Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Det jag personligen tycker blir intressant med en rättegång i USA är att då får vi insyn hur han har haft råd att köpa sina bilar. I mitt arbete träffar jag många framgångsrika företagare och Olof är definitivt inte en framgångsrik företagare enligt mig. En pösmunk är en bättre beskrivning på Olof.
Jag vet väldigt lite om Olof men han är ett totalt misslyckande. Definitivt ingen affärsman på någon nivå.
Frågar du mig så är det heller inte telefonerna som spökar utan konsten och konsten har orkestrerats av andra. Olof har bara varit en puppet.
Det som kan bli riktigt svettigt för Olof är urkundsförfalskningen för den är inte nådig i det federala systemet. Där har du minst 2 år som skall avräknas ovanpå allt annat som du blir dömd för. Vill domaren vara riktigt jävlig så kan domaren döma att flera liknande sådana åtal körs efter varandra men är ovanligt och väldigt vanligt att åklagaren droppar just den åtalspunkten i en plea bargain.
I en plea bargain så kommer allt att komma fram såvida inte något hamnar under seal vilket då indikerar att Olof har sjungit som en näktergal.
Det som sedan kommer att hända är att Olof begär att avtjäna straffet i Sverige och det blir oftast beviljat så länge Olof inte har varit för besvärlig enligt USA och då tar svenska regler över. Dvs han avtjänar 2/3 och sen blir det villkorligt
Säger fortfarande att han får ca 4-5 år. Mest troligt 4 år. Mycket beror på vilken domare han får.