Citat:
Ursprungligen postat av
Person1988
Pengar verkar ju finnas. Tror inte ngn tvivlar på det. Men det är väl tillvägagångssättet som Olof tjänat pengar på som är ytterst tvivelaktigt. Jag tror dock att skattkistan med pengar börjar ta slut och då måste det till nya scams för att fylla på den.
Att ”skattkistan” skulle vara slut är bara spekulationer. Vi vet ju inte ens hur stor den är.
Att de tjänar pengar på moraliskt suspekta affärsidéer medger de ju själva. Han utger sig för att vara ömsom affärsman och ömsom husla, vilket han också är.
Så jag förstår fortfarande inte snacket och om fake osv.
Om du frågar mig så är hans affärsstrategier på det jag sett hittills ganska geniala. Hur de vill framstår, uppståndelsen kring det och allt som lämnas öppet för funderingar. Folk blir nyfikna helt enkelt.
Titta bara hur han tar tagit Sveriges sociala medier och youtube med storm på bara ett par månader genom sitt blott presens och att driva gäck med allt och alla. Han vänder lite kappan efter vinden beroende på situation och är ute efter att skapa uppståndelse och reklam. Oberoende av eventuella lögner så har han ju ändå lyckats med det.
Han har tex fått i princip alla kända svenska YouTubes med ADHD, dyslexi och tatueringar i ansiktet att gå fullständigt i taket och laga multipla videos om honom. De i sin tur använder hans namn som klick bait, vilket skapar en synergisk effekt för hans varumärke.
Jag är övertygad om att det är att allt är ganska noga genomtänkt.