2011-09-30, 17:44
Medlem
Jazzholes avatar
Om man vill ta upp de positiva effekterna av att ens tjej har mens till diskussion, vars tar man det då? Jag är inte riktigt säker på om någon sådan tråd redan existerar, så jag hör mig för hos folk som är bättre på att söka än jag.
Citera
2011-09-30, 17:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Om man vill ta upp de positiva effekterna av att ens tjej har mens till diskussion, vars tar man det då? Jag är inte riktigt säker på om någon sådan tråd redan existerar, så jag hör mig för hos folk som är bättre på att söka än jag.
Om någon tråd finns har jag inte kollat men det bör rimligen hamna under Relationer och samlevnad: allmänt
Citera
2011-09-30, 17:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyOsment
Tänkte skapa en tråd som handlar om Reverse Engineering. Men i just denna tråd vill jag att folk ska dela med sig utav sina "crack mes" och lösningar till dem. Lite som tråden "Förklara Säkerhetsfelet (Quiz)" fast med programvaror. Den stora frågan är vart jag ska lägga tråden, är det i Systemutveckling(C#, C++ och Assembler) eller IT-säkerhet?
Om någon är jätteintresserad utav vad mer tråden ska handla om så är ni välkomna att fråga det!

/eO
Reverse Engineering diskuteras i viss mån under Övriga utvecklingsfrågor skulle det kunna vara något?
Senast redigerad av epost72 2011-09-30 kl. 17:54.
Citera
2011-09-30, 17:52
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Ska det vara ur ett Medicin och hälsa perspektiv?
Humoristiskt? Humor
Eller som en del av er relation? Relationer och samlevnad

Citera
2011-09-30, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Reverse Engineering diskuteras i viss mån under Övriga utvecklingsfrågor skulle det kunna vara något?

Kanske. https://www.flashback.org/t1533163 ligger ju i IT-säkerhet, första utmaningen är Reverse Engineering. Då min tråd inte ska handla om själva kodandet i sig utav exakt som FRA har strukturerat sin utmaning. Sen är det ju faktiskt en säkerhetsbrist så den ligger inte helt fel..

Så vad säger du - C++, Övriga utvecklingsfrågor eller IT-säkerhet ?
Citera
2011-09-30, 21:58
Medlem
ojns avatar
Som Systemutvecklingsmod tycker jag Övriga utvecklingsfrågor ligger närmare C++ i alla fall.
Citera
2011-10-03, 17:29
Medlem
Bairuilongs avatar
Jag vill ha hjälp att värdera en mycket speciell och exklusiv klocka, och även få hjälp med vart man bör vända sig för att sälja den på bästa sätt.

Var ska jag placera denna tråd?

Mvh
Citera
2011-10-03, 17:34
Medlem
ojns avatar
Klockor och accessoarer ser inbjudande ut.
Citera
2011-10-03, 22:34
Medlem
Vill ställa en fråga angående Ping / Latency
https://www.flashback.org/f222
Rätt forum?
Citera
2011-10-04, 10:01
Medlem
ojns avatar
Rätt forum tycker jag.
Citera
2011-10-08, 00:48
Medlem
ews avatar
Behöver hjälp med att hitta rum för dessa ämnen:

- Miljöfrågor, klimat och politik kring det

- Occupy Wall Street, zeitgeist, systemfel osv
Senast redigerad av ew 2011-10-08 kl. 00:51.
Citera
2011-10-08, 06:23
Medlem
Robss avatar
Funderar lite på vart trådar som innehåller sociala situationer, sociala handlingar, sociala påpekanden och råd skulle hamna?

Skulle ju vara relation, men om du får för dig att prata med okänd snubbe bakom dig i kön till kassan inne på ica så är väl inte det en relation? Relationen skulle väl bli "främling" om man skulle sätta någon form av status på det.

Skulle ju då vara psykologi, men om en snut stannar dig enbart för någon enkel kontroll och du skriver i en tråd att du skämtade bort det varpå du undrar hur andra pratar med poliser så passar det väl inte heller så bra in på psykologi då det kanske skulle vara humor istället? Jag undrar lite om social kommunikation i övrigt som möjligtvis kan passa in på flera ställen, vart bör dessa trådar ligga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in