2025-07-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Behövde hon en stor säck till hundra dollarsedlar?
Det får ju plats i mina jeansfickor!
Det va en stor typ sopsäck full med valören 100 dollarsedlar. Om jag gissar så va det säker tusen stycken. Valören på sedlarna va alltså 100 dollar. Vete tusan hur man skriver det inser nu att det blev helt tokigt. Hur skriver man det korrekt hjälp mig.
Citera
2025-07-12, 17:03
Medlem
Han är en frisk fläkt i YouTube Sverige, förmodligen mytoman men rörde om i grytan och är underhållande, han har helt klart gått sin egen väg ... Hoppas han är ute snart
Citera
2025-07-12, 19:23
Avstängd
knark-kungens avatar
Så det blev en liten kaffevolta tillslut.

Frågan är om han kommer bli utvisad och åtalad i Frankrike efter avtjänat straff.
Citera
2025-07-12, 19:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det va en stor typ sopsäck full med valören 100 dollarsedlar. Om jag gissar så va det säker tusen stycken. Valören på sedlarna va alltså 100 dollar. Vete tusan hur man skriver det inser nu att det blev helt tokigt. Hur skriver man det korrekt hjälp mig.
Det låter som väldigt mycket pengar det, typ en mille sek!
Varför lägga ut det, idiotiskt om det nu vore äkta pengar osv?!

(hundradollarsedlar)
Citera
2025-07-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det låter som väldigt mycket pengar det, typ en mille sek!
Varför lägga ut det, idiotiskt om det nu vore äkta pengar osv?!

(hundradollarsedlar)
Jag reagerade också. Fick en status uppdatering i telefonen att hon hade publicerat nytt. Då hade hon lagt upp bilder när hon var på ett berg i Marbella tror jag det va och en bild på den här säcken men utan text. En stund senare ungefär tre minuter så va bilden på säcken borta. Jag fick då för mig att det var en bild avsedd att visa Olof men att hon la upp den av misstag.
(hundradollarsedlar) / Tack.
Citera
2025-07-13, 01:13
Medlem
Enligt svettis så ska Olof "coming back home" och alla dokument finns på internet. Vad innebär det? Han är frisläppt alltså?

Är det den här magiska pengasäcken fylld med hundradollars sedlar ludret har levt loppan på medans han suttit inne? Kan någon förklara hur man kan leva på brottsoffers pengar medans hennes man sitter?

Ska inte sådant konfiskeras? Kappsäcken nergrävd på ett berg i Marbella... herregud.
Senast redigerad av Kayana 2025-07-13 kl. 01:17.
Citera
2025-07-13, 03:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Ja gissa om Olof K kommer att spendera dessa 30+ månaderna på att fila på nya lögner att släppa när han kommer ut.

"De 2050 åren reducerades bara för att jag ringde Trum och krävde in en gentjänst".
"Jag levde lyxliv på kåken. Hade fri tillgång till droger, brudar, och kröka. Vakterna stod på min avlöningslista".
"När jag anländer i Frankrike så plockar Wallenberg upp mig i Maybachen. Sedan blir det raka spåret till min yacht för tripp till rivieran"

Ja, denna typ av påståenden fast lite mer kryddade och runt 800 st.
Ser framför mig en Netflix serie. In pre production redan nu
Några månader i kurran , var helt klart värt priset för alla millarna spenderat. Mycket är ju kvar också.
Få se vad fransmännen ska göra med dessa sannolikt äkta Picasso tavlorna.
Jag tror helst de vill glömma allt
To be continued....
Citera
2025-07-13, 06:30
Avstängd
https://ibb.co/KcTDH3k8

Tänker erkänna nu.

Edit: Tydligen utlämnad till Frankrike sen.
Senast redigerad av 400Ben 2025-07-13 kl. 06:38.
Citera
2025-07-13, 06:52
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khotz
Har någon länk till fruns sociala medier?
https://www.instagram.com/svetlana_gustafsson
Citera
2025-07-13, 07:00
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://ibb.co/KcTDH3k8

Tänker erkänna nu.

Edit: Tydligen utlämnad till Frankrike sen.

Redan avhandlat sedan länge om du läser lite i tråden.
Citera
2025-07-13, 07:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Redan avhandlat sedan länge om du läser lite i tråden.

