2024-08-15, 09:04
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Han är mer mytoman än kriminell så lite märkligt att USA utfärdar arresteringsorder och allt krångel med utlämningsprocess mm. Olof är max en pytteliten bedragare som på Blocket

Alltså du är medveten om att de flesta länder har hela myndigheter med hundratals anställda som jobbar med just det här va? Inte som att dom måste ringa in nån stackare som egentligen var ledig, och förstöra dennes helg bara för att få lägga vantarna på Golof. Det du beskriver som "krångel" är business as usual för dom som jobbar med det här trehundra dagar per år.

Är det så att Golof är en pytteliten bedragare på Blocket så kommer det visa sig i rättegången som precis som allt annat som skett i denna process är business as usual för de som jobbar med det.

Det enda som inte är rutin här är att fettot i fråga har något dussin fans på internet som fallit för hans bullshit och fått för sig att det här är någon superspeciell megaprocess som hela statsmaskinen i USA slitit hårt med för att fängsla deras favoritfetto.
Citera
2024-08-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Alltså du är medveten om att de flesta länder har hela myndigheter med hundratals anställda som jobbar med just det här va? Inte som att dom måste ringa in nån stackare som egentligen var ledig, och förstöra dennes helg bara för att få lägga vantarna på Golof. Det du beskriver som "krångel" är business as usual för dom som jobbar med det här trehundra dagar per år.

Är det så att Golof är en pytteliten bedragare på Blocket så kommer det visa sig i rättegången som precis som allt annat som skett i denna process är business as usual för de som jobbar med det.

Det enda som inte är rutin här är att fettot i fråga har något dussin fans på internet som fallit för hans bullshit och fått för sig att det här är någon superspeciell megaprocess som hela statsmaskinen i USA slitit hårt med för att fängsla deras favoritfetto.
Du fattar väl att dom inte bara kommer att släppa han utan vidare efter ett telefonsamtal från UD

Vi får se....
Citera
2024-08-15, 09:08
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Att bli överförd från USA är inget man blir bara sådär men det fattar du säkert. Eftersom USA nu lagt ner tid på detta talar inte till hans fördel angående det.

Om han nu blir fälld det återstår att se.

Jag vet mycket mer om hur den processen funkar än du någonsin kommer att veta. Så jag har full koll på vad jag talar om.

Säger USA ja till överföring efter ansökan och efter att straffet är definitivt, så kommer Sverige att bifalla hans ansökan om överföring inom en tidsperiod av 2-3 veckor.

Han blir 1000000000% fälld. Det blir en plea bargain. Om han nu inte fuckar upp det också.

Sköter han sina kort rätt så ca 4-5 år. Kan bli mindre om han ger dom mycket information. Har han tur får han credit for time served vilket bör vara runt 1 år.

2/3 på 4-5 år minus ett år är inte så mycket.

Har sagt ovan mer eller mindre sedan dagen han greps i Spanien.

Dom som svamlar om 15-20år har ingen aning om vad dom talar om och har sett för mycket på TV. Kan för övrigt nämna att jag tycker att nivån på denna tråd har markant blivit mycket mer IQ-befriad sen det kom ut att Olof nu lämnas ut.

Synd.
Citera
2024-08-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju hans samröre med Escobarfamiljen som är den springande punkten, inte några mobiler.

– I USA riskerar han ett långt fängelsestraff och att få avtjäna det i ett högsäkerhetsfängelse. Detta för att de anklagar honom för samröre med narkotikaterrorister, något de ser mycket allvarligt på

– Dessutom har de flesta brott och händelser han anklagas för i USA ägt rum i Sverige och varit riktade mot svenska företag och konton. Så hans fall bör hanteras i Sverige

https://www.expressen.se/nyheter/var...mnas-till-usa/
Dom två citaten du hänvisar till är ju vad advokaten Sebastian Scheiman påstår och säger vilket dessutom är en stor lögn.
Citera
2024-08-15, 09:13
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Du fattar väl att dom inte bara kommer att släppa han utan vidare efter ett telefonsamtal från UD

Vi får se....

