2016-02-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
För det första tycker jag det är bra att de aldrig hört talas om Jante-lagen. Hybris och narcissism ser jag inte som ett problem, jag själv irriterar ständigt min omgivning med alldeles för höga mål - MEN jag uppfyller dem! Precis som Zara Larsson gör, jag har inga tvivel i världen om att hon kommer bli miljardär, förutsatt att hon slår igenom i USA vilket jag tror hon kommer göra.

Hybris blir ett problem när man inte kan leva upp till den, så faran är om Olof inte börjar tjäna några stora pengar. Då kan hybrisen, viljan att uppfylla sin grandiosa självbild, ta sig mer negativa uttryck - självförakt, bedrägeri, en ännu mer uppblåst självbild för att täcka upp för den förra.

Mer hybris åt folket, oavsett hur det går för Olof och Zara (men to be honest, inte rättvist att sätta ihop Zara med honom - hon har rimligare mål) så diggar jag dem mer än någon mellanmjölks-Svensson som hatar!

Men det är just det som är så roligt. Många säger jantelagen hela tiden, men det känns rätt förlegat och mer 60- och 80-tal. Nuförtiden har ingen några problem med att människor tjänar stora summor. Inte fan är det någon som bitchslappar Notch för att han sålde Mojang, utan det är mest "grattis mannen".
Men mer on topic, humorn är ju i personen själv. Han photshoppar alltså sitt huvud på Daniel Craigs bond-bild...Han kallar sig själv "Sir Olof...". Allt är bara för mycket.
Citera
2016-02-10, 09:53
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Men det är just det som är så roligt. Många säger jantelagen hela tiden, men det känns rätt förlegat och mer 60- och 80-tal. Nuförtiden har ingen några problem med att människor tjänar stora summor. Inte fan är det någon som bitchslappar Notch för att han sålde Mojang, utan det är mest "grattis mannen".
Men mer on topic, humorn är ju i personen själv. Han photshoppar alltså sitt huvud på Daniel Craigs bond-bild...Han kallar sig själv "Sir Olof...". Allt är bara för mycket.

Okej, jag erkänner att jag hade satt mig in för dåligt i det här caset. Gick in på Van Bancos hemsida och mådde uppriktigt dåligt. Han har skrivit långa sidor där han berättar om sig själv, sina tankegångar, hur Mr. Olof Gustavsson mycket ambitiöst tagit sig för det ena och det andra.

Jag tar inte tillbaks ett ord om Zara Larsson, men den här kille skulle nog ärligt talat (i all välmening) må bra av att prata med en terapeut.
Senast redigerad av Wildsome 2016-02-10 kl. 10:03.
Citera
2016-02-10, 12:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Okej, jag erkänner att jag hade satt mig in för dåligt i det här caset. Gick in på Van Bancos hemsida och mådde uppriktigt dåligt. Han har skrivit långa sidor där han berättar om sig själv, sina tankegångar, hur Mr. Olof Gustavsson mycket ambitiöst tagit sig för det ena och det andra.

Jag tar inte tillbaks ett ord om Zara Larsson, men den här kille skulle nog ärligt talat (i all välmening) må bra av att prata med en terapeut.

Tror han även skulle gå med på att prata med rådgivare som kan ifrågasätta hans idéer. Det är lite Hitlervarning på människor som avfärdar kunniga och nyfikna som bittra jantelagare - strategimöten med kritik skulle även Zara Larsson och hennes management behöva.
Citera
2016-02-11, 00:00
Medlem
B´stards avatar
Haha, nu har han lagt på sig ett par kilo ser jag. Sidan är lika fail som vanligt, de flesta länkarna är döda... ...att han inte ens orkar ljuga tillräckligt för att försöka fylla sina skitsidor säger en del.
Citera
2016-02-13, 17:07
Medlem
Jag är helt mållös.. Har läst igenom alla 87 sidor de senaste dagarna och det var ständiga sjuka vändningar. Kollade igenom "Adenheim" lite:

"Sir Olof K. Gustafsson and Sir Daniel D. Reitberg were knighted by a Holy Roman Catholic Order on Saturday, June 13, 2015 in California, USA. Other knights of the order include the worldwide acclaimed and well-known artist and long-time friend of popstar Michael Jackson, Sir Brett-Livingstone Strong whom was nominated by Michael Jackson’s ex-wife Debbie Rowe."

