• 1
  • 2
2011-01-27, 16:54
Medlem
Hej!(På moderators förslag startas tråden här)

Idag är det som vissa vet, minnesdag för förintelsens offer. Här på Flashback har vi istället en minnesdag för själva förintelsen, och frågan står i rubriken.

Själv tänker jag sätta mig ner med en god bok relaterad till ämnet. Efter det kanske äta lite traditionsenlig mat för att sedan sätta mig ned och ägna några tankar åt Hitler, Himmler och alla modiga soldater som gjorde det hela möjligt.

Hur firar ni förintelsen?
Tack och sieg!
2011-01-27, 16:56
Medlem
ahleckss avatar
Det gör jag inte.
2011-01-27, 16:57
Medlem
Tronkans avatar
inget direkt att fira. en jävla massa människor som dog under totyr m,m. ingen människa bör bli behandlad som de blev behandlade. dock är det 70 år sedan nu. så jag har inget behov av att sörja eller fira.
2011-01-27, 16:58
Medlem
Dumbbells avatar
Det känns ju jävligt korkat att fira något så korkat? Och nej jag påstår inte att julafton är bättre så ni behöver inte påpeka det.
2011-01-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahlecks
Det gör jag inte.

Det behöver man inte göra om man inte vill!
2011-01-27, 17:01
Medlem
fraKturs avatar
Vad exakt är det du firar med förintelsen? Alla dödsoffer?
2011-01-27, 17:02
Bannlyst
Kära du, bara för att judarna påstår att en ''Förintelse'' skett på deras egna folk behöver detta inte vara sant.

Tänk dig om negrer skulle äger 80 % av amerikansk media, driva de starkaste lobbygrupperna i världen och kontrollerar all världens finans. Hur svårt skulle det vara att hitta på historiska sagor. Inte särskilt.
2011-01-27, 17:05
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Compantino
Kära du, bara för att judarna påstår att en ''Förintelse'' skett på deras egna folk behöver detta inte vara sant.

Tänk dig om negrer skulle äger 80 % av amerikansk media, driva de starkaste lobbygrupperna i världen och kontrollerar all världens finans. Hur svårt skulle det vara att hitta på historiska sagor. Inte särskilt.

Hur förklarar det att min gammelfarfar har berättat om de saker han upplevde i Polen? Han är inte jude, eller har judiskt påbrå.

Jag skäms så extremt mycket att ens vara på samma forum som dig.
2011-01-27, 17:07
Medlem
tapirs avatar
Jag tar på mig min svarta M32 SS-uniform, går och heilar lite spontant i lägenheten, skriker lite på tyska för mig själv, ser Schindlers list och skrattar lite, äter en bit god mat: Surkål och fläsk, avslutar med att läsa lite i min senaste bok The SS a new history.
2011-01-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Vad exakt är det du firar med förintelsen? Alla dödsoffer?
Det är inte dödsoffren i sig, utan männen bakom själva prestationen som jag väljer att ägna en tanke åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Compantino

Vilka negrer äger 80% av amerikansk media? Har aldrig hört att negrer skulle äga något sådant.
Förintelsens sanningshalt behövs inte tas i denna tråden. Om du inte tror på förintelsen kan du väl fira något annat som är någorlunda liknande ämnesmässigt?
2011-01-27, 17:11
Medlem
fizzles avatar
Hursa? Du frågar efter hur vi firar förintelsen, dem svarar varför (berättigad fråga), du blir arg (inte berättigat).

Vad vill du egentligen få ut av tråden?
2011-01-27, 17:11
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Det är inte dödsoffren i sig, utan männen bakom själva prestationen som jag väljer att ägna en tanke åt.

Varför just välja denna dagen då? Varför inte någon av deras födelsedagar?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in