2021-03-17, 19:26
Fan, man har ju massor med pengar över för att begära ut sånt här eftersom man inte åker privatjet hela dagarna.

Nu har jag druckit lite vatten så här kommer en 50-sidig stämningsansökan mot Olof där man kan läsa hur han och hans polare blåst ett gift par på en massa pengar. https://www.docdroid.net/NYvv3qB/17450046831-50-pdf

Rättegången fortsätter September 7, 2021, in department 68 at 111 North Hill Street, Los Angeles, CA 90012.
Status Conference Re: Bankruptcy

Citat:
ROBERT FORBES, an individual; PATRICIA FORBES, an individual,

Plaintiffs,

Vs.

SHOBERT VARTAN, an individual;
DANIEL DAVID REITBERG, an individual;
OLOF KYROS GUSTAFSSON, an individual; and DOES 1 through 100, inclusive

Defendants.

Citat:
COMPLAINT FOR:

(1) DAMAGES FOR BREACH OF FIDCUCIARY DUTY
(2) FRAUD
(3) MONEY HAD AND RECEIVED
(4) RESTITUTION BASED ON UNJUST ENRICHMENT
(5) RESTITUTION AND INJUNCTIVE RELIEF FOR VIOLATION OF CALIFORNIA BUSINESS & PROFESSIONS COSE § 17200

Citat:
3. Plaintiffs are informed and believe, and thereon allege that Defendant, SHOBERT VARTAN (hereinafter "Vartan") is, and at all times herein mentioned was, an individual residing and doing business in the County of Los Angeles, State of California. At all times herein mentioned Vartan held himself out to Plaintiffs as being a licensed real estate loan broker and/or agent under the laws of the State of California.

Citat:
5. Plaintiffs are informed and believe, and thereon alleges that defendant DANIEL REITBERG and OLOF KYROS GUSTAFSSON were former corporate officers of Adenheim, Inc., (hereinafter "Adenheim") is, and at all times herein mentioned was, a corporation duly organized and existing under the laws of the State of California, with its principal place of business located in Calabasas, County of Los Angeles State of California. Adenheim was dissolved on Jan 10, 2017. Plaintiffs are informed and believe, and hereon allege that Adenheim is, and at all times herein mentioned was, engaged in the business of arranging and securing real property loans for costumers and that it is, and at all times herein mentioned was, duly licensed as a loan broker.

Citat:
7. SHOBERT VARTAN, DANIEL DAVID REITBERG, OLOF KYROS GUSTAFSSON were agents or conspirators with THE REO GROUP, INC.

Citat:
9. Plaintiffs are informed and believe, and thereon allege in or about October and early November 2016, Defendants, and each of them, entered into a conspiracy and agreement to do each of the acts hereinafter alleged, and that the acts hereinafter alleged were undertaken pursuant to, and in furtherance of, such conspiracy. Plaintiffs are informed and believe, and thereon allege that the purpose and goal of such conspiracy was to induce consumers to enter into loan transactions which were unconscionable and did not favor the consumers, but which were solely intended to benefit Defendants, and each of them, including, through the use of false and misleading statements, unconscionable loan and broker agreements, and through the use of agreements which were the product of undue influence.

Citat:
11. In October 2016, Plaintiffs contacted Unicitizens and Vartan to inquire about refininancing an existing note secured by deed of trust with no more than 3.5% APR and with a cash out of $40,000.00. Plaintiffs, and each of them had excellent credit, and could have easily secured such a loan from a variety of lenders.

Citat:
FIRST CAUSE OF ACTION

1. For general and compensatory damages in a sum exceeding $50,000.00, more specifically according to proof;

SECOND CAUSE OF ACTION

2. For punitive and exemplary damages in a sum of $100,000.00.

3. For general and compensatory damages in a sum exceeding $50,000.00, more specifically according to proof;

THIRD AND FOURTH CAUSES OF ACTION

4. For the sum of $37,000.00, plus interest thereon at the legal rate from January 2017.

FIFTH CAUSES OF ACTION

5. For permanent injunction restraining defendants, and each of them, from engaging in the unfair business practice acts alleged in the body.
Citera
2021-03-17, 20:08
Medlem
Hahaha Olof är bevisligen den scammande förloraren de flesta redan insett.
Citera
2021-03-17, 20:27
Medlem
Han använder alltså pengar som han bedrägligt lurat av folk för att nära sin vanföreställning, det är lågt mkt lågt.
Citera
2021-03-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Fan, man har ju massor med pengar över för att begära ut sånt här eftersom man inte åker privatjet hela dagarna.

