Citat:
Ursprungligen postat av
Ambityp
Jag tror inte att han har varit utfattig, men inte den miljardär han har utgett sig för att vara. Några miljoner har han uppenbarligen satt sprätt på under åren. Men det kan ju å andra sidan kan ju vem som helst göra om man säljer sitt hus, och Olof har inget hus vad jag vet

Har han haft ett hus som han sålt och levt på de pengarna? Den teorin har jag inte hört förut. Min uppfattning var annars att Olof aldrig egentligen haft någon stadga av typen att han skulle kunna köpa fast egendom. Mer rakt in i scamlivet från början, så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ambityp
Men du glömmer en viktig aspekt.
Olof (och Svetlana?) är en scammer! Varför tror du att han reser runt och bor på olika ställen? Han tar in en vecka på ett hotell eller Airbnb med falskt kontokort, för att försvinna från platsen utan att betala... Övertygad om att det är så han allt som oftast gör.
Det köper jag inte. Olof har tattat runt i mer än ett årtionde. Finns ingen chans att han skulle kunna begå kort- och hotellbedrägerier dussintals gånger om året utan att såväl åka in som bli portad hos varenda hotellkedja, bokningsapp och kortföretag.
Det troligaste är att Olof faktiskt lyckats med ett och annat skurkstreck och fått in pengar. Även om det förstås inte är i den Al Capone-storleksordning som Olof själv velat göra sken av.