Det kommer inga telefonsamtal från UD, dom har haft gott om tid på sig att engagera sig i den här frågan men valt att avstå.
Citera
2024-08-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag vet mycket mer om hur den processen funkar än du någonsin kommer att veta. Så jag har full koll på vad jag talar om.

Säger USA ja till överföring efter ansökan och efter att straffet är definitivt, så kommer Sverige att bifalla hans ansökan om överföring inom en tidsperiod av 2-3 veckor.

Han blir 1000000000% fälld. Det blir en plea bargain. Om han nu inte fuckar upp det också.

Sköter han sina kort rätt så ca 4-5 år. Kan bli mindre om han ger dom mycket information. Har han tur får han credit for time served vilket bör vara runt 1 år.

Dom som svamlar om 15-20år har ingen aning om vad dom talar om och har sett för mycket på TV. Kan för övrigt nämna att jag tycker att nivån på denna tråd har markant blivit mycket mer IQ-befriad sen det kom ut att Olof nu lämnas ut.

Synd.
Jag skrev från början att han är småkriminell det är andra som talat om flera hundra år.

Sedan 2-3 veckor...Ja men innan USA behandlar ansökan kan ta lång tid det vet du väl
Citera
2024-08-15, 09:16
Medlem
Citat:
Det kommer inga telefonsamtal från UD, dom har haft gott om tid på sig att engagera sig i den här frågan men valt att avstå.
Desto bättre ha ha. Den feta grisen behöver som sagt komma ner på jorden. Ska bli roligt om en svensk journalist kan rapportera från rättssalen
Citera
2024-08-15, 09:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Nej, varför skulle det ens det?

Det är bara om Olof själva begär hjälp, vilket han har, men UD lägger sig inte in i själva processen utan ser till att mänskliga rättigheter, tillgång till en advokat, etc, efterföljs.

Olof är en nobody och en småfisk men han målar upp sig själva till att vara en stor internationell player.
Citera
2024-08-15, 09:21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag skrev från början att han är småkriminell det är andra som talat om flera hundra år.

Sedan 2-3 veckor...Ja men innan USA behandlar ansökan kan ta lång tid det vet du väl

"Vet du väl"....sluta nu när jag säger att jag vet mycket mer om denna process än vad du någonsin kommer att veta så lägg ner.

Vet du ens när USA kommer att ens behandla en eventuell ansökan? Nej, det gör du inte.

Det är först när Olof har fått sitt definitiva straff och ingen överklagan kommer/har skett, som t.ex vid en Plea Bargain frånsäger du dig rätten att överklaga, och först när Olof har hamnat på det fängelse där han skall spendera sin tid så kan han lämna in sin ansökan om överföring via deras counselor som i sin tur skickar den till DOJ som behandlar den. Tar ibland upp till ca 6 månader.

OM USA beviljar denna så skall Sverige bevilja densamma och det tar ungefär 2-3 veckor sen skall logistiken arrangeras och den är extremt komplicerad men allt detta visste du ju redan, eller hur?
Citera
2024-08-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212

Synd.

Det sitter en handfull svenskar fängslade i USA just nu, vissa för grova brott andra för mindre grova. USA är inte direkt känt för att låta vilja låta människor som begått brott mot amerikaner avtjäna sina straff i hemländerna
Citera
2024-08-15, 09:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Expressen:

"Den svenske affärsmannen Olof K Gustafsson ska utlämnas från Spanien till USA där han är anklagad för mer än 100 olika brott.

En spansk domstol har godkänt utlämningen, rapporterar Sydkusten.

Enligt hans advokat riskerar klienten ett långt fängelsestraff – men samtidigt pågår en annan process som bromsar utlämningen.

– Han har sökt asyl i Spanien så utlämningen är pausad i väntan på beslut i asylfrågan, säger avokaten Sebastian Scheiman."

Varför kallar de honom affärsman och inte bedragare? Och svenskar kan inte få asyl i andra EU-länder, han saknar ju helt verklighetsförankring!
Citera
2024-08-15, 09:34
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Instagam;
Hans fru hade inte hört något om utlämningen påstår hon.
Sen fejkar hon en ledsen min och skålar med kameran....

Hur skall man tolka den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in