2025-03-29, 15:21
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Så dröjer en registrering i Inmate Locator online kan det tyda på, men behöver inte att vara, att Olof sjunger som en kanariefågel.

Time will tell......

Svårt att gola när det inte finns något att gola om/på Olof och Escobar INC är en "one man show" sen äggskallen Reitberg lämnade. Hela Escobar och Colombia-grejen är bara Olofs skådespel för att verka tyngre än vad han är. Det finns ingen och har inte funnits någon tyngd i Escobar-namnet på minst 20 år.

Det har ju spekulerats i om det var Reitberg som var den faktiska hjärnan bakom alla scams men det kan knappast vara honom som fettot förväntas gola på heller. Han hade blivit plockad av amerikanska myndigheter för länge sedan om dom hade haft något alls på honom.

Nä, Olof lär få några år för dom förhållandevis små bedrägerierna han utfört.

/#LOUDmouth#
Citera
2025-03-29, 18:10
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Svårt att gola när det inte finns något att gola om/på Olof och Escobar INC är en "one man show" sen äggskallen Reitberg lämnade. Hela Escobar och Colombia-grejen är bara Olofs skådespel för att verka tyngre än vad han är. Det finns ingen och har inte funnits någon tyngd i Escobar-namnet på minst 20 år.

Det har ju spekulerats i om det var Reitberg som var den faktiska hjärnan bakom alla scams men det kan knappast vara honom som fettot förväntas gola på heller. Han hade blivit plockad av amerikanska myndigheter för länge sedan om dom hade haft något alls på honom.

Nä, Olof lär få några år för dom förhållandevis små bedrägerierna han utfört.

/#LOUDmouth#
Precis. Det har varit en soloshow sen Reitberg lämnade.
Citera
2025-03-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Är Olof skyldig till något brott som inte vi alla är mer eller mindre skyldiga till också?

Vad har han egentligen gjort?
Sålt mobiltelefoner utan att leverera?
Jag vet inte vad du gör på fritiden, men jag brukar inte försöka lura sjuka gamlingar på deras bostäder, inte mina polare heller. Jag håller heller inte på så mycket med bedrägerier, penningtvätt eller vapenbrott.

Umgås du mycket med såna som Olof så kan jag förstå varför sånt ses som skitsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
/#LOUDmouth#
Du menar man skulle ha plockat Reitberg utan några bevis innan Olof golar på honom? Du tror inte det är smartare att vänta tills Olof golar så att man har bevis och grund för att gå på honom också?
Citera
2025-03-29, 19:05
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Jag vet inte vad du gör på fritiden, men jag brukar inte försöka lura sjuka gamlingar på deras bostäder, inte mina polare heller. Jag håller heller inte på så mycket med bedrägerier, penningtvätt eller vapenbrott.

Umgås du mycket med såna som Olof så kan jag förstå varför sånt ses som skitsaker.
Men vad har Olof gjort?
Varför sitter han fängslad och tror sig riskera livstids fängelse i Usa?
Litet kort bara.
Citera
2025-03-29, 19:42
Medlem
Citat:
Men vad har Olof gjort?
Litet kort bara.
Främst för alla bedrägerier och penningtvätt som USA plockat honom. Han har sålt diverse produkter under Escobar namnet och inte levererat något, FBI agenter har gjort provköp i hans nätbutiker och Olof har tagit myndighetens pengar och inte levererat något. Så han har skitit i det blå skåpet, som man brukar säga.
Penningtvätten är också klappat och klart då det också skötts väldigt klumpigt.

Han kommer inte få livstid, han är bara rädd och korkad.
Citera
2025-03-29, 19:46
Medlem
Citat:
Men vad har Olof gjort?
Litet kort bara.
Gör som alla andra sök bakåt i tråden! Vi skall inte behöva göra allt jobb åt dig! Lycka till och ha en bra och rolig helg.
Citera
2025-03-29, 19:49
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Främst för alla bedrägerier och penningtvätt som USA plockat honom. Han har sålt diverse produkter under Escobar namnet och inte levererat något, FBI agenter har gjort provköp i hans nätbutiker och Olof har tagit myndighetens pengar och inte levererat något. Så han har skitit i det blå skåpet, som man brukar säga.
Penningtvätten är också klappat och klart då det också skötts väldigt klumpigt.

Han kommer inte få livstid, han är bara rädd och korkad.
Så han är lika oskyldig som dom flesta av oss.
Massor av folk luras litet till mans,
Säljer trasiga produkter på Tradera och Blocket och snattar i butiken.

Det verkar inte vara något man åker i fängelse för.
Citera
2025-03-29, 19:51
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Gör som alla andra sök bakåt i tråden! Vi skall inte behöva göra allt jobb åt dig! Lycka till och ha en bra och rolig helg.
Jag har sökt och hittar inget som är straffbart med år i fängelse.

Litet bedrägeri får man inte något hårt straff för.
Citera
2025-03-29, 20:00
Medlem
Citat:

Tror du Spanien skulle hålla han häktad under lång tid och utlämnad till Usa om det inte fanns nåt straffbart han gjort???
Citera
2025-03-29, 20:30
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Tror du Spanien skulle hålla han häktad under lång tid och utlämnad till Usa om det inte fanns nåt straffbart han gjort???
Så jag vill veta varför.
Han verkar inte vara så farlig,
Citera
2025-03-29, 21:16
Medlem
Ambityps avatar
Citat:

Då får du öva på att söka lite bättre fupen finns här i tråden. Du kanske kan fråga någon vuxen eller en vän om hjälp?
Citera
2025-03-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hon satt inne nästan 30år sen är det lite skillnad på medhjälp till mord
Olof K har lekt amerikan länge och då passar det nog bättre att han skakar galler där han känner sig mest hemma....i Trumpland.

Kanske kan Trump benåda honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in