2024-10-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Svetlana hade alltså tänkt att stanna i Dubai 3-4 månader men har redan tröttnat. Vill istället hyra en enorm villa med pool på Bali eller i Thailand.
Verkar skita totalt i Olof 😁.
Ja hon måste väl sticka från hotellnotorna i dubai nu innan hon blir lyst där och spärrad för utresa. Next stop Bali!
Citera
2024-10-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Jag hade en teori ett tag.
Olof har ju en syrra som även hon är ekonomiskt brottslig. Hon har ju dragit in äckligt mycket pengar på sitt Think Pink.

Hon i sin tur tvättar pengar via Escobar Ink, och Olof köper/säljer konst och klockor.
Så min tanke var att hela Escobars "förmögenhet" är egentligen Think Pinks pengar

Vid betalningar via Escobar Inc stod ju Svettis som betalningsmottagare.

Så att hon är oskyldig och inte vet något om Olofs scams är ren bullshit
Det är väl olofs moster?

Men jag tror du tänker rätt.
Follow the money från think pink och se vilka vägar dom tagit?
Utan att ha följt TP fallet... men det rör sig väl om många miljoner som kommunerna har betalat in till TP
Citera
2024-10-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ja hon måste väl sticka från hotellnotorna i dubai nu innan hon blir lyst där och spärrad för utresa. Next stop Bali!

Betalar man inte för sig i Dubai räknas det som stöld direkt av kungafamiljen (vilket det ju alltid är på det ena eller andra sättet) och har hon inga pengar gör hon nog gott i att dra illa kvickt. Att hon fortfarande har möjligheten har nog bara med hennes kön att göra. För hur vidriga de än är mot kvinnor där har de lixom inte gått upp för dem att de kan vara ansvariga för sina egna affärer, de letar alltid efter en man först.
Citera
2024-10-22, 21:47
Medlem
Jag vill bara veta om tjockisen blivit smalare..
De lär ju inte servera hans favorit, oxfilé med potatismos.
Hoppas att killen får dessa 2000år i fängelset
Citera
2024-10-23, 01:22
Medlem
truly.adolphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Jag vill bara veta om tjockisen blivit smalare..
De lär ju inte servera hans favorit, oxfilé med potatismos.

Vet inte. Men det är inte säkert att han tappar kilon. I Svd-podden påstod Olof att han ätit insmugglad friterad kyckling från KFC.
Citera
2024-10-23, 01:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Vet inte. Men det är inte säkert att han tappar kilon. I Svd-podden påstod Olof att han ätit insmugglad friterad kyckling från KFC.

Man vill inte vet var den kycklingen har varit.
Citera
2024-10-23, 01:55
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp
Jag tror inte att han har varit utfattig, men inte den miljardär han har utgett sig för att vara. Några miljoner har han uppenbarligen satt sprätt på under åren. Men det kan ju å andra sidan kan ju vem som helst göra om man säljer sitt hus, och Olof har inget hus vad jag vet
Har han haft ett hus som han sålt och levt på de pengarna? Den teorin har jag inte hört förut. Min uppfattning var annars att Olof aldrig egentligen haft någon stadga av typen att han skulle kunna köpa fast egendom. Mer rakt in i scamlivet från början, så att säga.
Citat:
Men du glömmer en viktig aspekt.

Olof (och Svetlana?) är en scammer! Varför tror du att han reser runt och bor på olika ställen? Han tar in en vecka på ett hotell eller Airbnb med falskt kontokort, för att försvinna från platsen utan att betala... Övertygad om att det är så han allt som oftast gör.
Det köper jag inte. Olof har tattat runt i mer än ett årtionde. Finns ingen chans att han skulle kunna begå kort- och hotellbedrägerier dussintals gånger om året utan att såväl åka in som bli portad hos varenda hotellkedja, bokningsapp och kortföretag.

Det troligaste är att Olof faktiskt lyckats med ett och annat skurkstreck och fått in pengar. Även om det förstås inte är i den Al Capone-storleksordning som Olof själv velat göra sken av.
Citera
2024-10-23, 08:48
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Har han haft ett hus som han sålt och levt på de pengarna? Den teorin har jag inte hört förut. Min uppfattning var annars att Olof aldrig egentligen haft någon stadga av typen att han skulle kunna köpa fast egendom. Mer rakt in i scamlivet från början, så att säga.

Här är vi överens. Jag menade inte att Olof ägt et hus som han sålt. Det jag menade var att de flesta medelsvensson skulle kunna leva Olofs liv i ett par år om man sålde sitt hus. Alltså så rik är han inte...

Citat:
Det köper jag inte. Olof har tattat runt i mer än ett årtionde. Finns ingen chans att han skulle kunna begå kort- och hotellbedrägerier dussintals gånger om året utan att såväl åka in som bli portad hos varenda hotellkedja, bokningsapp och kortföretag.

Det troligaste är att Olof faktiskt lyckats med ett och annat skurkstreck och fått in pengar. Även om det förstås inte är i den Al Capone-storleksordning som Olof själv velat göra sken av.

Ja givetvis har han lyckats med en del bedrägerier. Men det ena utesluter ju inte det andra. En scammer är en scammer i alla situationer.
Citera
2024-10-23, 09:38
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ja givetvis har han lyckats med en del bedrägerier. Men det ena utesluter ju inte det andra. En scammer är en scammer i alla situationer.
Att Olof hållt stilen, så att säga, med en och annan springnota tvivlar jag inte på.
Citera
2024-10-24, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Man vill inte vet var den kycklingen har varit.

Hahaha! Amen, vafan, så jävla sugen på kyckling kan fan ingen vara! Kyckling med smak av Manuels röv
Citera
2024-10-24, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är väl olofs moster?

Men jag tror du tänker rätt.
Follow the money från think pink och se vilka vägar dom tagit?
Utan att ha följt TP fallet... men det rör sig väl om många miljoner som kommunerna har betalat in till TP

Ja men just. Moster är det ja. Tack för rättelsen.
Citera
2024-10-25, 17:01
Medlem
Citat:
Att Olof hållt stilen, så att säga, med en och annan springnota tvivlar jag inte på.

Sedan skall man inte glömma att det är lätt att ta in på lyxhotell för en natt och posta bilder därifrån i någon vecka och måla upp en bild av att man bor så permanent.
Samma sak att ta en selfie utanför och snacka om hur fint det är utan att ns bo där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in