2019-02-06, 15:32
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Tråden mening var ju att diskutera innehållet i talet och inte talet i sig.

Jo, lycka till med den avgränsningen...
Citera
2019-02-06, 15:35
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jo, lycka till med den avgränsningen...

Menar bara att tråden tjänar ett större syfte efter talet när man vet vad han har sagt.
Citera
2019-02-06, 15:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Sammanfogade en tråd med denna.

// Mod
Citera
2019-02-06, 15:46
Medlem
Grollarens avatar
Först raderas halva tråden för att inläggen var roliga.
Sen låses tråden med hänvisning till befintliga trådar.
Sen blir min fråga om de hänvisade befintliga trådarna begravd i en död tråd som inte ens är samma ämne.
Kan jag snälla få ett svar var jag ska skriva?
Citera
2019-02-06, 15:47
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha, men jag ska inte göra en ny tråd jag ska skriva i en befintlig som moderatorn sa. Dessutom är det ingen som har svarat i den tråden på över en vecka.
[Min fetning.] Då ska du skriva i den tråden, utan att passera ‘GÅ’ (= posta en *unikt egen* tråd här, med frågan om det är åkej att nekrobumpa.), formulerat så att någon finner det värt att svara. Om svaret borde vara ett annat ska du utgå ifrån att du formulerat frågan fel.
Citera
2019-02-06, 15:50
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
[Min fetning.] Då ska du skriva i den tråden, utan att passera ‘GÅ’ (= posta en *unikt egen* tråd här, med frågan om det är åkej att nekrobumpa.), formulerat så att någon finner det värt att svara. Om svaret borde vara ett annat ska du utgå ifrån att du formulerat frågan fel.

Han skrev aldrig VILKEN tråd. I övrigt fattar jag inte ens vad du skriver.
Citera
2019-02-06, 15:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Han skrev aldrig VILKEN tråd. I övrigt fattar jag inte ens vad du skriver.
Ändå skrev du DEN TRÅDEN. Igen: Om svaret borde vara ett annat ska du utgå ifrån att du formulerat frågan fel.
Citera
2019-02-06, 15:52
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag vill gärna diskutera vidare Trumps tal som han gav kl 03:00 imorse.
Jag hittar ingen annan tråd att skriva i , den befintliga låstes för att talet var över.
Vilken tråd är lämplig för ändamålet?
Jag har sökt men hittar ingen som passar då talet behandlade många ämnen på en gång.

Citat:
Jaha varför gjorde du det när det inte är samma fråga? Jag ska ju inte göra en ny tråd. Och det är ingen som svarar i den här tråden.

Kan du vara snäll och länka till den låsta tråden?
Om du sedan skriver vilken typ av fråga du vill diskutera så kommer säkert någon att svara här.

Annars om du utformar din fråga specifikt och skickar PM till någon mod i den forumdelen där du tror att tråden passar så är jag säker på att du får svar.
Citera
2019-02-06, 15:53
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Ändå skrev du DEN TRÅDEN. Igen: Om svaret borde vara ett annat ska du utgå ifrån att du formulerat frågan fel.

Jaha men de andra som skrivit svar verkar ha fattat vad jag menar. Det är inte en väldigt klurig eller djupfilosofisk fråga. Jag ber bara om en hänvisning till den befintliga tråd som avses i moderatorns meddelande i tråden som handlar om Trumps tal inatt.
Enkelt va.
Citera
2019-02-06, 15:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Först raderas halva tråden för att inläggen var roliga.
Sen låses tråden med hänvisning till befintliga trådar.
Sen blir min fråga om de hänvisade befintliga trådarna begravd i en död tråd som inte ens är samma ämne.
Kan jag snälla få ett svar var jag ska skriva?

Var de "roliga" inläggen OnT?
Det är inte samma sak nämligen.

Du kan ju börja med att länka till de trådarna som är låsta / döda och skriva vad du vill diskutera.

Så som du formulerar dej just nu gör att ingen kan svara då du inte ställer någon konkret fråga.
Citera
2019-02-06, 16:01
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det är inte samma sak nämligen.

Du kan ju börja med att länka till de trådarna som är låsta / döda och skriva vad du vill diskutera.

Så som du formulerar dej just nu gör att ingen kan svara då du inte ställer någon konkret fråga.

Min konkreta fråga finns i trådstarten som nu är ett inlägg i en jävla lång tråd.
Jag tycker det räcker med att ställa frågan en gång.
Du får väl bläddra tillbaka lite.

Ja jag vet skillnaden på utanför och inom ämnet. Men det är väl mer lämpligt att diskutera för dem som fick sina inlägg raderade/läste aktivt i tråden.
Senast redigerad av Grollaren 2019-02-06 kl. 16:05.
Citera
2019-02-06, 16:03
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Jag skrev flera spekulationer på talets innehåll som inte var menade som skämt som ändå togs bort. Möjligen långsökta grejer men ändå seriöst menade och enligt ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in