2008-08-01, 09:45
Medlem
redbean87s avatar
Hejsan, någon som vet hur man kan få tag på en kirurg som kan amputera bort kroppsdelar?

Är en ung TS - Mtf som har velat amputera bort vissa kroppdelar hela mitt liv, men känner att det börjar bli dags inom ett par år, känner mig redo kort sagt..

Har diskuterat det här ämnet otroligt mycket så det behövs ingen diskussion gentemot mig och den här "idén", men kan ta emot frågor om ni har några dock.
Vet vad BIID är för något men är osäker om jag har det eller inte, är förståndig och vet vad jag pratar om.

Har hört att det går att få amputera lemmar som "plastikkirurgi" i en del länder, men isådanafall vilka då? Någon som vet nånting om detta?

OBS! Kommentarer som "Amputera huvudet" eller "Du behöver psykisk hjälp" undanbedes!
2008-08-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Hejsan, någon som vet hur man kan få tag på en kirurg som kan amputera bort kroppsdelar?

Är en ung TS - Mtf som har velat amputera bort vissa kroppdelar hela mitt liv, men känner att det börjar bli dags inom ett par år, känner mig redo kort sagt..

Har diskuterat det här ämnet otroligt mycket så det behövs ingen diskussion gentemot mig och den här "idén", men kan ta emot frågor om ni har några dock.
Vet vad BIID är för något men är osäker om jag har det eller inte, är förståndig och vet vad jag pratar om.

Har hört att det går att få amputera lemmar som "plastikkirurgi" i en del länder, men isådanafall vilka då? Någon som vet nånting om detta?

OBS! Kommentarer som "Amputera huvudet" eller "Du behöver psykisk hjälp" undanbedes!

Vad vill du amputera bort?
2008-08-01, 10:05
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DysEleHrt
Vad vill du amputera bort?
Det är lugnt!

Höger ben, höger öga & vänster arm.. så det är ett par delar

EDIT: Jag har alltid drömt om att bli av med dom delarna i en olycka, men olyckan har aldrig varit framme så jag får hjälpa det ödet på traven lite..
Senast redigerad av redbean87 2008-08-01 kl. 10:08.
2008-08-01, 10:07
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Det är lugnt!

Får man fråga varför?
2008-08-01, 10:10
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Får man fråga varför?

Skulle jag själv känna mig snyggare då, tycker även det är estetiskt konst.
Skriver och ritar även en manga bok där detta kommer inträffa en ung tjej i skolan, så det skulle vara mer estetiskt om författaren gjorde detsamma..
2008-08-01, 10:11
Medlem
Citat:
Det är lugnt!

EDIT: Jag har alltid drömt om att bli av med dom delarna i en olycka, men olyckan har aldrig varit framme så jag får hjälpa det ödet på traven lite..

Kan du inte bara börja med några tår/fingrar och se om det verkligen är en så bra idé?

Det kan du ju göra själv med en tång, om det nu är så lockande!
2008-08-01, 10:13
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Kan du inte bara börja med några tår/fingrar och se om det verkligen är en så bra idé?

Det kan du ju göra själv med en tång, om det nu är så lockande!

AJ! O___O
Vill helst vara bedövad, men varför inte, jag är inte rädd för att bli av med några kroppdelar (Huvudet skulle vara lite jobbigt att bli av med dock), tar livet annars väldigt lätt..
2008-08-01, 10:14
Medlem
Citat:
Skulle jag själv känna mig snyggare då, tycker även det är estetiskt konst.
Skriver och ritar även en manga bok där detta kommer inträffa en ung tjej i skolan, så det skulle vara mer estetiskt om författaren gjorde detsamma..

Tänker du amputera dig för en boks skull?
2008-08-01, 10:16
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Varför inte bara ta ut ryggraden. Borde inte det ge samma effekt?

Ryggraden!? -.-
Vill kunna röra på mig, HELST!

Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Fyfan alltså, förlåt men det här låter riktigt sjukt

För dig ja, men för mig är det här fullt normalt och inget märkvärdigt alls :P

Citat:
Tänker du amputera dig för en boks skull?
ABSOLUT INTE! Vill amputera ena benet och armen i vilket fall som helst, ögat för boken dock!
2008-08-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ryggraden!? -.-

ABSOLUT INTE! Vill amputera ena benet och armen i vilket fall som helst, ögat för boken dock!

Hur länge har du tänkt på detta?
2008-08-01, 10:19
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Hur länge har du tänkt på detta?

Sedan jag var liten, kanske 5 år när var på resa i sverige, såg en ung flicka på kanske 5 år som inte hade en arm och ben, hon såg väldigt glad ut och lekte som alla andra barn, ville bli PRECIS som henne.. Sedan kunde jag inte sluta tänka på det, det har följt med mig hela livet..
2008-08-01, 10:20
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ryggraden!? -.-

För dig ja, men för mig är det här fullt normalt och inget märkvärdigt alls :P

Hur ska du försörja dig när du amputerat bort dina kroppsdelar då hade du tänkt dig? Leva på soc. bidrag resten av livet eller?

Hur hade du tänkt att finansiera det hela? Det lär ju gå loss på x antal hundra tusen om du nu hittar någon läkare i utlandet som är villig att genomföra detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in