Ok läste en sida bak iaf. Sorry.
Citera
2025-07-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Fyfan, som jag tidigare skrev kommer han skryta om sina bästa advokater som fick ned tiden, sen hävda att han ”aldrig blev dömd”
Precis som "svenske" Paul Mardirossian som greps i Sydamerika av amerikanska agenter för narcoterrorism, gjorde en plea deal där han golade allt och alla och fick sedan åka hem. Han säger i intervjuer att allt lades ner, att hans advokater slog det amerikanska rättssystemet men så var det inte. Han dömdes men i en plea bargain. Finns en kul tråd om det, så klart är Novus4212 kungen i den tråden också: (FB) "Svenske" knarksmugglaren Paul Mardirossian, 42, gick rakt i USA:s terrorfälla

Inte ens när Mardirossians plea bargain fick att ladda hem på Justitiedepartementets hemsida och där det stod uttryckligen att Mardirossian golat så ville vissa idioter tro på det utan de köpte Mardirossians lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
Plea agreement för Olof K:
https://gofile.io/d/pmbkHZ
Här är en sammanfattning av de viktigaste delarna i Olof K. Gustafssons plea agreement, dvs. erkännandeförhandling i USA, enligt ChatGPT.
Citat:
## 🎯 **Brott och erkännande**

Olof Kyros Gustafsson erkänner sig skyldig till **sex åtalspunkter** i ett större åtal:

1. **Konspiration för bedrägeri via post och internet (18 U.S.C. § 1349)**
2. **Bedrägeri via internet (18 U.S.C. § 1343)**
3. **Bedrägeri via post (18 U.S.C. § 1341)**
4. **Konspiration för penningtvätt (18 U.S.C. § 1956(h))**
5. **Penningtvätt genom att dölja ursprung (18 U.S.C. § 1956(a)(1)(B)(i))**
6. **Internationell penningtvätt (18 U.S.C. § 1956(a)(2)(B)(i))**

Han erkänner att ha lett Escobar Inc. som använde Pablo Escobars namn för att lura kunder att köpa fiktiva produkter (t.ex. mobiltelefoner, eldkastare och “Escobar Cash”) som aldrig levererades.

## 💸 **Bedrägeriet och dess omfattning**

* **Totalt uppskattad skada: ca 1,3 miljoner USD**
* Användes falsk marknadsföring via influencers och skickade fejkprodukter eller “Certificate of Ownership” för att lura betalningsleverantörer att neka återbetalning.
* Kunder betalade via PayPal, Klarna, Stripe, Coinpayments m.m.
* Pengarna fördes till bankkonton i USA, Sverige, Förenade Arabemiraten och Spanien – ibland via släktingar – och spenderades privat.

## 🧼 **Penningtvätt**

* Fonder från bluffarna tvättades via flera konton i olika länder.
* Exempel: \$10,000 från JP Morgan → Wells Fargo → Abu Dhabi Islamic Bank.
* Syftet var att dölja pengarnas ursprung och innehavare.

## ⚖️ **Straffpåföljder (möjliga och föreslagna)**

### ➤ **Maxstraff enligt lag:**

* **120 års fängelse (20 år per åtalspunkt)**
* **2,25 miljoner USD i böter (eller dubbla vinsten/skadan)**
* **Obligatorisk återbetalning till offer (ca 1,3 miljoner USD)**

### ➤ **Rekommenderat straff från åklagaren i plea deal:**

* **Max 33 månaders fängelse**, förutsatt att Gustafsson följer alla villkor.
* **Förverkande av 396,956 USD** i ett konto hos Klarna.
* Betala 25 000 USD före dom som delbetalning.

## 🛂 **Invandring och andra konsekvenser**

* Gustafsson går frivilligt med på att **förlora sitt gröna kort och rätten att vistas i USA**.
* Han går även med på att **bli utlämnad till Frankrike** om det landet begär det (han är föremål för en utredning där också).

## 📝 **Viktiga juridiska eftergifter från Gustafsson**

* Han **avstår från rätten att överklaga domen** om den ligger inom det överenskomna ramarna.
* Han **ger upp rätten att ifrågasätta** bevis, process eller straff i efterhand – utom i fall av **ineffektiv advokat eller ny bevisning**.
* Han **kan inte dra tillbaka sitt erkännande** om inte domstolen ogiltigförklarar avtalet.

Väl hemma i Sverige så intervjar Lokalen sin idol Golof:
Senast redigerad av thinkmachine 2025-07-13 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in