Helt fantastiskt detta. Vilket jävla sjukhuvud.

http://adenheim.com/adenheim-partners-knighted/
Citera
2016-02-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Det där måste vara någon form av rekord i illasittande kavaj.

Ge grabben en egen TV-show. Snälla!

Killen har helt klart för stor kostym, både bildligen och bokstavligt talat, kul!

Angående diagnoser, ja, någon slags personlighetsstörning och ev. autism, hans blick ser så där död ut som den kan göra på autister. Kanske han var en sådan där "jobbig" autistunge som kastade saker,slogs och skrek när han gick på dagis, därav att farsan spårade ur och började misshandla honom?
Citera
2016-02-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
http://www.ladda-upp.se/bilder/dyysgymbgiysfs/

OMG!

"Samson Biceps" look-alike kysser "Gudfaderns" hand...

Allvarligt.... vad har Olof för diagnos utöver patologisk narcissism.....

Off Topic....

Sjuk likhet mellan "Daniel" och "Jesper" (aka Samson Biceps).... Extraknäcka som bodydouble i kommande produktioner....? Fast han är nog inte lika välhängd som Samson med tanke på hur han försöker hävda sig...

http://adenheim.com/wp-content/uploa...5303594572.jpg

http://sverigesradio.se/diverse/appd...39_520_292.jpg

Skulle faktiskt kunna vara så illa att han har en schizoaffektiv störning som i värsta fall kan bryta ut i en svår psykos. Möjligen lever han i en fantasivärld (vanföreställningar om sin egen storhet och obegränsade förmågor) där han maniskt målar upp stora visioner, för att emellanåt krascha ned i djupa depressiva hål.

Fakta om schizoaffektivt syndrom:

Vad är schizoaffektiv sjukdom?

Sammanfattning: Den schizoaffektiva sjukdomen (tidigare kallat cykloid psykos) är en blandning av symtom från olika delar av det psykiatriska spektrat, och snabba växlingar dem emellan. Här finns maniska och depressiva symtom, ibland med övervikt för det ena eller det andra, typiskt med snabba växlingar inom episoden. Därutöver vanföreställningar och hallucinationer såsom vid schizofren sjukdom.

Med en fot i varje.

Diagnosen innebär, förenklat, att man står med en fot i det bipolära spektrat (affektiva) och den andra foten i sjukdomen schizofreni.
Citera
2016-03-10, 13:57
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Olof kör en klassisk "Fake it 'till You make it"! Problemet är att han förr eller senare kommer förskingra någons investerade medel och försvinna spårlöst för att sedan hittas död bakbunden i öknen! Burr!
Citera
2016-03-11, 11:07
Medlem
Ja man undrar ju vad som gick fel i uppväxten. Det här känns något som går att beskylla föräldrarna på... Kanske gick det liiite för bra när han var liten och en tanke att det var så enkelt i det verkliga livet
Citera
2016-03-11, 11:49
Medlem
Kan inte släppa den här tråden, olof är bland det mest fascinerade i mitt liv just nu. Finns det någon ny skåpmat som inte framgått i tråden?
Citera
2016-03-12, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har följt denna tråd, när den poppar upp då o då. Vad sysslar han med egentligen? Flashiga hemsidor, flashiga adresser, flashiga kostymer, m.m. Vad får han ut av det? Finns inte mycket info på hans hemsidor ju.
Han är mäklare.
Citera
2016-03-12, 20:35
Medlem
Ratads avatar
Är det någon som kan tänka sig att bara för skojs skull söka assistans av Olof eller begära ett prospekt eller vad fan man nu ber ett företag som deras att göra? Sidan är så full av floskler att jag fattar nada av vad de faktiskt är tänkta att utföra.

Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Han är mäklare.

Vacker hyllning till Sir Holyness Master Olof Biceps!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in