig.

Citat:
Dock har jag fått lite saker gratis. Ni såg en tweet när Olof flög first till hemlig plats, han hann inte få tag i en privatjet på kort tid men köpte en biljett åt mig via ryan air för att flyga efter honom.
Ryan Air? I ett sånt här högt värderat företag så måste man verkligen vara negern om Massa glider förstaklass med ett vettigt bolag medans man själv får åka Ryan Air.

Citat:
Men som sagt har inte gjort så mycket ännu så klart dem inte kommer bekräfta min existens inom bolaget ännu.
Det är rart att du är en sån drömmare.

Förresten, jag har en bro till salu i London, är du sugen?
Citera
2021-07-05, 20:51
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:

NDAs efter att du har städat muggen när OG har sprutlackerat den. Rimligt när jag tänker efter ändå.
Citera
2021-07-06, 12:50
Medlem
Citat:
Dräng. Slav. Prospect. Neger. GoFer. Bankomat. Ja, det låter som att du gör många saker.

Sydamerikansk exklusivitet på Vincent van Gogh, Escobar Inc surfplatta? En album med Family Guy möter American Dad som ingen köper? Näe, jag ska inte sitta här och lura dig till att försäga dig.

Ryan Air? I ett sånt här högt värderat företag så måste man verkligen vara negern om Massa glider förstaklass med ett vettigt bolag medans man själv får åka Ryan Air.

Det är rart att du är en sån drömmare.

Förresten, jag har en bro till salu i London, är du sugen?

Olof föddes inte med en silversked i munnen, han vill inte ha folk som snackar och föddes med rikedom för dem är inte lika hungriga. Olof sa i en intervju han arbetade och bodde i sitt kontor i LA och arbetade som besatt, sedan blev han rik och om jag får åka privatjet direkt kommer jag bara bli daltad med.

Han vill visa vad jag går för, att jag kan åka ryanair och lägga ut och betala saker med innan jag kommer djupare in i företaget. Många ger upp i början men dom har inte vad som krävs att arbeta med escobar inc.

Men du har väl kanske levt på bidrag hela ditt liv gubben lilla? du vet väl att någon har arbetat för det du får i bidrag. Ska man bli rik får man kavla upp ärmarna som sagt.
Citera
2021-07-06, 13:12
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Olof föddes inte med en silversked i munnen, han vill inte ha folk som snackar och föddes med rikedom för dem är inte lika hungriga. Olof sa i en intervju han arbetade och bodde i sitt kontor i LA och arbetade som besatt, sedan blev han rik och om jag får åka privatjet direkt kommer jag bara bli daltad med.

Han vill visa vad jag går för, att jag kan åka ryanair och lägga ut och betala saker med innan jag kommer djupare in i företaget. Många ger upp i början men dom har inte vad som krävs att arbeta med escobar inc.

Men du har väl kanske levt på bidrag hela ditt liv gubben lilla? du vet väl att någon har arbetat för det du får i bidrag. Ska man bli rik får man kavla upp ärmarna som sagt.

Tror du att Olof skulle bli besviken om han fick reda på att du är en plant?

En liten snitchspion... som kör undercover för att nita honom.
Citera
2021-07-06, 13:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Ett tag så var jag en så kallad con artist, så jag kan dom flesta finter och trix i gamet. Det är därför det tog en fentosekund att se igenom Olof. Så det är ju klart att det vore att dalta med dig om du fick åka första klass. Lika självklart så kommer du "snart", "när som helst" faktiskt få bli en del av företaget på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in