Nu har jag druckit lite vatten så här kommer en 50-sidig stämningsansökan mot Olof där man kan läsa hur han och hans polare blåst ett gift par på en massa pengar. https://www.docdroid.net/NYvv3qB/17450046831-50-pdf

Rättegången fortsätter September 7, 2021, in department 68 at 111 North Hill Street, Los Angeles, CA 90012.
Status Conference Re: Bankruptcy
Bäst är du. Spännande läsning för kvällen.
Citera
2021-03-17, 22:11
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Förmodligen därför lögnar/bedragar tjockisen dragit hem till Svedala , grymt grävt av dig , tjockisen och hans "Alias" ber om det! Torskar han målet (högst sannolikt) kan han inte äga någonting i US därför han exporterade hem bilarna.
Jag tror han tog hem bilarna från Dubai.

Ferrarin regnr SJH48E och Rolls Roycen regnr ZOM834 verkar ha varit registrerade i Dubai senast. Rollsen verkar ursprungligen vara såld i USA och sen exporterad till Dubai. Ferrarin verkar ha sålts ny i Dubai.
Senast redigerad av TeEsEr 2021-03-17 kl. 22:46.
Citera
2021-03-18, 03:38
Medlem
Tänk nu efter väldigt noga ni som hädar min mästare och hans makt.

Han kommer att komma tillbaka med mer bevis än ni någonsin kan ana. Han la upp bevis men ni började ifrågasätta direkt och leta information på diverse scamsidor och därför tog han ner det för att visa något som får er att sitta ner och vara tysta.

Jag vill bara påminna om den senaste tweeten för nu har han visst flygit privatjet till LA och visar vad som händer med "råttor" folk som inte visar respect åt Escobar Inc.

Som sagt har Escobars bror extremt många kontakter och en makt få förfogar över och är ingen jag vill bli ovän med helt enkelt.

Ni har bara visat att min mästare antagligen har blivit hörd av en annan dommare, stämningsansökan bevisar bara att Olof gjorde en bra deal och nu försöker paret ångra sig då man inte läste det instilta.

Hur kan Olof flyga till LA i privatjet så här om han nu inte kan åka dit pågrund av stämningar menar ni? Men han visar direkt att han kan åka vars han vill även i coronatider och har en makt få i Sverige vågat drömma om.

@Olof min mästare vi är flera här som tror på dig, låt inte kodapor och liknande försöka komma åt dig med deras amatörmässiga utredningar, du har bevis, lägg fram dem och vi kan alla sätta flashback på plats en gång för alla.
Citera
2021-03-18, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Tänk nu efter väldigt noga ni som hädar min mästare och hans makt.

Kan du inte snälla bara lägga ner det här tramseriet nu och leta reda på någon annan tråd att trolla i. Helst på något helt annat forum.
Citera
2021-03-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag tror han tog hem bilarna från Dubai.

Ferrarin regnr SJH48E och Rolls Roycen regnr ZOM834 verkar ha varit registrerade i Dubai senast. Rollsen verkar ursprungligen vara såld i USA och sen exporterad till Dubai. Ferrarin verkar ha sålts ny i Dubai.

Ferrarin är avställd, gissar att han inte har lust att betala trafikförsäkring på den. Vad gäller Rollsen vet jag inte. Ferrarin betingar fö ett värde motsvarande en ny Volvo v60, dock såklart rätt mkt dyrare att försäkra.. säkert därför den är avställd.

Vårt skatteverk låter meddela att Olof hade exakt 0 kronor i inkomst 2020, så de pengar Olof spenderar är knappast vita pengar utan högst troligt sånna han lurat till sig från folk.
Citera
2021-03-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaMujer
Ferrarin är avställd, gissar att han inte har lust att betala trafikförsäkring på den. Vad gäller Rollsen vet jag inte. Ferrarin betingar fö ett värde motsvarande en ny Volvo v60, dock såklart rätt mkt dyrare att försäkra.. säkert därför den är avställd.

Vårt skatteverk låter meddela att Olof hade exakt 0 kronor i inkomst 2020, så de pengar Olof spenderar är knappast vita pengar utan högst troligt sånna han lurat till sig från folk.

Den gav han till sin fru Svetlana Gustafsson som även är ingraverat i den.

Hon kör inte så bra så han gav den till henne att övningssköra. Sedan är han lite för stor för den så gissar att han har ställt av den för att han knappt har tid att göra den och hans fru inte heller använder den för att plocka upp deras barn från förskolan eller var dem nu är.

https://youtu.be/dYMuFS3H8O0?t=555 Sedan sägs det här att han har flera lyxbilar, men Zlatan blockar hans bilar och sånt svammel.

Dessutom är han just nu i Beverly Hills, han flög privatjet dit och när han knappt i Sverige varför ska den då vara påställd?

Som sagt vet jag inte varför jag ska bli anklagad för att vara troll eller ha diagnos bara för att jag litar och ser upp till Olof????

Jag kommer knappast ha råd med en ferrari som han i klippet säger är värd flera miljoner, vart kommer ert svammel att den är lika mycket värd som en volvo S60????
Citera
2021-03-18, 10:08
Bla bla bla... Jag är verkligen rädd för mästaren och hans ryska maffiamakt. Jag darrar i snoppen!

Riktigt tråkiga åtal mot Olof men tyvärr ingenting om några vapenbrott han ska ha åtalats för och riskerat livstid. Tvärtom desto mer man gräver desto mer uppenbart blir det att Olof bygger luftslott.

Till exempel så stämdes han 2019 för "Elder and Dependent Adult Abuse" och bedrägeri. Alltså killen blåser bokstavligt talat pensionärer. Vilken gangsta!

Olof verkar ha en Filipinsk exfru eller något i USA som hette Mary Grace de Guzman Cruz. Hon verkar ha hetat Mary Grace Cruz Gustafsson ett tag.

I Oktober 2014 köpte Mary Grace en lägenhet på 610 sqft (cirka 57 kvm) i Los Angeles för $260,000. Två månader senare i December såldes lägenheten till Olof för ett hemligt pris. https://blockshopper.com/ca/los-ange...evard-unit-102

För den nyfikne har lägenheten adress 21520 Burbank Boulevard Unit: 102, Los Angeles, CA 91367. Det ligger en halvtimmes bilväg från Beverly Hills där Olof vill få det att låta som att han egentligen bor i något miljardpalats. Han bor alltså egentligen i en skruttig lägenhet hans exfru köpt för $260,000 en halvtimmes bilväg därifrån.

Det ligger ett fall i familjerätten med Olof Gustafsson vs. Mary Grace Cruz Gustafsson ifrån 10 Januari 2018. Jag antar att detta är deras skilsmässa men jag har inte rotat i det eftersom Olofs papper på att han skilt sig är ganska ointressant (för mig).

26 December, 2014, troligtvis innan de gifte och skiljde sig, hette bruden de Guzman Cruz i efternamn. Då var de båda målsägare i ett fall (case number BC597435) där de stämde en Stephen Ajayi, Foxtail Properties, Inc. för en trafikolycka där de krockade och bilen blev skadad. Olyckan inträffade i närheten av korsningen av Burbank Blvd. och Owensmouth Ave., Woodland Hills, CA 91367. Här har ni stämningen för bilolyckan: https://www.docdroid.net/B715k5L/olof-bc597435-pdf

Här nedan kommer alla övriga stämningar mot Olof "Mästaren" Gustafsson:

Case Number: 19STLC06782
Case Title: MERCURY CASUALTY COMPANY, A CALIFORNIA CORPORATION VS OLOF GUSTAFSSON, ET AL.
Filing Date: 07/22/2019

Citat:
MERCURY CASUALTY COMPANY, a
California corporation

Plaintiff,

vs.

OLOF GUSTAFSSON;
KENNETH JOHN SANTIAGO;
DOES 1 through 10, includisve

Defendant(s)

COMPLAINT FOR DAMAGES IN SUBROGATION

[DOES EXCEED $10,000]

Case Number: 19STCV05791
Case Title: LESTER S. LEWIS VS UNICITIZENS FINANCIAL INC., A CORPORATION, ET AL.
Filing Date: 02/19/2019

Citat:
LESTER S. LEWIS,

Plaintiff,

-vs-

UNICITIZENS FINANCIAL INC., a corporation; ADENHEIM, INC., a corporation; ROSE ESCROW, INC., a corporation; REO GROUP, INC., a corporation; TRIPLETT HOMES, LLC., a limited liability company; AXIS MEDIA, a corporation; SHOBERT VARTAN, a.k.a. SEAN V. THOMAS, an individual; OLOF GUSTAFSSON, an individual; DANIEL DAVID REITBERG, an individual; ALAN MENDELSON, an individual; CARMEN MARTIR, an individual; and DOES 1 through 100, inclusive,

Defendants.

COMPLAINT FOR DAMAGES

1. Negligence
2. Deceit [Civil Code §§1709, 1710]
3. Fraud
4. Elder and Dependent Adult Abuse

5. Violaion of Real Estate Settlement Procedures Act
6. Intentional or Reckless Infliction of Emotional Distress;
7. Unfair Business Practice [Business & Professions Code §17200]
8. Unfair Business Practices [Civil Code §1770]
9. Cancellation/Rescission of Documents
10. Quiet Title
11. Declaratory Relief

Case Number: YC072612
Case Title: BRIGHT ENABULELE VS THE REO GROUP, INC.; ET AL
Filing Date: 01/12/2018

Citat:
BRIGHT ENABULELE, an lndividual

Plaintiff,

v.

THE REO GROUP, INC., 21 California Corporation; ADENHEIM, INC., A California Corporation; UNICITIZENS FINANCIAL LLC, a Limited Liability Company; MHC FINANCIAL; SHORBERT VARTAN, AKA “SEAN”, an Individual; CARMEN MARTIR, an Individual; OLOF GUSTAFSSON, an Individual; and DOES 1 through 100,

Inclusive,

Defendants.

COMPLAINT FOR

(1) BREACH OF CONTRACT;
(2) BREACH OF IMPLIED COVENANT OF GOOD FAITH AND FAIR DEALING;
(3) PROMISSORY ESTOPPEL;
(4) RESCISSION CLAIM UNDER TILA (REG. Z);
(5) TILA CLAIMS;
(6) FRAUD;
(7) NEGLIGENT MISREPRESENTATIONS;
(8) UNFAIR BUSINESS PRACTICES — CAL. BUS. & PROF. CODE SECTION 17200; AND
(9) CALIFORNIA FINANCIAL CODE §4970.
Senast redigerad av kodapan 2021-03-18 kl. 10:20.
Citera
2021-03-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Rätt sorglig historia. Han stod där som sjuttonåring i kostym och ville bli stor entreprenör, och vad hände? Bolag med den avlidne Kokainkungens bror, snack om visitkort och människor som ifrågasätter sanningshalten i hans uttalanden. Kan tycka att finns en viss sympati för karln, om han upplever hans liv på ett visst sätt så behöver man inte ifrågasätta det. Så länge han mår bra av det.
Det förklarar väl hans viktuppgång också, från normalvikt till 160+ är bra jobbat, han är nog väldigt ensam, mytomaner brukar sällan ha riktiga vänner, så han söker tröst i cheeseburgare m.m
Citera
2021-03-18, 10:40
Medlem
Älskar hur Mofasi försvarar honom som om han vore Sverige svar på Elon Musk
Allt man behöver veta om snubben får du veta genom hans scams med omprintade Samsung-telefoner som marknadsförs som nå supertelefoner, han har ju blivit totalsågad av flertal youtubers

Att snubben orkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in